• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » קיצור תולדות » קיצור תולדות – Mazda

קיצור תולדות – Mazda

ג'יורו מאצודה (1875-1952)) היפני החל דרכו בייצור פקקים בחברה שהקים בשנת 1920 בשם Toyo Cork Kogyo. כעבור כעשור התפתח לייצור מכונות קלות ואף משאיות קלות בשנת, אך היה זה רק בשנת 1960 בה התחיל ייצור הרכבים שנשאו את המותג מאזדה. היה זה דגם ה- R360 שחנך את פס הייצור והוצע למכירה לקהל הרחב.

במשך שני העשורים הבאים המותג מאזדה והחברה התפתחו בקצב מסחרר, לא רק בכמויות, אלא גם בתפיסה ובטכנולוגיה. חברת מאזדה הייתה היצרן היפני הראשון והיחיד ביפן ובכלל שאימץ את טכנולוגיית מנוע הוונקל, בדגם הRX-3 וה- RX-4 בתחילת שנות ה-70, לדוגמא, תוך אמונה במנוע והטכנולוגיה, אמונה ארוכת ימים שהביאה את חברת מאזדה להוצאת דגם חדש בשנת 2003 מצויד במנוע וונקל, ה RX8 .

הרומן של חברת מאזדה עם מנוע הוונקל היה רומן יקר ומורכב כשהוצאו דגמי ה RX-3 בתחילת שנות השבעים עם אופציה למנועי וונקל בנוסף למנועים הקיימים.

למעט מהדורות מוגבלות של דגם ה S110, כל דגמי מאזדה המוקדמים היו רכבים משפחתיים ופנו לנישה זו. רבים מהדגמים היו מכוניות סלון קטנות שהיו המועדפות על השוק היפני בשל המיסוי הנמוך.

בתקופה שלארח משבר האנרגיה הגדול בשנים 1973-4, עם מגמת תעשיית הרכב לייצור רכבים חסכוניים וידידותיים יותר לסביבה, יצרני רכב שציידו את רכבם במנועי וונקל ואלו שהיו עסוקים בפיתוח מנועים אלו, נטשו את הוונקל למען מנועי בוכנה סטנדרטיים,בשל הוצאות הפיתוח ותצרוכת הדלק הזללנית של המנוע.
אך מאזדה, בשלה, המשיכה עם טכנולוגיית הוונקל בקו אחד עם פיתוח המנועים הסטנדרטיים ודאגה לאפשר את המנוע כאופציה בדגמים שהוציאה לשוק הרחב.כאמור לעיל, עד עצם היום הזה.

בשנות השבעים מאזדה פיתחה קשרים עם פורד ארה"ב ומאוחר יותר באותו עשור תדמית החברה שופרה עם יציאת דגם ה- RX-7, כן, מצויד אף הוא במנוע וונקל. דגם זה שונה לחלוטין באמצע שנות השמונים.

עם הוצאת דגם ה-323 לשוק, מצויד במנוע אלכסוני והנעה קדמית בשנת 1980 שופרה תדמיתה של חברת מאזדה בצודה משמעותית. קשריה עם פורד השתקפו בשיתופי פעולה הנדסיים, שיווקיים והסכמי ייצור שונים, שהיו לעיתים לרעתה של מאזדה.

במהלך שנות השמונים חברת פורד הפסיקה את ייצור דגמי פורד בעיצובה באוסטרליה וניו-זילנד והעדיפה לתת למאזדה את העבודה. התוצאה הייתה שינויים קוסמטיים ומכאניים קלים והוצאתם של דגמים שיוצרו במאזדה, מעוטרים בסמלי פורד. כמו כן, במהלך שנות השמונים הקימה מאזדה מפעל במישיגן, ארה"ב, לא רק בכדי לייצר את דגמי מאזדה אלא גם בכדי לייצר את דגמי פורד שהיו בפיתוחם ועיצובם של אנשי מאזדה.

בשלב זה, הציעה חברת מאזדה מבחר רחב של דגמים העונים לצרכי קטגוריות שונות של צרכנים, ביבשות שונות, ממכוניות קטנות וקומפקטיות ועד לרכבים מסחריים ולימוזינות.
בסוף שנות השמונים בוצע שוב שינוי תדמיתי משמעותי במאזדה, עם התעניינותה וכניסתה לתחום הספורט המוטורי. החברה תמכה כלכלית בקבוצה גדולה בקבוצת C במרוצי מכוניות ואף הקימה קבוצת ראלי שהתמקמה בגרמניה המערבית. בכדי לחזק את תדמיתה הספורטיבית הוציאה מאזדה לשוק סדרת רכבי ספורט מתקדמים טכנולוגית ומכאנית, כגון המאזדה MX-5 מיאטה, ה- MX-3 וה- MX-6 .

מאזדה נתפסה כיצרן הרכב ההרפתקני ביותר מבין יצרניות הרכב היפניות. פעמים רבות הוציאה החברה לשוק שהיוו הימור מבחינתה כגון ה MX6, ה Xedos וה 323, הימורים שהוכיחו את עצמם עם הזמן כמוצדקים.

  • כתבה זו הינה חלק מסדרת כתבות הסוקרות את תולדות יצרני הרכב
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
מאזדה  110S– ה"לוטוס אלאן" היפנית

מאזדה 110S– ה"לוטוס אלאן" היפנית

קרא עוד ←
בנץ מציג – כרכרה ללא סוסים

בנץ מציג – כרכרה ללא סוסים

קרא עוד ←
"מכוניות אלטרנטיביות" – יצרני רכב של איש אחד

"מכוניות אלטרנטיביות" – יצרני רכב של איש אחד

קרא עוד ←
השור הצעיר לבית למבורגיני

השור הצעיר לבית למבורגיני

קרא עוד ←
הציפור השחורה – SR-71 – פלא הנדסי

הציפור השחורה – SR-71 – פלא הנדסי

קרא עוד ←
למבורגיני מיורה – סיפורו של פר

למבורגיני מיורה – סיפורו של פר

קרא עוד ←
דודג' דארט 1962 – היופי בעיני המתבונן

דודג' דארט 1962 – היופי בעיני המתבונן

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס