כלי-הרכב שעשו היסטוריה

כלי-רכב המיוחדים, יוצאי הדופן, אלו שאי אפשר להתעלם מהם… אלו שעיצבו את התקופה, שברו שיאים, כיכבו בתערוכות ועל הכביש ועשו היסטוריה

כתבות, מאמרים, סרטונים ומדיה

מכוניות הבועה – הגודל קובע!

מכוניות הבועה – הגודל קובע!

 יצרניות הרכב ידועות כמתאימות עצמן לרוח התקופה, למצב הכלכלי במדינות בהן היא משווקת את רכביה וכן בדרישות השוק בהיבטים של טכנולוגיה, קידמה וכו'. לעיתים הן מקדימות את זמנן ולפעמים המכוניות רואות אור קצת באיחור אך

קונינגהם C3 – כשמהירות ושאפתנות נפגשים

קונינגהם C3 – כשמהירות ושאפתנות נפגשים

בריגס קונינגהם היה אדם עמיד ושאפתני, אשר לקח חלק פעיל במרוצי מכוניות שונים בשנות הארבעים ותוך זמן קצר, הפך להיות אחד מנהגי המרוץ הטובים בצפון אמריקה בקטגוריות שונות. את חותמו הראשון תבע במרוץ הלה-מאן 24

ניסאן-דאטסון – לידתה של אגדת ה-Z

ניסאן-דאטסון – לידתה של אגדת ה-Z

הפסד מנצחבשנת 1911 הקים סאטורו האסימוטו ( Sotaro Hasimoto ) חברה קטנה לייצור רכב בשם Kwaishinsha. המכוניות מתוצרת אותה חברה זכו לשם דאט ( Dat ) אשר מקורו היה ראשי-התיבות של שלושת המשקיעים בחברה.בשנת 1930

פרארי 410 – המהירה מכולן

פרארי 410 – המהירה מכולן

 בשנת 1956, שמה לה יצרנית הרכב פרארי מטרה; ייצור מכונית הכביש האולטימטיבית מבית פרארי וכן, ייצור מכונית הייצור הסדרתי המהירה ביותר בעולם. התוצאה: פרארי 410 סופר-אמריקה ( Ferrari 410 Superamerica ). בהשוואה לאחרונה מסדרת "אמריקה"

מאזדה  110S– ה"לוטוס אלאן" היפנית

מאזדה 110S– ה"לוטוס אלאן" היפנית

ההיסטוריה של חברת מאזדה מתחילה רבות לפני הלנטיס ליסינג וה-323F. שורשי החברה מתחילים אי-שם בשנות השלושים של המאה הקודמת אך רק בשנת 1960 נשא דגם ה-R-360 בגאון את סמל המאזדה. אם ישנה מכונית שניתן לומר

120 שנה לסקודה – חוויה מפוארת

120 שנה לסקודה – חוויה מפוארת

כתב וצילם: ליאור ברוך רוח נוכריה קרירה נשבה על פניי, בעוד שמש צ'כית חמימה קפדה מעל גגה הפתוח של הפליסייה והחיוך… החיוך שלא ירד מהפנים; שילוב מושלם של מזג אוויר, מרחבים ונופים עוצרי נשימה וסקודה.

סיציטליה 202 – שילוב בין יופי לאופי

סיציטליה 202 – שילוב בין יופי לאופי

בשנת 1946 ייסד איש עסקים בשם פיירו דוסיו ( Piero Dusio ) את חברת סיציטליה ( Cisitalia ), מתוך כוונה לחדור לעולם הרכב באמצעות ייצור מכוניות בעלות אופי ספורטיבי וייחודי. הפרויקט הראשון מבית סיציטליה אשר

קיצור תולדות ה – Jeep

קיצור תולדות ה – Jeep

הג'יפ בעל עבר של העברת חיילים אמריקנים אל הקרב, לקיחת אחיות למשימות הומאניטאריות לתוך הג'ונגלים העמוקים ביותר והעברת משפחות אל פיקניקים בפארק. זהו רכב אשר שרד ארבע חברות שהיו מיוחסות אליו וזהו רכב שממשיך לשרוד,

שברולט קורבט C2 – 1963-1968

שברולט קורבט C2 – 1963-1968

העשור הראשון בהיסטורית הקורבט היה מלא במאבקים, ניסיונות וקשיים. הקורבט לא הפכה למקובלת בן-רגע, והמהנדסים של הקורבט התקשו לעצב אותה כמכונית ספורט. כל זאת עד דגם של שנת 1962. כל הניסויים והמצוקות נעלמו. הקורבט מצאה

פורד מוסטנג, אגדה בעודה בחיים

פורד מוסטנג, אגדה בעודה בחיים

להצלחה יש המון אבות, אך הכישלון הוא יתום. כך היה גם עם הפורד מוסטנג. עשור לפני המוסטנג הוצגה ב- 1964, ידעה חברת פורד מוטורס הרבה הצלחות אך גם לא מעט כישלונות. בשנת הייצור 1955, פורד

פולקסווגן חיפושית – הסיפור המלא

פולקסווגן חיפושית – הסיפור המלא

סיפורה של החיפושית מראשית ימיה ועד הפסקת ייצורה השנה, לשמחת אחדים …לדאבונם של אחרים מי שכיום מוכרת כמכונית המפורסמת בעולם, עברה הרבה מכשולים ומפולות שקשה לתאר בדרך לתהילה. למרות הכול, החיפושית של פולקסווגן לא רק

למבורגיני קונטאש – מכונית העל

למבורגיני קונטאש – מכונית העל

יחד עם הפרארי ברלינטה בוקסר הייתה הלמבורגיני קונטאש אחת ממכוניות העל שהכתיבו את מגמת מכוניות העל בשנות ה-70. כשיצאה הלמבורגיני קונטאש לשוק בשנת 1974, מיד לאחר משבר האנרגיה העולמי, היה אלמנט של תעוזה וסיכון בתזמון

פורד GT40 – מכונית מרוץ ל"המונים"

פורד GT40 – מכונית מרוץ ל"המונים"

לאחר שכשל ניסיונם של פורד ארה"ב ליצור שיתוף פעולה כלכלי עם פרארי ב-1963 החליטו בפורד למקד את שאיפותיהם במכוניות מרוץ וספורט, ובכך לנצח ולהביך את פרארי במרוץ הלה-מאנש 24 שעות. לשם כך, קבוצת מעצבים ומהנדסים

יגואר E-Type

יגואר E-Type

במהלך שנות השישים הייתה ה- E-Type אחת ממכוניות הספורט המפורסמות בעולם. לא רק בגלל המראה הספורטיבי המובהק שלה ששידר מהירות ויוקרה, אלא גם בשל הקשר ההדוק שלה לדגמי מכוניות המרוץ של יגואר. מחירה של ה-

AC Cobra – מחלום למציאות

AC Cobra – מחלום למציאות

חברת AC הוציאו לשוק מכונית ספורט דו-מושבית בשנת 1954 בעלת מתלים עצמאיים ושלדה צינורית. מנועי הרכב היו מנועי שישה צילינדרים מתוצרת בריסטול ובשלב מאוחר יותר, פורד. למעשה, ייצור הרכב יועד להסתיים בשנת 1961 אך היה

De Tomaso Pantera – מכונית על להמונים

De Tomaso Pantera – מכונית על להמונים

בשנת 1970, הוצג דגם חדש מבית דה-טומאסו בתערוכת הרכב בניו-יורק, ה-Pantera. שמו של הרכב אמור היה לייצג את אופיו, פנתר. הדגם החדש החליף דגם קודם מבית דה-טומאסו, המאנגוסטה. שיתוף פעולה בין חברת פורד לדה-טומאסו הוא

מכונית החלומות – Opel GT

מכונית החלומות – Opel GT

כמו רכבים רבים באותה תקופה שנראו כאילו נלקחו משרטוטי רכבי חלומות משולחנות מעצבי המכוניות, הייתה האופל ג'י-טי דוגמא קלאסית לרכב שהוא שילוב של מכונית חלומות עם מכונית תצוגה ואלו היו גם התגובות עם הצגתה לראשונה

Mercedes-Benz 300SL Gullwing

Mercedes-Benz 300SL Gullwing

מרצדס מכרה 3,258 יחידות מה- 300SL המופלאה בתשע שנים. נתון נמוך? נתון גבוה? מבחינת מרצדס היה עיצובה השתטות נפלאה, מעוצבת ומתוכננת בצורה שלעולם לא תוכל להיות פרויקט ריווחי למרצדס-בנז. דבר אחד היה בטוח, ה- 300SL

לנד רובר – שיבוש הגיוני

לנד רובר – שיבוש הגיוני

כתב: ליאור ברוך לעיתים, גם בתכנונים הטובים ביותר משהו משתבש והם נגנזים ולעיתים, התכנונים שנחשבים ללא הגיוניים או לא מעשיים הם אלו שלבסוף מתממשים, כך היה במקרה של הלנד-רובר. בריטניה של שנת 1946 עדיין הייתה

פרארי טסטרוסה – יצירת מופת

פרארי טסטרוסה – יצירת מופת

אם ישנה מכונית שתוכל להצדיק את תפיסת ה"תאוות בצע זה טוב" של שנות השמונים, הרי היא הפרארי טסטרוסה. בכדי להמחיש זאת, אף שמה ייצג 'מכירת חיסול'. ה- 250 Testa Rossa road racer המקורית ניחנה לא

Honda S800 – קטנה ומטריפה

Honda S800 – קטנה ומטריפה

לאחר מלחמת העולם השנייה, חברת הונדה עשתה הון בייצור אופנועים אך רק בשנת 1962 זכתה המכונית הראשונה להתעטר בסמל ה- H המפורסם ובכיתוב הונדה , מצוידת במנוע קטנטן בנפח 360 סמ"ק. בשנת 1963 זכה המנוע

אלפא רומאו ספיידר – יופי נצחי

אלפא רומאו ספיידר – יופי נצחי

יופי נצחי בשילוב עם מנוע אגדי בעל גל-זיזים כפול הבטיחו את מעמדה של האלפא רומאו ספיידר במשך 27 השנים בהן היא יוצרה ונמכרה בהצלחה. הספיידר, שהגדרת שמה היא מכונית ספורט פתוחה, הוצגה בשנת 1966 בתערוכת

בחזרה לעתיד? כן, יש כזאת מכונית!

בחזרה לעתיד? כן, יש כזאת מכונית!

בחזרה לעתיד? כן, יש כזאת מכונית! מי מאיתנו לא מכיר את המכונית המפורסמת מהסרט בחזרה לעתיד? אותה אחת שברגעים ספורים מזנקת כמה עשורים קדימה או אחורה. אותה אחת שמקפלת גלגלים וממריאה וניזונה מזבל אורגאני…יש כזה

זו ציפור?… זה מטוס? זו מכונית!

זו ציפור?… זה מטוס? זו מכונית!

Plymouth Road Runner Superbird רק שנות השישים ורוח התקופה יכלו להביא את פליימות' לייצר מכונית כמו הסופר-בירד. ארוכה, רחבה, מכסה מנוע באורך אין-סופי המסתיים בזוג פנסים נפתחים, ספויילר אחורי גבוה מגובה הרכב עצמו וכמובן, מנוע

קאדילאק אלדוראדו 1959 – החלום האמריקאי

קאדילאק אלדוראדו 1959 – החלום האמריקאי

אם ישנה מכונית שיכולה ממבט ראשון להתקשר למילים כגון אמריקה ויוקרה הרי שהיא הקדילאק… ואם כבר קדילאק שצועקת אמריקה, הלו היא הקדילאק אלדורדו שנת 1959, עם אורך הנושק ל-6 מטר, רוחב של מעט מעל שני

סטוץ – לעשירים ומפורסמים בלבד

סטוץ – לעשירים ומפורסמים בלבד

הכול החל בשנת 1911 כשהארי ס. סטוץ ייסד את חברת מכוניות בשם – Ideal באינדיאנפוליס, אינדיאנה. כבר באותה שנה הסטוץ הראשונה הגיעה למקום ה-11 במרוץ האינדיאנפוליס 500. בשנת 1912 שינה את שם החברה על-שמו –

Iso – ממכונית בועה למכונית על

Iso – ממכונית בועה למכונית על

ניתן לדמות את ההבדל בין שתי המכוניות הראשונות שייצרה חברת Iso לגורד שחקים ולצריף קטן. מכונית אחת היית מכונית בועה אופיינית לתקופתה, ה- Isetta בעלת מנוע בנפח 236 סמ"ק ומהירות סופית של 65 קמ"ש ואילו

הקדימה את זמנה – NSU Wankel Spider

הקדימה את זמנה – NSU Wankel Spider

ד"ר פליקס וונקל החל בפיתוח המנוע שלימים נשא את שמו כבר בשנות החמישים אך שנים רבות חלפו עד שרעיונו המהפכני רקם עור וגידים. מספר יצרני רכב הראו עניין בטכנולוגיה החדשה והמהפכנית אך הייתה זו חברת

הלמבורגיני שהתחילה את הכל: ה-GT350

הלמבורגיני שהתחילה את הכל: ה-GT350

כשאומרים למבורגיני מיד חושבים על מכונית-על אקזוטית, מכונית מהירה, מדהימה ביופייה, יקרה וייחודית וזאת אפילו בלי לדעת על איזה דגם ספציפי מדובר. ה- 350 GT הייתה זו שהחלה את האגדה, זו שבאה ואמרה לעולם, יש

1950: רובר מכריזה : מכונית הכביש הסילונית הראשונה!

1950: רובר מכריזה : מכונית הכביש הסילונית הראשונה!

כותרת זו המדווחת על פיתוחה החדש של חברת רובר הופיעה בעיתונים ובמגזיני רכב ומדע בכל רחבי העולם בשנת 1950 (!). האם יהיה זה "הדבר הבא"? האם בא הקץ למנוע הבעירה הפנימית? פיתוח סודי של מנועי

פיאט דינו – "פרארי לעניים"

פיאט דינו – "פרארי לעניים"

"פיאט דינו – פרארי לעניים" – כך כונתה הפיאט דינו בשנת 1966 אשר נבנתה על ידי פיאט בכדי לעזור לפרארי להתחרות במרוצי הפורמולה 2…. נסיבות היוולדה של הפיאט דינו היו צרות בחברת פרארי. ניתן לקרוא

לנצ'יה סטראטוס – נוסחה מנצחת!

לנצ'יה סטראטוס – נוסחה מנצחת!

עוד מימיהם הראשונים של מרוצי הראלי, יצרניות רכב רבות הכירו בכוחם של מרוצי הראלי ,השפעתם על תדמיתן ועל היות מרוצי ראלי מקדם מכירות מצוין. גרסאות מיוחדות של מכוניות ראלי מצאו את עצמן פעמים רבות על

Volvo P1800 – המלאך

Volvo P1800 – המלאך

מי היה מאמין שבשנת 1961 תוציא וולוו לשוק רכב כה שונה ומיוחד שייצורו נפרס על תקופה של 11 שנים. עד שנת 1963 נבנה ה-P1800 באנגליה על-ידי יצרן הרכב Jensen, עד העתקת קו הייצור לארץ המקור,

מוניקה – חלום שלא התגשם

מוניקה – חלום שלא התגשם

כשג'אן טאסטוין חשב לעצמו איך תיראה מוניקה שלו בסוף שנות השישים, לא היה לו ספק שהיא צריכה להיות בעלת חיטובים מושלמים, אחת שמשדרת עוצמה ויעילות אך עם זאת רכות ויוקרתיות. ואכן, כך נראתה המכונית אשר

למבורגיני אוראקו – קטנה ומטריפה

למבורגיני אוראקו – קטנה ומטריפה

בתחילת שנות השבעים, שנים מספר לאחר צאתה לשוק של הלמבורגיני מיורה, למבורגיני, יצרנית המכוניות האקזוטיות, שקדה על תכנונה של המכונית הבאה אשר תהיה מתחרה שווה לפחות למקבילותיה בשוק, כגון הפרארי דינו. הקונספט היה תכנון מכונית

GT500 – ה-מוסטאנג

GT500 – ה-מוסטאנג

ההיסטוריה מוכיחה כי כל מכונית אשר קרול שלבי היטה את מטה הקסמים שלו לכיוונה והפכה אותה לשלבי, הפכה בין רגע להצלחה שנמדדה במכירות וערך כספי גבוה לאורך שנים רבות. בשנת 1965 ראתה אור השלבי מוסטאנג

שברולט קמארו – דור ראשון

שברולט קמארו – דור ראשון

הצגתה לשוק והצלחתה המסחררת של הפורד מוסטאנג גרמה לחברת ג'נרל מוטורס (GM) להבין כי הם "נרדמו בשמירה"…. מוחות קדחתניים ומשאבים רבים הושקעו עד שנת 1967, השנה בה הוצגה לראשונה השברולט קמארו, המכונית אשר יוצרה במשך

אלפא רומאו מונטריאל

אלפא רומאו מונטריאל

אלפא רומאו של שנות החמישים המאוחרות ותחילת שנות השישים כבשה בסערה את שוק מכוניות הכביש. משם הדרך לכניסה אל עולם מכוניות הספורט הייתה כבר סלולה. בשנת 1967 ראתה אור כגרסת אב-טיפוס למרוצים – האלפא 33,

פיאט 8V – יצירת מופת מבית פיאט

פיאט 8V – יצירת מופת מבית פיאט

את הפיאט 8V תיארו היסטוריוני רכב בשני תיאורים עיקריים: "מכונית בה הורשו המהדסים לעשות את כל העולה על רוחם" וכן גם "מעצבי פיאט מביעים את עצמם". במילים אחרות, הפיאט 8V של שנת 1952 לא הייתה

לנצ'יה ביטא – הלנצ'יה הראשונה מבית פיאט

לנצ'יה ביטא – הלנצ'יה הראשונה מבית פיאט

המכונית הראשונה אשר יוצרה בלנצ'יה לאחר שחברת פיאט סיימה את ההשתלטות עליה הייתה הלנצ'יה ביטא ( Lacncia Beta ) אשר הייתה למעשה שילוב בין חלקים ומכלולים של לנצ'יה ומכלולים מתקדמים של פיאט, כגון המנוע בעל גל-זיזים

פיאט X1/9 – קטנה גדולה

פיאט X1/9 – קטנה גדולה

בראשית שנות השבעים, כשפיאט הוציאה לשוק את דגם ה-128 המצויד במנוע קדמי והנעה קדמית, השתעשעו מהנדסי ואנשי השיווק של החברה ברעיון של פיתוח מכונית בתצורת ספיידר מעניינת. אנשי פיאט פנו לעצתו של ברטונה, אשר זכה

פגאסו – הספרדייה הלוהטת

פגאסו – הספרדייה הלוהטת

בדיעבד, לא ניתן היה למצוא שם טוב יותר ליצרנית הרכב פגאסו ( Pegaso ) הנובע מהסוס המעופף מהמיתולוגיה היוונית, הפגאסוס, בשל היות הולדתה, קיומה והישרדותה אגדה מיתולוגית בפני עצמה. בשנת 1951 נוסדה החברה אשר הייתה

קלאסיקה נצחית – פורשה 959

קלאסיקה נצחית – פורשה 959

בשנת 1981 נבנתה בחשאיות ע"י פורשה המכונית בעלת ההנעה הכפולה הראשונה מתוצרתה אשר הייתה קטנה במעט מה-911 והתבססה על המרכב הפתוח של ה-911. בשנה זו הוחלט בארגון ה FISA – הגוף המפקח בעולם הספורט המוטורי,

מזראטי בורה – התגובה לפרארי ולמבורגיני

מזראטי בורה – התגובה לפרארי ולמבורגיני

בתחילת הדרך, האחים מזראטי ( Maserati ) עסקו בייצור מכוניות ספורט תחרותיות ומכוניות מרוץ למרוצי הגראנד-פרי. במכוניות אלו נהגו הנהגים מהטובים ביותר בזמנו כגון טאציו נוולארי ( Tazio Nuvolari). בשנת 1937 האחים מכרו את פעילות

מרקוס GT – מכונית מרוץ/כביש קצת אחרת

מרקוס GT – מכונית מרוץ/כביש קצת אחרת

בשנת 1959, התאחדו שני מוחות מענף ייצור הרכב, ג'ם מארש ( Jem Marsh) אשר היה בעליה של סדנא לשיפורי רכב ופראנק קוסטין ( Frank Costin), אשר היה מתכנן אירו-דינאמיקה של מטוסים וכן עיצוב מכוניות למרוצי

לוטוס אירופה – רנו בעור לוטוס

לוטוס אירופה – רנו בעור לוטוס

קולין צ'פמן ( Colin Chapman ), מייסד חברת לוטוס, העריץ את כל הקשור לתחום המוטורי עוד בהיותו עובד בחברת אלומיניום בריטית. הערצתו זו הביאה אותו לבנות כמעט כתחביב מכונית דו מושבית אשר זכתה לשם לוטוס.

"מכוניות אלטרנטיביות" – יצרני רכב של איש אחד

"מכוניות אלטרנטיביות" – יצרני רכב של איש אחד

כתב: ליאור ברוך ישנו מונח בעולם הרכב אשר נקרא "מכוניות אלטרנטיביות", אשר מיוחס למכוניות אשר יוצרו ע"י יצרני רכב מוכרים פחות, הרבה פחות מאלו אשר תשמעו עליהם אי-פעם. כל אחד כמעט יכול היה להקים חברה

פרארי טסטה רוסה 1956 – תחילתה של אגדה

פרארי טסטה רוסה 1956 – תחילתה של אגדה

פרארי ידועה במגוון הרחב של דגמיה אשר יוצרו לאורך השנים ולא פחות, ידועה בשמות ובמספרים הרבים אשר ניתנו לכל דגם ותת-דגם וגרמו לא אחת לבלבול אף אצל מביני דבר. השם טסטרוסה ( Testarossa) מוכר לנו

פיאט 500 "טופולינו" – מיקי מאוס להמונים

פיאט 500 "טופולינו" – מיקי מאוס להמונים

בשנת 1936, השיקה פיאט את ה"בייבי" החדש מתוצרתה, הפיאט 500 אשר כונתה לימים טופולינו (טופולינו – שמו האיטלקי של מיקי-מאוס ) אשר הייתה המכונית הקטנה אשר יוצרה בכמויות הגדולות ביותר באותן שנים. מטרתה של פיאט

פונטיאק GTO – ראשונת מכוניות השרירים

פונטיאק GTO – ראשונת מכוניות השרירים

1964, אותה שנה בה חברת פורד כבשה את צפון אמריקה עם הפורד מוסטאנג, מכונית ה"פוני" הראשונה, הייתה השנה בה פונטיאק המציאה טרנד חדש בעולם הרכב, מרגש לא פחות – מכוניות השרירים. הראשונה אשר זכתה לכינוי

סטודבייקר קומנדר – המכונית שלקחה פיקוד

סטודבייקר קומנדר – המכונית שלקחה פיקוד

ייתכן כי אלו מכם אשר קצת פחות בקיאים בהיסטורית הרכב, יופתעו לדעת שחברת סטודבייקר ( studbaker ) האמריקאית נוסדה עוד בשנת 1852 ע"י שלושת האחים סטודבייקר; הנרי, קלם וג'ון. כבר אז סטודבייקר נחלו הצלחה רבה

1954 – פיאט מציגה: מכונית ספורט קופה מונעת טורבינה

1954 – פיאט מציגה: מכונית ספורט קופה מונעת טורבינה

כבר מתחילת העידן המוטורי, מהנדסים והוגים ניסו לפתח ולייעל את הטכנולוגיות הקיימות, פיתוחים אשר נמשכים וימשיכו גם בעתיד, כגון מכוניות מונעות מימן נוזלי, גז, חשמל, מים, אוויר דחוס ואפילו מנועים המונעים באמצעות שמן בישול. לאחר

האימפריה שהייתה ונכחדה – Cord

האימפריה שהייתה ונכחדה – Cord

ארט לובאן קורד ( Erret Lobban Cord ) ניהל סוכנות רכב מצליחה בשיקאגו, אי-שם בשנת 1924, כשחברת אאובורן ( Auborn ), אשר הייתה בקשיים, פנתה אליו בבקשה לסייע לה לעמוד שוב על רגליה. לאחר משא

טורפת הקוברות – De Tomaso Mangusta

טורפת הקוברות – De Tomaso Mangusta

אלחנדרו דה-טומאסו ( Alejandro De Tomaso ) היה ארגנטינאי חם-מזג, בעל אמצעים, אשר התפרסם בזכות הישגיו כנהג מרוצים במכוניות מזראטי בשנת 1956. באותה שנה עזב את ארגנטינה והתחתן עם אמריקאית עשירה בשם אליזבת האסקל. בשנת

דארין- הקייזר שכמעט הצליחה

דארין- הקייזר שכמעט הצליחה

בשנות הארבעים המאוחרות, שמו של הווארד א. דארין ( Howard A. Darrin ) הלך לפניו כמעצב ומתכנן מרכבי מכוניות. באותן שנים, חברת קייזר-פרייזר ( Kaiser-Frazer ) שכרה את שירותיו לצורך עיצוב הדגם החדש מתוצרתה. באותה

פשוט מדהימה – Delahaye 165

פשוט מדהימה – Delahaye 165

עד שנת 1890 היה אמיל דלאהיי ( Emile Delahaye ) המהנדס הראשי בחברת רכבות בלגית-צרפתית. באותה שנה רכש סדנת רכב והחל בניסיונות עיצוב ובנייה של מכוניות שונות מתוצרתו ושנת 1894 הייתה השנה בה ראתה אור

דודג' צ'ארג'ר – מפלצת חוקית

דודג' צ'ארג'ר – מפלצת חוקית

בתחילת דרכם, האחים ג'ון והוראס דודג' ( John & Horace Dodge ) היו בעלי מניות בחברת פורד. בשנת 1914 חדרו לעולם תעשיית הרכב עם המכונית הראשונה מתוצרתם אשר נשאה בגאון את סמל ה- Dodge. זו

כוחה במותנה – רנו 5 טורבו

כוחה במותנה – רנו 5 טורבו

בשנות השבעים המאוחרות, חברת רנו אשר נדחקה לתחתית הטבלה במרוצי הראלי הבינלאומיים, החליטה לתכנן מכונית אשר תגרום לפורד, לאנצי'ה והפיאט הדומיננטיות על הפודיום, להחוויר לעומתה. התוצאה הייתה לידתה של הרנו 5 טורבו בעלת המנוע המרכזי.

המרוץ אחר המהירות – המכוניות המהירות בעולם

המרוץ אחר המהירות – המכוניות המהירות בעולם

כתב: ליאור ברוך מאז חנוכת הציוויליזציה, עשה האדם הרבה רוח מסתם דברים טבעיים. חלק מהם מצאו ביטוי בפעילות הזכרית הנקראת "תחרות". מהירות הייתה חלק מכל זה, וכבר לפני אלפי שנים כולם התרגשו ממנה. ו"עשהאל קל

המכונית המעופפת ממריאה, נא להדק חגורות!

המכונית המעופפת ממריאה, נא להדק חגורות!

המכונית המעופפת ממריאה, נא להדק חגורות! מאת: ליאור ברוך דמיינו סיטואציה בה אתם נכנסים לרכביכם, משנים באמצעות כפתור בורר ממצב נסיעה למצב תעופה, חוגרים חגורות בטיחות (גם מאחור, כמובן) וממריאים עם המכונית שלכם לעבר מחוז

מזארטי גיבלי – יופי, אופי ומהירות

מזארטי גיבלי – יופי, אופי ומהירות

בשלהי שנות השישים המאוחרות, בעוד יצרניות רכב אקזוטיות כגון פרארי ולמבורגיני השיקו דגמים מזילי ריר, כגון הפרארי 275 GTB וה-330 GTC והלמבורגיני מיורה והאספדה, שקדו במזארטי על תכנון ויצור מענה ראוי למכוניות הנ"ל. התוצאה הייתה

הכל עניין של.. קונספט

הכל עניין של.. קונספט

שנות החמישים והשישים סימלו עידן חדש בתחום הרכב בעולם כולו. בעוד שיצרניות המכוניות בארה"ב החלו לשלב מנועי V8 אימתניים בנפחים שערורייתיים במכוניות משפחתיות וספורטיביות לכאורה וחברות אירופאיות בנו את המכוניות המשפחתיות האולטימטיביות לתקופה, ניתנה יד

מורגן סופר-ספורט

מורגן סופר-ספורט

חברת מורגן נוסדה בשנת 1910 ובמשך 25 השנים הבאות, ייצרה בעיקר מכוניות קטנות יחסית בעלות 3 גלגלים, עם גלגל אחורי יחיד ומתלים קדמיים עצמאיים. בשנת 1939, מורגן הבריטית הכריזה על תחילת ייצור מכוניות ספורטיביות. אותה

סיפורה של הקלאן קרוסיידר

סיפורה של הקלאן קרוסיידר

אם תשאלו כיום את תושבי העיירה וושינגטון, אשר באנגליה, מהי גאוות העיר בה הם מתגוררים, יענו מיד כולם "ניסאן", אותו יצרן רכב יפני, אשר הקים בה את מפעליו עוד בסוף שנות השמונים ומאז, עשרות אלפי

למבורגיני מיורה – סיפורו של פר

למבורגיני מיורה – סיפורו של פר

כמו הנרי פורד, גם פרוצ'יו למבורגיני היה מכונאי מדופלם אך אלמוני למדי. בדומה להנרי פורד, למבורגיני עזב קריירה מבטיחה על מנת לקחת חלק וסיכון ביוזמה חדשה לאחר שמלאו לו 40 שנים. בהמשך דרכו של למבורגיני,

טאקר טורפדו -סיפור של הצלחה וכישלון

טאקר טורפדו -סיפור של הצלחה וכישלון

האם פרסטון טאקר היה איש חזון או שרלטן? יזם או רוכל? צדיק או חוטא? עשורים לאחר שהציג את המכונית המדהימה שלו לציבור תמים, לשאלות אלו עדיין אין תשובה. למעשה, הוא היה כל זאת ואף יותר,

Jensen CV8 – בריטית שרירית

Jensen CV8 – בריטית שרירית

בשנת 1937 הכריזו האחים ריצ'ארד ויאן ג'נסן על הקמת חברת המכוניות ג'נסן ( Jensen ) וזאת לאחר שבמשך מספר שנים, עסקו בבניית מרכבים בעבור חברות אחרות והחליטו שהגיע הזמן לייצר מכוניות תחת המותג שלהם. ככל

פונטיאק פיירבירד – מכונית שרירים עם כנפיים

פונטיאק פיירבירד – מכונית שרירים עם כנפיים

בשלהי שנות השישים, במפעלי חברת פונטיאק התרוצצה לה שמועה המספרת כי חברת פורד יוקדת על פיתוח מכונית חדשה, מכונית שונה בגודלה ובאופייה מהמכוניות שיצרה פורד עד עתה. ואכן, תוך זמן קצר, מכונית הפוני הראשונה ראתה

סיפור קטן עם עניין גדול

סיפור קטן עם עניין גדול

כמה מכוניות עם סיפור מעניין מאחוריהן…. ראשונה, ה- Sir Vival משנת 1959. כפי ששמה יכול לרמז ( Survival ) מטרתו של וולטר סי. ג'רום, אשר עיצב את המכונית, הייתה לגרום ליצרניות הרכב הגדולות לאמץ את

בנץ מציג – כרכרה ללא סוסים

בנץ מציג – כרכרה ללא סוסים

שלושה חלוצים – קארל בנז ( Benz Carl) יחד עם גוטליב דיימלר ( Gottlieb Daimler ) וד"ר ניקולאס אוטו ( Nikolous Otto) היו מהאנשים החשובים בעת הולדתו של העידן המוטורי בתחילת שנת 1880. אוטו היה