• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » קונינגהם C3 – כשמהירות ושאפתנות נפגשים

קונינגהם C3 – כשמהירות ושאפתנות נפגשים

בריגס קונינגהם היה אדם עמיד ושאפתני, אשר לקח חלק פעיל במרוצי מכוניות שונים בשנות הארבעים ותוך זמן קצר, הפך להיות אחד מנהגי המרוץ הטובים בצפון אמריקה בקטגוריות שונות.

את חותמו הראשון תבע במרוץ הלה-מאן 24 השעות בשנת 1950, אליו רשם יחד עם קבוצתו שתי מכוניות סטנדרטיות לכאורה מבית קאדילק, אשר זכו לכינוי "המפלצות". קונינגהם הפתיע את כולם כשהגיע עם צוותו למקום ה-10 וה-11, הישג מרשים ביותר למכונית בינונית ונהגים מצוינים. עבור קונינגהם, הישג זה הגורם אשר הביאו לדרבן את קבוצתו לפתח מכוניות טובות יותר, מהירות יותר, אשר בעזרתן יגיעו למקומות טובים יותר במרוצים העתידיים.

המכונית הראשונה מבית קונינגהם הייתה ה-C1, בשנת 1950. המכונית צוידה במנוע קאדילק בתצורת V8 וכן תיבת ההילוכים ומכלולים מכאניים רבים היו אף הם שאולים מהקאדילק. באותה שנה, השיק את ה-C2, אשר התבססה הפעם על קרייזלר, עם מנוע V8 אימתני ושלדה חדשה. קונינגהם הרגיש מוכן למרוץ הלה-מאן של שנת 1951 ותייצב על קו הזינוק עם 3 מכוניות מדגם ה-C2, משופרות ומאובזרות בשלדה מחוזקת, מתלה עצמות עצה קדמי ומתלה אחורי מסוג דה-דיון. תקלות ותאונות מנעו מה-C2 להגיע לקו הסיום, אך למשך זמן ממושך במירוץ הן שמרו על המקום השני ועל מקומות ראשונים נוספים. מרוץ זה דיברן את קונינגהם לייצר הפעם מכונית כביש "להמונים", אשר תתבסס על הידע והניסיון אשר צבר על מסלול המרוצים.

ה-C3, כקודמותיה, התבססה על מכלולי מכוניות אמריקאיות מתקופתה, במקרה זה על מנוע ומכלולי הינע נוספים מבית קרייזלר. קונינגהם ידע שהמכונית אשר ייצר לא תהיה זולה, שכן הוא לא חסך בכל הקשור לחומרים, איכות ההרכבה והגימור. למעשה, שאפתני משהו מצידו, קונינגהםתכנן שה-C3 תהיה תגובה הולמת ואף טובה מהפרארי בנות תקופתה.

סדנת ויגנל ( Vignale ) האיטלקית הייתה אחראית על עיצוב ה-C3. התוצאה הייתה מכונית קופה סגורה, בעלת קווים וקימורים הדומים לאלו של המכוניות האקזוטיות האיטלקיות של אותם הימים. השלדה ומכלולי ההינע נבנו במפעלו של קונינגהם בפלורידה, לפני שנשלחו להרכבה ידנית באיטליה. כשהמכונית הושלמה, היא נשלחה חזרה לארה"ב או למקומות האחרים בעולם בהם הוזמנה ה-C3.

כאמור, הייתה ה-C3 מכונית יקרה למדי. כשהושקה בשנת 1953, מחירה בארה"ב היה לא פחות מ-10,000 דולר, לעומת 4000 דולר, מחירה של הקאדילק קופה אשר ה-C3 מבוססת על מכלוליה…

שנים מאוחר יותר הודה קונינגהם כי למעשה הפסיד כסף על כל מכונית שיוצרה, שכן מחיר הרכבתה הידנית, לרבות עלויות השילוח, היו גבוהות מהמחיר שבו היא נמכרה. תוכניתו של קונינגהם הייתה להשתמש ב-C3 כמנוף לייצור הדגם הבא, בעל בסיס גלגלים ארוך יותר והפעם מצויידת בארבעה מושבים ולא ב-2, כמו בC3, בתצורת ספורט-סאלון.

מכאנית, הייתה ה-C3 זהה לגרסאות המרוץ מבית קונינגהם, למעט המתלה האחורי החי, להבדיל מהבה-דיון בגרסת המרוץ. המנוע היה מנוע המי ( Hemi ) מבית קרייזלר, בנפח 5425 סמ"ק והספק נטו של 223 כ"ס. למנוע שולבה תיבת הילוכים ידנית בעלת 4 הילוכים או אוטומטית בעלת 3 הילוכים.

ה-C3 הייתה ללא ספק מכונית ספורטיבית, נחשקת ומהירה, אך עקב מחירה הגבוה התקשה קונינגהם למוכרה כפי שתכנן ובשנת 1955 נאלץ לסגור את שערי המפעל, כשבסה"כ 19 יחידות בלבד יוצרו מדגם הקופה ותשע מכוניות פתוחות. דפי ההיסטוריה המוטורית האמריקאית הכתירו את ה-C3 לאחת המכוניות הייחודיות והנדירות אשר יוצרו מעולם באמריקה (בערך…) .

cunningham אמריקאי מכוניות קונינגהם
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
הציפור השחורה – SR-71 – פלא הנדסי

הציפור השחורה – SR-71 – פלא הנדסי

קרא עוד ←
מזארטי גיבלי – יופי, אופי ומהירות

מזארטי גיבלי – יופי, אופי ומהירות

קרא עוד ←
Jensen CV8 – בריטית שרירית

Jensen CV8 – בריטית שרירית

קרא עוד ←
סיפורה של הקלאן קרוסיידר

סיפורה של הקלאן קרוסיידר

קרא עוד ←
פגאסו – הספרדייה הלוהטת

פגאסו – הספרדייה הלוהטת

קרא עוד ←
הקשר האיטלקי – אינוצ'נטי מיני קופר

הקשר האיטלקי – אינוצ'נטי מיני קופר

קרא עוד ←
סיפורו של כוכב – ג'יפ וויליס 42

סיפורו של כוכב – ג'יפ וויליס 42

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס