• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » סטוץ – לעשירים ומפורסמים בלבד

סטוץ – לעשירים ומפורסמים בלבד

הכול החל בשנת 1911 כשהארי ס. סטוץ ייסד את חברת מכוניות בשם – Ideal באינדיאנפוליס, אינדיאנה. כבר באותה שנה הסטוץ הראשונה הגיעה למקום ה-11 במרוץ האינדיאנפוליס 500. בשנת 1912 שינה את שם החברה על-שמו – Stutz (למעשה נהגה השם תחבירית כ-סטאץ אך נהוג היה לומר סטוץ)

מטרתו של סטוץ הייתה יצור מכוניות ספורט מהירות למרוצי מכוניות וכן לשימוש יום-יומי ואכן, המכוניות שיוצרו זכו להצלחות במרוצי מכוניות כגון האינדי-500, ה- לה-מאנש וכן שברו מספר שיאי מהירות במשך השנים. הרכב האחרון שראה אור בחברת סטוץ בגלגולה זה עזב את שערי המפעל בשנת 1935.

בשנת 1968, ג'יימס ד. אודונול הקים מחדש את חברת סטוץ. אודונול, בנקאי השקעות מצליח מניו-יורק, ראה סקיצת עיצוב רכב משולחנו של וירג'יל מ. אקסנר והחליט שהמכונית הראשונה מבית סטוץ המחודש תהיה מכונית זו.

מלאכת בניית אב-הטיפוס הופקדה בידי סדנת גיהה בטורינו, איטליה ובשנת 1969 הרעיון הפך למציאות ובינואר 1970 הוצגה לראשונה המכונית לקהל הרחב. הוחלט על הקמת פס הייצור של המכונית דווקא באיטליה עקב שיקולים כלכליים.

מכונית הסטוץ נבנתה על בסיס שלדתה של הפונטיאק גראנד-פרי וצוידה במנוע בנפח 7 ליטר והספקים של 360-390 כ"ס. הגרסאות שהוצעו למכירה היו גרסאות ספורט קופה וסדאן ואף נבנה אב-טיפוס לגרסה פתוחה אך ייצורן הגרסה הפתוחה החל רק בשנות השמונים המאוחרות.

פריצת הדרך המשמעותית של הסטוץ בגרסתה הנוכחית הייתה בתוכנית טלוויזיה בה השתתפו פרנק סינטרה ואלוויס פרסלי ומכונית הסטוץ הוצגה בה גם כן. בו ברגע הביעו השניים נכונות לרכוש את הרכב והמשווק שרואיין בתוכנית אמר שמבחינתו הראשון שרוכב את הרכב עכשיו ובמזומן יקבל את הרכב הנחשק. אלוויס היה הראשון ש"שלף" את המזומנים ולקח איתו את הסטוץ. סינטרה, אגב, לעולם לא קנה סטוץ…

תדמיתה של הסטוץ הפכה להיות תדמית של מכונית לעשירים ולמפורסמים. המכונית נמכרה בעשרות יחידות של יחידות בכל שנה והיו שנים בהם נמכרו יחידות בודדות של ה-סטוץ. למעשה, עד היום ניתן לפנות למשרדי חברת סטוץ ולהזמין לעצמכם סטוץ משלכם.

Stutz אמריקאי מכוניות סטוץ
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
קלאסיקה מודרנית – פרארי F40

קלאסיקה מודרנית – פרארי F40

קרא עוד ←
קסם עתיק – חיפושית פתוחה שנת 1965

קסם עתיק – חיפושית פתוחה שנת 1965

קרא עוד ←
Jensen CV8 – בריטית שרירית

Jensen CV8 – בריטית שרירית

קרא עוד ←
מטוס הסילון שטס במלחמת העולם ה-II

מטוס הסילון שטס במלחמת העולם ה-II

קרא עוד ←
למבורגיני קונטאש – מכונית העל

למבורגיני קונטאש – מכונית העל

קרא עוד ←
סיפורה של הקלאן קרוסיידר

סיפורה של הקלאן קרוסיידר

קרא עוד ←
סיפורו של כוכב – ג'יפ וויליס 42

סיפורו של כוכב – ג'יפ וויליס 42

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס