יצרניות הרכב ידועות כמתאימות עצמן לרוח התקופה, למצב הכלכלי במדינות בהן היא משווקת את רכביה וכן בדרישות השוק בהיבטים של טכנולוגיה, קידמה וכו'. לעיתים הן מקדימות את זמנן ולפעמים המכוניות רואות אור קצת באיחור אך תמיד נראית אותה מגמה.
כך גם היו יצרניות הרכב בשנות החמישים והשישים באירופה. כשבארה"ב היו עסוקים בבניית אוניות על ארבעה גלגלים עטורות ניקלים וכמובן מנועים עתירי סמ"ק יצרני הרכב באירופה התאימו את ייצור הרכבים למצב הכלכלי הלא קל בו הייתה שרויה אירופה עוד מתום מלחמת העולם השנייה. התוצאה הייתה מכוניות קטנות וזולות שזכו לכינוי "מכוניות בועה".
מהנדסים מוכשרים רבים שהגיעו בעיקר מתחום התעופה, שינסו מותניים והפשילו שרוולים במגמה למצוא את הנוסחה למכוניות קטנות וחסכוניות שיענו על דרישות התקופה. התוצאה כאמור הייתה "מכוניות בועה" אשר בחלקן זכו להצלחה רבה ואלו שנמכרו פחות היו מעניינות ומיוחדות לא פחות.
משך התקופה בה מכוניות הבועה נמכרו כמו לחמניות הייתה כעשור, אך החותם אותם השאירו על קוניהם ואף על אלו שכשיכלו להרשות לעצמם עברו למכוניות "אמיתיות" היה גדול. המכוניות שווקו כאמור בעיקר באירופה אך שווקו בכמויות קטנות יחסית למדינות שונות בעולם ולכן ניתן למצוא מכוניות בועה במוזיאוני רכב שונים בעולם כולו.
מספר מכוניות בועה שהיו הבולטות בזמנן :
Messerschmitt
המסרשמיט יוצרה בין השנים 1957-1964 והייתה מצוידת במנוע חד צילינדר בנפח של 191 סמ"ק והספק של 10.2. משקלה הקל שהיה 230 ק"ג בשילוב עם עיצוב ייחודי הפכו את המסרשמיט ללהיט שנמכר בכל העולם. כיום המסרשמיט הינה פריט אספנות. דגם ה-KR200 הינו הנפוץ מבין הדגמים שיוצרו אך אלו ה-KR201 וה-TG500 טייגר שהינם הנדירים ובעלי הערך האספני הגדול ביותר.

Zeta Sports
מכונית זו שמקורה באוסטרליה אך נבנתה באנגליה הייתה מכונית שהוגדרה כמכונית ספורט מיני. הייתה זו מכונית קטנטנה עם גג פתוח, ללא דלתות שהכילה מקום לשני נוסעים. הזטה, שנקראה במקור פריסקי ספרינט, צוידה במנוע דו-צילינדר בנפח של 494 סמ"ק והספק של 20.5 כ"ס. המכונית לא נבנתה בכמויות גדולות אך הייתה ללא ספק ייחודית.

Atlas "Babycar"
למרות עיצובה היוצא דופן הייתה האטלס אחת המכוניות שיוצרו בכמויות הגדולות ביותר בצרפת שלאחר מלחמת העולם השנייה ויועדה לשוק הצרפתי בלבד. המכונית הוצגה בסלון פאריז בשנת 1949 וכבר אז זכתה לביקורות מצוינות ולכינוי הבייבי-קאר. כמו מכוניות הבועה האחרות הייתה גם היא קטנת, כמעט זעירת ממדים עם בסיס גלגלים של 2.77 מטר ורוחב של 1.24 מטר. האטלס צוידה במנוע חד-צילינדר זעיר בנפח של 170 סמ"ק בעל הספק של 8.5 כ"ס וידועה רק על שני רכבים ששרדו עד היום בעולם.

Avolette Tourisme
מכונית בועה אמיתית, ללא ספק. גג תא הנוסעים היה בנוי ככיפת זכוכית שבחלקה העליון הייתה ניתנת לפתיחה, כן כן, חלון-שמש… צורת הרכב הייתה דומה לביצה והייתה ללא דלתות. בסאלון פאריז בשנת 1955 הוצגו לא פחות מ-5 גרסאות שונות לאוולט. המכונית צוידה במנוע חד-צילינדר בנפח של 191 סמ"ק והספק של 9.5 כ"ס. מספר מכוניות חיות וקיימות כיום ומחיריהן מרקיעי שחקים.

Velocar
הוולוקאר הייתה יוצא דופן מבין מכוניות הבועה בכך שהייתה "מרובעת" יחסית לבועות האחרות אך שמרה גם היא על מימדים זעירים ומנוע בהתאם. אופציות שונות הוצעו לוולוקאר וביניהם שני פנסים קדמיים במקום אחד סטנדרטי בחזית. המכונית זכתה להצלחה מועטה וכ-650 יחידות נבנו ממנה. הוולוקאר צוידה במנוע חד-צילינדר בנפח של 99 כ"ס בעל הספק של 2 כ"ס.

Mochet Berline
הברלין הייתה מכונית בועה שנראתה כמו גרסא מכווצת של מכונית בגודל רגיל אך אורכה היה 2.64 מטרים בלבד. הרכב, מתוצרת צרפת, נכנס לקטגוריה של כלי רכב בנפח של מתחת ל-175 סמ"ק ובשל כך צעירים רבים בעלי רישיון לאופנועים יכלו לנהוג על הרכב ללא רישיון רכב. לברלין היה מנוע בנפח 125 סמ"ק והספק של 5 כ"ס. כמות מכובדת של כ-3,000 יחידות יוצרה מהברלין.

Veloto Super Deluxe
את הוולוטו ניתן להגדיר כניסיון אמיץ לייצר מכונית מיקרו בתחילת שנות השמונים. גוף הרכב יוצר מפיברגלאס וצויד במנוע 50 סמ"ק והספק של 3 כ"ס. הרכב זכה לכישלון, בלשון המעטה ורק כ-50 יחידות ממנו יוצרו.

BMW Isetta
על האיזטה של ב.מ.וו. נאמר בשמנו שהיא מכונית הבועה הטובה ביותר מבין מתחרותיה. מקור הרכב הוא דווקא באיטליה, רנזו ריוולטה, שהיה מכונה איזטה, תכנן את המכונית ובשלב מאוחר יותר הייתה זו חברת ב.מ.וו שהחלה בייצורו בשנת 1955. האיזטה צוידה במנועיה של חטיבת האופנועים של ב.מ.וו. . ייחודה היה בדלת הפתיחה הקדמית והיא נמכרה בהצלחה רבה, כ- 40,000 יחידות מהדגמים השונים. האיזטה צוידה בגרסת ה- 250 במנוע בנפח 247 סמ"ק, חד-צילינדר בעל הספק של 12 כ"ס.

Inter
בתחילת שנות החמישים, יצרן מטוסים בשם S.N.C.A.N פיתח את ה-אינטר שהייתה מכונית שתוכננה להיות קטנה ופראקטית ואף בעלת שטחי אחסון שלקו בהם חברותיה הבועות. גם הפעם היצרן הצרפתי היה בטוח שרכב חדשני ויוצא דופן מיוצר על ידו אך המכירות הוכיחו אחרת. האינטר, מצוידת במנוע בנפח 175 כ"ס והספק של 8 כ"ס נמכרה בכמה מאות יחידות בלבד.

Fuji Cabin
יפן לא נשארה מאחור. בשנת 1955 הוצגה בתערוכת הרכב בטוקיו המיקרו קאר מבית חברת פוג'י מצוידת במנוע של קטנוע וגוף אווירודינמי העשוי פוליאסטר. מכונית זו הייתה מהמתקדמות ביותר טכנולוגית מבין יתר מכוניות הבועה בשוק במתלי הרכב, השלדה ומכלוליה. הקאבין צוידה במנוע בנפח 121.7 סמ"ק בעל הספק של 5.5 כ"ס.

Hillers
המדהים במכונית זו הייתה שלהבדיל מרבות אחרות ממכוניות הבועה בזמנה שנראו כדגם מוקטן של מכוניות גדולות, ה-הילרס נראתה כמו דגם מוגדל של מכונית צעצוע לילדים. למעשה, כך גם החל הקונספט כשארנסט הילרס בנה מכונית לבנו בשנת 1965 ומכאן הדרך לייצור מכונית של ממש הייתה קצרה. כמות ההזמנות לרכב לא הצדיקו את ייצורו ההמוני. להילרס היה מנוע בנפח 191 סמ"ק בעל הספק מכובד של 10 כ"ס.

Vespa
ווספה הייתה אחת מיצרניות הרכב ששינו את התמונה. מכונית הווספה הייתה אמנם מכונית מיקרו אך הייתה מכונית של ממש בת ארבעה גלגלים. הופעתה הראשונה הייתה בתערוכת פריז בשנת 1957 ולא פחות מ-28,000 יחידות יוצרו ממנה עד סיום ייצורה בשנת 1961. רכבי השלושה גלגלים, המוכרים כ-ריקשה והקטנועים הדו-גלגליים ממשיכים להיות מיוצרים עד היום. לווספה היה מנוע בנפח 394 סמ"ק בעל הספק של 14 כ"ס.
