• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » מזראטי בורה – התגובה לפרארי ולמבורגיני

מזראטי בורה – התגובה לפרארי ולמבורגיני

בתחילת הדרך, האחים מזראטי ( Maserati ) עסקו בייצור מכוניות ספורט תחרותיות ומכוניות מרוץ למרוצי הגראנד-פרי. במכוניות אלו נהגו הנהגים מהטובים ביותר בזמנו כגון טאציו נוולארי ( Tazio Nuvolari). בשנת 1937 האחים מכרו את פעילות החברה אך הם המשיכו לעבוד בה עד שנת 1947.

תחת ניהולם של אדולפו ואומר אורסי ( Adolpho, Omar Orsi ) מפעל מזראטי הועתק למודנה ושם החלו בייצור מכוניות כביש כגון ה- A6, ה-3500 האגדית ועוד. במשך עשרת השנים בהם ייצרה החברה מכוניות יוצרו סך של 137 מכוניות בלבד.

בשנות השבעים, התחרות הייתה בשיאה בין יצרניות מכוניות העל באיטליה. בכדי להצליח באותה נישה צפופה כל יצרנית רכב הייתה צריכה שיהיה לה לפחות דגם אחד דו מושבי בעל מנוע מרכזי. למבורגיני החלה את ה"אופנה" החדשה עם הלמבורגיני מיורה תגובתה של פרארי לא אחרה לבוא. למזראטי היה ברור כי היא חייבת להשתלב בתחרות והחלה בפיתוח מכונית על מתוצרתה.

התוצאה הייתה השקתה של הבורה ( Bora) בעלת מנוע ה-V8 בשנת 1971. מכיוון שלמזראטי לא היה את זמן הפיתוח הנחוץ לפיתוח המנוע והתמסורת, השתמשה מזראטי במכלולים של חברת ZF הגרמנית.

השקתה של הבורה הייתה סנסציה של ממש עם השקתה בתערוכת ג'נווה בשנת 1971. לא רק בשל המראה שלה אלא גם בשל היות תכנונה המלא ע"י הבעלים החדשים של חברת מזראטי : סיטרואן. הבורה הייתה מכונית אשר שילבה בתוכה את המערכות ההידראוליות השונות של סיטרואן, כגון מערכת ההיגוי, המתלים והבלימה. ביקורות רבות נשמעו על כך שמזראטי השתמשה במערכות אלו מכיוון שבמבחני נסיעה רבים נראה היה כי המכונית לא "מעבירה את המסר" מהכביש כפי שצפוי ממכונית על וכי המכונית איבדה מעט מהקשר שבין הנהג לכביש.

ביצועיה של הבורה התבססו על מנוע V8 עשוי סגסוגת אלומיניום קלה בנפח של 4719 סמ"ק. למנוע בעל ארבעה גלי-זיזים הספק של 310 כ"ס אשר סייע למכונית להגיע למהירות מקסימלית מכובדת ביותר של 257 קמ"ש.

למרות שהבורה הייתה קצרה יחסית, 4.35 מ', היא הייתה מעוצבת למופת ע"י ג'אורג'טו ג'יוגיארו ( Giorgetto Giugiaro ) מסדנת Ital – Design והייתה מאובזרת יחסית למתחרותיה וכן נהנתה מתאי אחסון רבים יחסית למכונית על.

גוף הבורה עשוי כולו פח למרות שבשנים הראשונות יצאו מספר יחידות אשר היו עשויות אלומיניום. הגוף רותך לשלדת מונוקוק אשר עטפה את המנוע והתמסורת בכלוב מתכת ותושבות גומי.

לאורך שנות ייצור הבורה היא סבלה מבעיות תכנון שונות אשר נבעו ממשבר הדלק בראשית שנות השבעים וכן מהעובדה שחברת סיטרואן נסוגה מהשליטה על חברת מזראטי אך למרות זאת, הבורה היוותה תחרות למכוניות על שונות כגון הפרארי בוקסר ומנוע ה4.9 ליטר אשר שולב במכונית בשנת 1975 הפך אותה למכונית על של ממש.

לאורך 7 שנות ייצורה, יוצרו סך של 564 (571 כולל אבות טיפוס) יחידות מהמזראטי בורה.

Ferrari Lamborghini Maserati איטלקי בורה למבורגיני מזראטי מכוניות פרארי
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
קיצור תולדות – BMW

קיצור תולדות – BMW

קרא עוד ←
מכוניות הבועה – הגודל קובע!

מכוניות הבועה – הגודל קובע!

קרא עוד ←
מזראטי בורה – התגובה לפרארי ולמבורגיני

מזראטי בורה – התגובה לפרארי ולמבורגיני

קרא עוד ←
קטר רכבת + מנוע סילון = ?

קטר רכבת + מנוע סילון = ?

קרא עוד ←
לנצ'יה ביטא – הלנצ'יה הראשונה מבית פיאט

לנצ'יה ביטא – הלנצ'יה הראשונה מבית פיאט

קרא עוד ←
פרארי 308 GTS – הראשונה בציון

פרארי 308 GTS – הראשונה בציון

קרא עוד ←
פיאט דינו – "פרארי לעניים"

פיאט דינו – "פרארי לעניים"

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס