• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » יגואר E-Type

יגואר E-Type

במהלך שנות השישים הייתה ה- E-Type אחת ממכוניות הספורט המפורסמות בעולם. לא רק בגלל המראה הספורטיבי המובהק שלה ששידר מהירות ויוקרה, אלא גם בשל הקשר ההדוק שלה לדגמי מכוניות המרוץ של יגואר. מחירה של ה- E-Type היה נמוך יחסית, 2,098 לירות סטרלינג בשנת 1961.

בתחילת דרכה, הייתה מיועדת ה- E-Type להיות מכונית מרוץ, מחליפתה של ה D-Type, אך עם הפסקת התחרותה של יגואר במרוצי המכוניות עוצבה המכונית מחדש בכדי להתאימה לכביש. המכונית הוצגה והושקה בשנת 1961 כמכונית כביש בייצור סדרתי.



המכוניות הראשונות שיצאו לשוק היו גרסאות פתוחות וגרסאות קופה/האצ'-בק, מאובזרות במתלים עצמאיים ומנוע 3.8 ליטר המפורסם מדגם ה XK. בעזרת כיווני מנוע מעטים, רכבים הלו הגיעו למהירויות של 240 קמ"ש, והתאוצה, בהתאם.

בתור רכבים בעלי ביצועים מרשימים, עיצוב מרהיב ומתוחכם ויחס עלות מול תועלת שהייתה מצוינת,דגמי ה-E-Type נמכרו בהצלחה מרובה. אך גם להצלחה היו מפלות. תא הנוסעים היה דחוס, גוף הרכב היה רגיש לשריטות ופגיעות, הבלימה הייתה חלשה יחסית, והתנהגות הכביש לא תאמה את המהירויות שלהן יכול הרכב להגיע.



בשנים הבאות לשיווקה, עברה ה- E-Type שינויים ושיפורים רבים. משנת 1964 נפח המנוע הוגדל ל 4.2 ליטר ששולב עם תיבת הילוכים בעלת סנכרון מלא. משנת 1966 הוצעו גם דגמים מאורכים מהדגם הרגיל, גרסאות 2+2 קופה, ומשנת 1968 יצאו סדרת ה SeriesII בעלת שיפורים רבים יחסית לגרסא הקודמת.

סדרת ה- Series III בעלת המבנה המוארך והרחב במעט, ראתה אור בשנת 1971 וזנחה את המנוע הוותיק של ה XK לטובת מנוע 5.3 בתצורת V12. נחיתות כוח המנוע של שנות השישים זכתה לתוספת מכובדת של כוחות סוס וביצועים, אך למרות זו הייתה זו מכונית "רכה" מקודמותיה.



ייצור ה- E-type הופסק בשנת 1974 אך רק בשנת 1975 הודיעה יגואר על הפסקת הייצור. סך של 15,496 מדגם ה3.8 ליטר, 41,724 עם מנוע ה4.2 ליטר ו15,287 רכבים עם מנוע הV12 יוצרו במהלך 1961-1975.

דגמי היגואר E-Type :

E-Type 4.2 Litre :
הדגם שהחליף את דגם ה 3.8 ליטר המוזכר לעיל. מנוע בנפח 4235 סמ"ק בהספק של 265 כ"ס. משנת 1966 דגם ה 2+2 הוצג, זהה מכנית אך ארוך ב22.5 ס"מ מהדגם הקודם ובעל אופציה של תיבת הילוכים אוטומטית.


E-Type Series II :
הוצג בשנת 1968, מונע במנוע 4.2 ליטר בתצורות קופה, רודסטר ו 2+2 . דגם זה הובדל בשינויים חיצוניים קלים בגריל ובפנסים האחוריים.


E-Type Series III : 

סדרה זו הוצגה בשנת 1971, מנועי ה XK הוחלפו במנוע 5.3 ליטר בתצורת V12, חיצונית הרכב זכה לפתח כונס קדמי גדול יותר וגריל חדש וכן גלגלים וצמיגים גדולים מבעבר. הרכב צוייד בבלמי דיסק מאווררים קדמיים. ייצור דגם זה שנמכר בתצורות קופה ורודסטר הופסק ב-1975.



E-Type Jaguar בריטי יגואר מכוניות
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
קסם עתיק – חיפושית פתוחה שנת 1965

קסם עתיק – חיפושית פתוחה שנת 1965

קרא עוד ←
פיאט 8V – יצירת מופת מבית פיאט

פיאט 8V – יצירת מופת מבית פיאט

קרא עוד ←
פרארי 410 – המהירה מכולן

פרארי 410 – המהירה מכולן

קרא עוד ←
קיצור תולדות – חברת רנו

קיצור תולדות – חברת רנו

קרא עוד ←
קיצור תולדות – Ferrari

קיצור תולדות – Ferrari

קרא עוד ←
NASA בשידור חי 24/7

NASA בשידור חי 24/7

קרא עוד ←
אלפא רומאו ספיידר – יופי נצחי

אלפא רומאו ספיידר – יופי נצחי

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס