• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » קיצור תולדות » בצער רב וביגון קודר – סוף דרכה של אולדסמוביל

בצער רב וביגון קודר – סוף דרכה של אולדסמוביל

סוף דרכה של אולדסמוביל


" ייתכן ושמעתם את החדשות אודות החלטת ג'נרל מוטורס להפסיק את ייצור אולדסמוביל בהדרגה. אך אתם צריכים לדעת שהמורשמת ממשיכה באופן יוצא דופן עם הרכבים אותם אנו מייצרים כיום". כך נרשם באתר הרשמי של חברת אולדסמוביל כיום, חודש אוגוסט 2002 ובכך למעשה מתממשת הודעתה הרשמית של ג'נרל מוטורס מספטמבר 2001 בנוגע הפסקת ייצור רכבים תחת המותג אולדסמוביל וסיום מורשת ארוכה של ייצור רכבים.

Runabout – 1901

מורשת חברת אולדסמוביל החלה בשנת 1891 כשראנסום אלי אולדס בנה מכונית קיטור ניסיונית ובעקבותיה נבנתה מכונית בעלת מנוע בנזין חד-צילינדר. חברת אולדסמוביל נוסדה רשמית בשנת 1897 והמכונית ה"אמיתית" הראשונה שראתה אור הייתה ה- Runabout המדהימה בשנת 1901 שהייתה למעשה המכונית הראשונה בעולם לייצור המוני ועלתה 625$. הצלחתה של ה- Runabout הייתה כה גדולה, שעד שנת 1904 למעלה מ-5,000 מכוניות יוצרו, מצוידות במנוע בנפח 1,600 סמ"ק ומהירות מקסימלית של 32 קמ"ש לשם השוואה, בשנה זו מכרה ביואיק 37 יחידות בלבד…

ראנסום אלי אולדס

בשנת 1904 אולדס עזב את החברה אשר הקים בכדי לייסד קונצרן בשם REO וחמש שנים מאוחר יותר, בשנת 1909, חברת אולדוביל הפכה להיות אחת מהחברות המייסדות של ג'נרל מוטורס אשר תוך זמן קצר הפכה להיות יצרן הרכב הגדול בעולם.

עד שנות ה-20, כשאלפרד פ. סלואן עומד בראשות ג'נרל מוטורס, התמקמה לה חברת אולדסמוביל מתחת לקאדילאק וביואיק ברמות המכוניות והמחירים ומעל פונטיאק ושברולט. במשך שנים רבות חברת אולדסמוביל ייצרה מכוניות בקו אחד עם מדיניות חברת האם, ג'נרל מוטורס, תוך בניית מכוניות קונבנציונאליות למדי ולמעט מספר דגמים שראו אור בשנות השישים והשבעים לא ייצרה חברת אולדסמוביל מכוניות שהותירו את חותמם בהיסטוריה או היו יוצאות דופן. עם זאת, שמרה אולדסמוביל על מיצוב קבוע במקום החמישי-שישי בראש טבלת מכירות המכוניות בארה"ב במשך שנים רבות.

האולדסמוביל טורנאדו

אחת המכוניות הראויות לציון במיוחד שהייתה למעשה מכונית-על יחסית לתקופתה הייתה הטורנאדו והיה זאת רק בשנת 1965 כשראתה אור ושינתה באופן מיידי את תדמית המותג אולדסמוביל משמרני ומשעמם למדי לחדשני ושונה. למרבה הצער, הייתה זו המכונית היחידה אשר הצליחה לגרום לשינוי זה ורוב המכוניות שבאו בעקבותיה היו זהות למדי לאותו קו שמרני של מכוניות כפי שידעה חברת אולדסמוביל לייצר.

הטורנאדו הייתה מכונית בעלת הנעה קדמית מתקדמת, מצוידת במנוע V8 בנפח 7000 סמ"ק והספק של לא פחות מ-385 כ"ס. הייתה זו מכונית שבאה להראות לכולם שג'נרל מוטורס יכולים לייצר מכוניות עם מנוע 7 ליטר עם הנעה קדמית בעיצוב מתקדם. ואכן כך היה, עם ביצועים מרשימים שהביאוה לכ-210 קמ"ש סופיים הייתה היא מתמודדת שווה לכל מתחרותיה.

ה-442, מכונית השרירים מבית אולדסמוביל

הטורנאדו הייתה מכונית ההנעה הקדמית שיוצרה אי פעם בחברת ג'נרל מוטורס ולמעשה הייתה המכונית האמריקאית בעלת ההנעה קדמית היחידה בכל אמריקה הצפונית בתקופתה. בשל היות חברת אולדסמוביל חלק מחברת ג'נרל מוטורס, הרשתה לעצמה החברה להשתמש במרכב הטורנאדו לייצור הקדילאק אלדוראדו.

רבים קיוו שמשנות השישים חברת אולדסמוביל, בעקבות הטורנאדו, תשנה את תדמיתה ותמשיך בייצור רכבים חדשניים וייחודיים, אך אכזבה הייתה צפויה להם. מספר רכבי אולדסמוביל גדולים וחזקים יחסית יוצרו עד שנת 1980 אך משנה זו ואילך יוצרו רכבים קטנים יותר במידתם ונפח מנועיהם וכן העיצוב חזר לאותה שמרנות אולדסמובילית.

עד שנות ה-90 היו כל המכוניות מתוצרת אולדסמוביל בעלי הנעה קדמית אך בעלות אופי שמרני ומשעמם למדי. למרות כל זאת, חברת אולדסמוביל התמקמה לה בתחילת שנות ה-90 במקום הרביעי בטבלת המכירות בארה"ב עם קצב מכירות של כ-400,000 מכוניות בשנה.

כן, זאת אולדסמוביל

ה-Oldsmobile_AerotechST1 שנת 1987

מאז ועד היום, נמצאת אולדסמוביל במגמת ירידה בכמות המכירות והשנה אף הגיעה לשפל מכירות שלא היה כמותו משנות החמישים ובזאת בא הקץ על חברת אולדסמוביל, הקץ שהביא לסגירתה.

Oldsmobile אולדסמוביל אמריקאי מכוניות
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
פורד GT40 – מכונית מרוץ ל"המונים"

פורד GT40 – מכונית מרוץ ל"המונים"

קרא עוד ←
הציפור השחורה – SR-71 – פלא הנדסי

הציפור השחורה – SR-71 – פלא הנדסי

קרא עוד ←
Monteverdi – תקומתה ודעיכתה

Monteverdi – תקומתה ודעיכתה

קרא עוד ←
לנד רובר – שיבוש הגיוני

לנד רובר – שיבוש הגיוני

קרא עוד ←
The History Guy

The History Guy

קרא עוד ←
תחנת החלל Mir – החיים בחלל

תחנת החלל Mir – החיים בחלל

קרא עוד ←
לא "רגילה" – שברולט קורבט 1978

לא "רגילה" – שברולט קורבט 1978

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס