• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » בנץ מציג – כרכרה ללא סוסים

בנץ מציג – כרכרה ללא סוסים

שלושה חלוצים – קארל בנז ( Benz Carl) יחד עם גוטליב דיימלר ( Gottlieb Daimler ) וד"ר ניקולאס אוטו ( Nikolous Otto) היו מהאנשים החשובים בעת הולדתו של העידן המוטורי בתחילת שנת 1880. אוטו היה זה אשר המציא את מנוע הבעירה הפנימית בעל ארבע הפעימות . קארל בנז בשיתוף עם גוטליב דיימלר, שניהם מגרמניה, היו מאלו שהמציאו כל אחד לחוד את המכוניות הראשונות אך החיבור האמיתי היה 40 שנה מאוחר יותר, כשהקימו חברה משותפת בשם מרצדס-בנז.

בשנות השמונים המוקדמות של המאה ה-19, מערכת התחבורה כללה פסי רכבת אשר רישתו ערים ומדינות וכן כללה תחבורה אישית, בדמות סוסים וכרכרות.

באותן שנים בגרמניה, אחת אחרי השניה, הומצאו ההמצאות ששינו את פני עולם התחבורה, אשר היה בחיתוליו. קארל בנז, מהנדס בהשכלתו, הקים את העסק שלו במנהיים בשנות השבעים של המאה ה-19 ובאותה התקופה, ד"ר ניקולאס אוטו שיפר את המצאתו של אטיין לנויר ( Etienne Lenoir ) – מנוע הבעירה הפנימית והציג לעולם מנוע בעירה פנימית בעל ארבע פעימות.

בנז, ללא ידיעה על פעילותו של גוטליב דיימלר (אשר התגורר בקנשטאט) החל בעיצוב המכונית הראשונה שלו, תלת גלגל, בשנת 1883-1884. היה זה כלי-רכב ראשוני, אשר ביצע את נסיעת הבכורה שלו בשנת 1885. ב29 לחודש ינואר 1886 רשם בנז פטנט על תלת האופן והיה זה מחזה נפוץ לתושבי מנהיים לראות את בנז נוסע ברחובות העיר בתלת אופן הממונע שלו. בשנת 1888 הוצג כלי-הרכב לראשונה לציבור הרחב בתערוכת מינכן ותך זמן קצר נבנו ונמכרו רפליקות של הדגם המקורי.

למרות שהתלת-אופן היה רחוק מלהיות כלי-תחבורה אולטימטיבי, הן מבחינת עיצובו והן מבחינת אמינותו, אין ספק כי את מקומו בהיסטוריה הוא רכש בתור כלי-הרכב הראשון ללא סוסים….או כפי שכינו זאת " Horseless carriage ". במהלך שלושים השנים הבאות, גדל בנז והפך להיות אחד מיצרני הרכב החשובים באירופה.

אם התלת-אופן היה מוצג בימינו, מיד היה זוכה לתיאור מכונית עם מנוע מרכזי, שכן מושב הרכב היה לפנים, המנוע מרכזי (חלקו מתחת למושב הנהג) וממוקם לפני ציר הגלגלים האחוריים, המניעים, אשר חוברו לתיבת הילוכים בסיסית באמצעות שרשרת.

הסיבה אשר בגללה בחר בנז בתצורת 3 גלגלים הייתה חוסר יכולתו לפתור את בעיית ההיגוי – איך לגרום לשני גלגלים מקבילים להסתובב במקביל. באותן שנים היה שימוש בציר מרכזי בכרכרות אך השימוש בתצורה זו היה לא אפשרי ברכב בגודל של תלת האופן ודרש הפעלת כוח רב.

המנוע היה מנוע בעל צילינדר אחד בתצורת שכיבה ומשולב לתיבת הילוכים בת הילוך אחד. למנוע היה מהלך בוכנה ארוך אשר לא אפשר לו לעבוד את ה 250 סל"ד. הספקו של המנוע בנפח 1691 סמ"ק היה 1.5 כוח סוס בלבד.

ביום טוב, כשהמנוע תפקד כראוי ותנאי השבילים היו טובים, הגיעה מכוניתו של בנז למהירות מסחררת של 16 קמ"ש, אשר נבלמו בעזרת בלם תוף בגלגל הקדמי. יום לא טוב היה יום גשום או לח, בו לא ניתן היה לנסוע ברכב שכן חוץ מהנהג, גם המנוע היה חשוף לגשם לרבות חלק ממכלוליו, כגון גל-הארכובה.

ומאז… הכל היסטוריה

Benz בנץ גרמני מכוניות
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
סיציטליה 202 – שילוב בין יופי לאופי

סיציטליה 202 – שילוב בין יופי לאופי

קרא עוד ←
לנצ'יה סטראטוס – נוסחה מנצחת!

לנצ'יה סטראטוס – נוסחה מנצחת!

קרא עוד ←
פולקסווגן חיפושית – הסיפור המלא

פולקסווגן חיפושית – הסיפור המלא

קרא עוד ←
Jensen CV8 – בריטית שרירית

Jensen CV8 – בריטית שרירית

קרא עוד ←
"מכוניות אלטרנטיביות" – יצרני רכב של איש אחד

"מכוניות אלטרנטיביות" – יצרני רכב של איש אחד

קרא עוד ←
Volvo P1800 – המלאך

Volvo P1800 – המלאך

קרא עוד ←
המלצה על אתר – Next SpaceFlight

המלצה על אתר – Next SpaceFlight

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס