• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » GT500 – ה-מוסטאנג

GT500 – ה-מוסטאנג

ההיסטוריה מוכיחה כי כל מכונית אשר קרול שלבי היטה את מטה הקסמים שלו לכיוונה והפכה אותה לשלבי, הפכה בין רגע להצלחה שנמדדה במכירות וערך כספי גבוה לאורך שנים רבות. בשנת 1965 ראתה אור השלבי מוסטאנג GT350 אשר הייתה גרסא משופרת מחוזקת ומאובזרת של המוסטאנג הסטנדרטית אשר החלה את ייצורה בשנת 1964 וחצי. בשנת 1967, במקביל לייצור ה-GT350 קמה לתחייה הפורד מוסטאנג GT500 אשר גרמה לכל מכונית אחרת להרגיש חלשה ועלובה לעומתה, וזהו סיפורה.


בחורף 1967 פורד הציעה לראשונה למכירה בדגם הגלאקסי גדול המימדים את מנוע ה-6.4 ליטר. שלבי לא בזבז זמן וראה לנכון לשלב את המנוע האימתני במוסטאנג שלבי, אך לא לפני שמהנדסיו שיפרו משמעותית את ביצועי המנוע, שהגיע כעת לנפח של 7.0 ליטר אשר מצא את דרכו בין היתר גם לדגם ה- AC Cobra 428.


השלבי GT500 החדשה הייתה שונה משמעותית מהפורד מוסטאנג הבסיסית. מעולם לא שולב מנוע בנפח כה גדול במוסטאנג, דבר שהשפיע עקב משקלו של המנוע על משקלה הכולל ואיזונה בפרט, וכפיצוי העניק כוחות סוס רבים (למעלה מ-400) ומומנט אדיר.
באותה תקופה, עלויות הביטוח למכוניות ספורט ומכוניות שרירים הרקיעו שחקים ובכדי לרצותן, התחכמו בחברת שלבי ופרסמו כי לשלבי מוסטאנג GT500 יש "רק" 355 כ"ס…בנוסף לכך, למחמירים במיוחד, הציעו בשלבי אופציה לרכוש את ה- GT500 עם מנוע "חלש" בנפח 6.4 ליטר בעל הספק של 335 כ"ס. חיצונית, דמתה המוסטאנג GT500 למוסטאנג המוכרת, למעט שינויים בחזית המכונית, מבנה הפנסים, כונסים ומכסה המנוע וכן קשת נגד פגיעה במקרה התהפכות בגרסאות הפתוחות.

בשנת 1968 בוצעו שינויים קוסמטיים משמעותיים. השלבי GT500 הייתה עכשיו ארוכה, חזקה ומפוארת מתמיד ותיבת הילוכים אוטומטית, מזגן ושמשות כהות הוצעו לראשונה כאופציות. השיא של שנת 1968 היה השקתה של ה- GT500KR כאשר ה-KR בשמה מסמלים את – King of the road, והיא אכן הייתה כזו! למעלה מ-400 כוחות סוס המופקים ממנוע בנפח ה-7 ליטר, מצויידת בקרבורטור הולי בעל ארבעה פתחים ומהירות סופית איטית למדי של כ-200 קמ"ש.

1967 Ford Mustang Shelby GT500 Super Snake; top car design rating and specifications

בשנת 1969 הרגישו בחברת שלבי כי הGT500 עברה את שיאי המכירות שלה ונראה כי יהיה קושי רב לחזור עליהם בשנית וכן קרול שלבי עצמו החל לאבד עניין בפרויקט עקב העובדה שניהולו הועבר לאנשי שיווק ומנהלי חשבונות, ולא ע"י נהגי מרוץ ומומחים בתחום, כפי שראה זאת בחזונו. הוכחה לכך הייתה שדגמי המוסטאנג שבאו בשנת 1969 היו דומים בצורתם ומכלוליהם לפורד מוסטאנג הרגילה ובכך אבד ערכה המוסף. כמו כן, בדיוק כמו בדגם ה- GT350, כך גם ה- GT500 היו מעורבות בתאונות דרכים רבות עקב היותן "מפלצות" כביש לא קטנות, דבר שהביא לייקור מחירי הביטוח לרמות אשר גרמו לחוסר כדאיות לרכישתה ע"י הקהל הרחב.

1967 Ford Mustang Shelby GT500; top car design rating and specifications

בשנת 1968 נבנו 1,442 דגמי GT500 ו- 1,351 מדגם ה- GT500KR. בשנת 1969 יוצרו 1,871 יחידות מדגם ה- GT500 וסך של 286 יחידות בלבד נבנו בין חורף 1969 ל-1970. בשנים הבאות, הפורד מוסטאנג בגרסתה המקורית הייתה גדולה כבדה ומגושמת יותר, נקודת מוצא שהייתה מבחינת שלבי בלתי אפשרית ליצירת מכונית ביצועים אמיתית ובכך בא הסוף למוסטאנג שלבי.

Ford GT500 Mustang מוסטנג מכוניות פורד
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
תולדות מכוניות השרירים האמריקאיות

תולדות מכוניות השרירים האמריקאיות

קרא עוד ←
סיציטליה 202 – שילוב בין יופי לאופי

סיציטליה 202 – שילוב בין יופי לאופי

קרא עוד ←
סיפורו של כוכב – ג'יפ וויליס 42

סיפורו של כוכב – ג'יפ וויליס 42

קרא עוד ←
דודג' צ'ארג'ר – מפלצת חוקית

דודג' צ'ארג'ר – מפלצת חוקית

קרא עוד ←
השור הצעיר לבית למבורגיני

השור הצעיר לבית למבורגיני

קרא עוד ←
דארין- הקייזר שכמעט הצליחה

דארין- הקייזר שכמעט הצליחה

קרא עוד ←
פיאט X1/9 – קטנה גדולה

פיאט X1/9 – קטנה גדולה

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס