• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » De Tomaso Pantera – מכונית על להמונים

De Tomaso Pantera – מכונית על להמונים

בשנת 1970, הוצג דגם חדש מבית דה-טומאסו בתערוכת הרכב בניו-יורק, ה-Pantera. שמו של הרכב אמור היה לייצג את אופיו, פנתר. הדגם החדש החליף דגם קודם מבית דה-טומאסו, המאנגוסטה.

שיתוף פעולה בין חברת פורד לדה-טומאסו הוא זה שאפשר את השקת דגם זה. בהסכם מורכב שכלל את מכירת Ghia לפורד, סוכם על שילוב מנועי פורד ברכבי הדה-טומאסו ושיווקם באמצעות סוכני לינקולן ברחבי ארה"ב.

דגם הפנתרה יוצר מתוך כוונה לשווקו בצורה מסחרית, להבדיל מהדגמים הקודמים של החברה שנמכרו בכמויות של מאות בודדות. בין מעצבי ומתכנני הרכב היה טום טג'ארדה מבית Giha, שתרם לעיצובה האגרסיבי של מכונית דו מושבית זו, בעלת מנוע מרכזי, לה משולבים המנוע ותיבת ההילוכים של פורד, ששולבה גם במאנגוסטה.

שלדת הפנתרה המתקדמת פותחה על ידי גיאמפולו דאלארה, חלוקת משקל מצוינת ומרחב פנימי גדול יחסית לרכב דו מושבי, כולל מטען. כמו כן, מזגן היה אבזור סטנדרטי בדגם זה.

הנסיעה עצמה ברכב הייתה קשיחה יחסית, פנים הרכב היה רועש בזמן נסיעה והמנוע נטה להתחמם בזמן עמידה ממושכת אך למרות זאת, הייתה זו מכונית מהירה ואקזוטית ובעליה נטו לסלוח לחסרונותיה.

עקב בעיות ההתחממות של המנוע ועם פיתוח מנועים חדשים בפורד, הפנתרה צוידה במנוע חדש, בעל נפח גדול יותר ואמין יותר, תוך שמירה על רמת ביצועי המנוע הקודם שליווה את הרכב עוד מימי המאנגוסטה.

מכירות הפנתרה החלה כפי שתכננו בדה-טומאסו, עם 2,506 יחידות שנמכרו בשנת 1972 ו-1,604 בשנת 1973 אך איכות ייצור נמוכה למדי, בשילוב משבר הדלק העולמי גרמו לחברת פורד לפרק את שיתוף הפעולה עם חברת דה-טומאסו בשנת 1974. הפנתרה, שמכרה בתחילת שנות השבעים כמויות מכובדות, מכרה רק 50 רכבים בשנת בסוף העשור.

לדה-טומאסו פנתרה היו מספר גרסאות לאורך השנים. המנוע זכה לארבעה גרסאות שונות באירופה ולחמישה בארה"ב אך שלדת ומכלולי הרכב היו זהים לאורך כל השנים.

בשנת 1971 הפנתרה נמכרה לשוק האמריקאי בגרסאות מנוע בהספק של 330 כ"ס, 310 כ"ס ו 280 כ"ס. בשנת 1972 תקנות זיהום האוויר אילצו את דה-טומאסו להוריד את ההספק והוצעו גרסאות בנות 285 כ"ס ו-266 כ"ס. בשנת 1974, גרסת 266 כ"ס בלבד הוצעה למכירה.

במהלך שנות השבעים, נמכרה הפנתרה באירופה בגרסת 300 כ"ס כסטנדרט, גרסת 330 כ"ס בדגם ה GT3, גרסת 350 כ"ס בדגם ה-GTS וכן גרסה נדירה בשם GT4 שצוידה במנוע בעל הספק של 500 כ"ס! בשנות השמונים הרכב הוצא למכירה עם מנוע בעל הספק של 270 כ"ס אך דגם ה-GT5 הוצע למכירה גם כן.

דה-טומאסו ייצרו רכב אחד בלבד שכונה " Pantera 290" מצויד במנוע V6 בנפח 3 ליטר מתוצרת פורד בריטניה, אך רכב זה לא נמכר בצורה מסחרית.

בשנות השמונים נמכרו לא יותר מ-50 יחידות בשנה, במקרה הטוב, עם עיצוב שכמעט ולא השתנה משנות השבעים. הפנתרה בעיצובה המקורי יוצרה עד שנת 1990 ובשנה זו בוצעה מתיחת פנים שמתחה את ייצור הפנתרה בעוד שנתיים נוספות.

לפי דה-טומאסו, 9,500 דגמי Pantera יוצרו, מתוכם 6,500 בחמשת השנים הראשונות.

Pantera V8 דה-טומסו מכוניות פנתרה
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
מכוניות החלומות – מאיפה הכל התחיל?

מכוניות החלומות – מאיפה הכל התחיל?

קרא עוד ←
מאזדה  110S– ה"לוטוס אלאן" היפנית

מאזדה 110S– ה"לוטוס אלאן" היפנית

קרא עוד ←
פיאט X1/9 – קטנה גדולה

פיאט X1/9 – קטנה גדולה

קרא עוד ←
אלפא רומאו 2600 ספרינט 1966

אלפא רומאו 2600 ספרינט 1966

קרא עוד ←
אלפא רומאו מונטריאל

אלפא רומאו מונטריאל

קרא עוד ←
קיצור תולדות – Ferrari

קיצור תולדות – Ferrari

קרא עוד ←
לעוף כמו ציפור

לעוף כמו ציפור

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס