• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » קיצור תולדות » קיצור תולדות – Jaguar

קיצור תולדות – Jaguar

למרות שלמעשה סמל היגואר לא עיטר אף רכב אחד מהרכבים מתוצרת יגואר עד שנת 1945, ייצור כלי הרכב מתוצרתה החל כבר ב-1920 עבור חברת בלאקפול ועבור ייצרן "סירות" לאופנועי סירה.

בתחילת דרכה, חברה קטנה בבעלות וויליאם ליינוס ו-וויליאם וולמסלי ייצרה "סירות" לאופנועי סירה אך ייצור גופים מיוחדים לכלי רכב לא אחר לבוא. בשלב זה הייצרן התמקם בפולשיל, קובנטרי שבאנגליה.

דגם היגואר SS הראשון הופיע בשנת 1933 ובשנת 1935 כבר הוצג מגוון דגמים לסדרת היגואר SS שעוצבו כולם על-ידי ליינוס בעצמו. וויליאם וולמסלי עזב את החברה בשנת 1935, אותה שנה שבה הייתה הפריצה הגדולה של דגמי ה-SS לשוק. ליינוס המשיך עם יגואר כבעל מניות עיקרי עד שנת 1972. אותיות ה- SS הוסרו מהסמל של חברת יגואר בשנת 1945 מתוך חשש לפירוש השם כרמיזה או קשר לכוחות ה-SS של היטלר ומאז כל דגמי היגואר עוטרו בסמל יגואר. בשנות ה-50 גדל הייצור עד כך שהחברה נאלצה להעתיק את מפעלה למבנים ממשלתיים לשעבר באלסלי, שם ממוקמת הנהלת החברה עד עצם היום הזה.



המוניטין שצברה יגואר לאחר מלחמת העולם השנייה הלך וגדל בהתמדה וכך גם מגוון דגמיה ומנועיה של יגואר כגון מנועה כפול גלי הזיזים של הXK ורכבי הספורט המצוינים כגון ה- XK120 . במהלך שנות ה-50 יגואר הוציאה לשוק את דגם ה-C Type וה- D-Type שהיו רכבי ספורט-מרוץ שזכו בחמש ניצחונות בשבע שנים במרוצי הלה-מאנש 24 שעות. בשנות ה-60 החברה התרחבה בהתמדה, תוך השתלטות על יצרני רכב אחרים והרחבת מגוון הדגמים.

גרסת ה- 2.4 ליטר הצמיחה את ה- MKII המפורסמת וכן את ה S-type וה- 420, בעוד יגואר פיתחה והוציאה לשוק באותה תקופה את דגם ה- E-Type שהוגדר כיגואר המפורסם בעולם וכן את דגם ה MK X סאלון. לאורך הדרך הייצור השנתי עלה מ10,000 רכבים בשנת 1955 ל- 25,000 כלי רכב באמצע שנות ה-60.



סר וויליאם ליונס, שהוכתר כסר בשנות ה-50, מכר אחזקותיו בשנת 1966 ל BMC, מה שהפך את יגואר להיות חלק מקונצרן בריטיש ליילנד בשנת 1968. דגם ה XJ6 המלוטש להפליא יצא לשוק בשנת 1968 ומנוע ה- V12 המפורסם של יגואר לא אחר להגיע בשנת 1971. בתחילת שנות ה-70 הייצור השנתי הגיע ל- 32,500 כלי רכב אך לאחר שהחברה שולבה בליילנד, איכות כלי הרכב ירדה משמעותית ובעקבותיה המוניטין של החברה.



בשנת 1975 הפכה יגואר להיות בבעלות המדינה ועתידה נראה מעורפל, זאת עד מינויו של סר מייקל אדוארדס לנשיא ליילנד בריטניה ששינה את החזון העסקי והגישה הלוגית ביגואר. בשנות ה-80 חל שיפור ניכר במעמדה ובמצבה של יגואר עם הגעתו של סר ג'ון אייגן ומינויו כיו"ר דינאמי ופעלתן. עם הפיכתה של יגואר שוב לחברה פרטית בשנת 1984, דור חדש של ה XJ6 יצא לשוק בשנת 1988 אך החברה שוב נקלעה לקשיים ונרכשה לבסוף על-ידי פורד בשנת 1989. רכישה זו למעשה ביססה את יגואר והיוותה לה גב כלכלי להמשך קיומה בשוק הרכב, מה שאפשר לה להוציא לשוק את מנוע ה-V8 של סידרת ה XJ ואת דגמי ה XK8 וה-S type החדשות שראו אור בסוף שנות ה-90.


Jaguar בריטי יגואר מכוניות
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
סטוץ – לעשירים ומפורסמים בלבד

סטוץ – לעשירים ומפורסמים בלבד

קרא עוד ←
פורד מוסטנג, אגדה בעודה בחיים

פורד מוסטנג, אגדה בעודה בחיים

קרא עוד ←
קונינגהם C3 – כשמהירות ושאפתנות נפגשים

קונינגהם C3 – כשמהירות ושאפתנות נפגשים

קרא עוד ←
קיצור תולדות – Toyota

קיצור תולדות – Toyota

קרא עוד ←
פיאט דינו – "פרארי לעניים"

פיאט דינו – "פרארי לעניים"

קרא עוד ←
מטוס הסילון שטס במלחמת העולם ה-II

מטוס הסילון שטס במלחמת העולם ה-II

קרא עוד ←
פיאט 8V – יצירת מופת מבית פיאט

פיאט 8V – יצירת מופת מבית פיאט

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס