• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » AC Cobra – מחלום למציאות

AC Cobra – מחלום למציאות

חברת AC הוציאו לשוק מכונית ספורט דו-מושבית בשנת 1954 בעלת מתלים עצמאיים ושלדה צינורית. מנועי הרכב היו מנועי שישה צילינדרים מתוצרת בריסטול ובשלב מאוחר יותר, פורד. למעשה, ייצור הרכב יועד להסתיים בשנת 1961 אך היה זה נהג המרוצים קרול שלבי ששלח מכתב לחברת AC ובו גולל רעיון נועז לשלב מנוע V8 ולמכור את השילוב לשוק האמריקאי. בהמשך לרעיונו, ביקר שלבי במפעלי AC באנגליה. ההמשך, הוא כבר היסטוריה. לדבריו של קרול שלבי, שמו של הרכב עלה לו בחלום וכך נולדה ה- AC Cobra.

הרכבים עזבו את שערי מפעל AC לפני צביעה, ללא מנועים ותיבות הילוכים וכך נשלחו לארה"ב לטיפול המסור של קרול שלבי בקליפורניה, שם שולבו לרכבים מנועי V8 מתוצרת פורד בנפח 4.2 ליטר, ה- 260cid . המכונית הראשונה יצאה מפס הייצור של שלבי בסתיו 1962. שמו הרשמי של הרכב היה Shelby AC Cobra אך עם הזמן מעורבותה של AC בתהליך הצטמצמה והרכבים הוכרו כ- Ford Shelby.

עד סוף שנת 1962 75 כלי רכב יוצרו, נפח המנועים הוגדל ל 4.7 ליטר, 289cid ותיבת הגה מתקדמת שולבה ברכב. חיצונית, הרכב נותר ללא שינוי. הרכב כונה 289 Cobra עד שנת 1965 ו576 כלי רכב יוצרו עד מועד זה.

כפי שצפה שלבי, ביצועי הרכב היו יוצאים מן הכלל, ה-289 יכלה להגיע למהירות של 161 קמ"ש ב-14 שניות בלבד ולמהירות סופית של 222 קמ"ש. אך זו הייתה רק ההתחלה!

שנת 1965 הייתה שנת הופעתה שלה Cobra Mark III. הרכב היה שילוב מושלם בין שלדה בריטית עם טכנולוגיה ומכלול של חברת פורד. השלדה הורחבה והוארכה, קפיצי העלים הוחלפו בארבעה קפיצי סליל וקורות תמיכה.

נפח המנוע בשנת 1965 הוגדל שוב לנפח של 6.9 ליטר, 427cid. ביצועי הרכב נסקו, עם מהירות סופית של 265 קמ"ש, 460 כ"ס. המכונית כעת בהחלט הייתה זכאית לכינוי קוברה, עם כונסים צידיים מסוגננים וצמיגים רחבים של הפורד GT40.

בבריטניה, חברת AC לה לא היו זכויות על השם Cobra, ייצרה גם היא את ה- Mark III עבור השוק האירופאי תוך שימוש במנוע בנפח 4.7 ליטר, 289cid בתצורת V8 מתוצרת פורד.

בשנת 1969, שוב, כאילו ולא היה מספיק כוח כבר בגרסת המנוע הקודמת, הוגדל נפח המנוע ל-7 ליטר, 428cid וזה היה גם המנוע שליווה את המכונית האחרונה שעזבה את פס הייצור בשנת 1969.

מכונית ה- AC Cobra זכתה להישגים מרשימים בתחרויות ובמרוצים. בשנת 1964, על מסלול המרוצים, קרול שלבי עצמו הפסיק את סדרת הניצחונות של פרארי במרוצי ה GT עם הקוברה, בקטגוריית היצרנים, כשנהג על דגם ה- Cobra Dytona Coupe שהותאמה לקטגורית המרוץ.

שנת 1969 אמנם הייתה השנה בה עזבה הקוברה האחרונה את פס היצור, אך בזאת לא תמו חייה של אגדה מוטורית זו. בשנת 1983, CP Autokraft יצרן חלקים וחלפים לרכב, שהיה ממוקם ליד מסלול המרוצים בברוקלנד, אנגליה, הודיע כי לאחר 18 שנות הפסקה בייצור הקוברה על ייצור דגם ה- AC Mark IV, מצוידת במנוע בנפח 4.9 ליטר. בשלב זה, הדגם שיוצר לא נשא את השם קוברה, אך בשנת 1982 אישרה חברת AC ל- Autokraft לקרוא לרכב AC. בשנת 1986 אישרה חברת פורד לקרוא לרכב – קוברה.

כך למעשה, ה AC Cobra מיוצרת עד היום, בתכנון ובעיצוב המקורי במרחק של 16 ק"מ בלבד מהמפעל שייצר אותה לראשונה בשנת 1962.

AC Cobra V8 אמריקאי מכוניות קוברה
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
קליטת עליה – וולגה גאז 22 שנת 1969

קליטת עליה – וולגה גאז 22 שנת 1969

קרא עוד ←
GT500 – ה-מוסטאנג

GT500 – ה-מוסטאנג

קרא עוד ←
Jensen CV8 – בריטית שרירית

Jensen CV8 – בריטית שרירית

קרא עוד ←
מכוניות הבועה – הגודל קובע!

מכוניות הבועה – הגודל קובע!

קרא עוד ←
המרוץ אחר המהירות – המכוניות המהירות בעולם

המרוץ אחר המהירות – המכוניות המהירות בעולם

קרא עוד ←
קלאסיקה מודרנית – למבורגיני דיאבלו

קלאסיקה מודרנית – למבורגיני דיאבלו

קרא עוד ←
 קורבט 1962- חסרת מימד וזמן

 קורבט 1962- חסרת מימד וזמן

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס