• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » פרארי טסטרוסה – יצירת מופת

פרארי טסטרוסה – יצירת מופת

אם ישנה מכונית שתוכל להצדיק את תפיסת ה"תאוות בצע זה טוב" של שנות השמונים, הרי היא הפרארי טסטרוסה. בכדי להמחיש זאת, אף שמה ייצג 'מכירת חיסול'. ה- 250 Testa Rossa road racer המקורית ניחנה לא רק ביופי יוצא דופן אלא גם הצטיינה על מסלול המרוצים ואף ניצחה בשלושת אליפויות העולם למכוניות ספורט בין השנים 1958-1961.

לפירוש השם טסטרוסה נגיע בהמשך, אך בניגוד לטסטרוסה המקורית, זו של שנות השמונים לא השיגה הישגים כלשהם על מסלול המרוצים. תדמיתה לא הייתה זכה אך לא פשטנית, מכונית שצעקה תדמית וסטאטוס חברתי וכלכלי. בהתאם לרוח שנות השמונים שבהם מכוניות-על היו סמלי סטאטוס ואם היית מפורסם או עשיר ללא מכונית כזאת פשוט לא היית "אין", הטסטהרוסה הייתה מענה מושלם לתקופתה. לזכותה יאמר שהיא לא הייתה רק סמל, אלא גם מכונית-על אמיתית.

מתחילת דרכה הייתה הטסטרוסה מתוכננת להחליף את דגם ה 512 BB שלא זכה להצלחה יתרה וסבלה ממחלות ילדות. בין מחלות ילדות אלו היו החום שנפלט לתא הנוסעים מצינורות הרדיאטור שעברו מקדמת הרכב למנוע הממוקם מרכזית וכן העדר תא מטען.

הפתרון של פרארי לבעיות הנ"ל היה להגדיל, הכול. שני רדיאטורים מוקמו בתא המנוע במקום רדיאטור אחד בחלקו הקדמי של הרכב ובכך גם התפנה מקום לאחסון. בכדי לאפשר לתא המנוע להכיל את הרדיאטורים ובכדי לאפשר זרימת אוויר מוקמו שני כונסי אוויר מאחורי הדלתות ורוחב המכונית גדל משמעותית.

בכדי לפתור את בעיית שטח האחסון, בסיס הגלגלים גדל אף הוא בכ-6.5 ס"מ ל- 251 ס"מ. רוב המקום שהתפנה הוקדש למקום אחסון מאחורי המושבים וכך בשילוב המיקום בתא הרדיאטור הקדמי לשעבר ניתן לומר היה שלרכב יש תאי מטען. אך למען הסר ספק, שום מזוודה בגודל סטנדרטי לא יכלה למצוא את מקומה בטסטרוסה…

עיצוב הרכב ע"י פיניפארינה הוגדר כשנוי במחלוקת. סממן ההיכר החיצוני העיקי היה כמובן עיצוב הדלתות שכונה "Cheese Grate" – מסננת הגבינה, פסים שנמשכו לאורך כל הדלת עד לכונס האוויר שמוקם מאחורי הדלתות. עיצוב הדלתות שהיה שנוי במחלוקת היה לא רק עיצובי אלא גם פרקטי להולכת האוויר בצורה יעילה לכונסים. עיצוב דלתות אלו היה מקור לחיקוי על ידי רכבים אמריקאים ויפניים שונים לאורך השנים שבאו.

פיניפארינה הגביה את גג הטסטרוסה ב 1.3 סנטימטר לעומת ה-512, נשמע מעט אך כל סנטימטר במרווח ראש ברכבים אלו מבורך. עם קווים של מכונית על הראויה לשאת את הסמל פרארי, בשילוב עם שמשה קדמית משוכה לאחור שנתנה מראה שטוח וחישוקי אלומיניום בעלי חמישה צלעות הממשיכים את מסורת פרארי, הייתה זו ללא ספק פרארי אמיתית.

מנוע ה-12 צילינדר השטוח והמשופר היה חוד החנית של מכוניות פרארי המהירות. מנוע זה יצא משימוש מכוניות המרוץ של פרארי אך לא היה ספק כי עדיין ביכולתו להפיק כמויות עצומות של כוחות-סוס. עם נפח ויחס דחיסה זהה למנוע שהותקן ב-512, קודמתה, השינוי העיקרי היה ראשי המנוע החדשים בעלי ארבעה שסתומים לצילינדר לעומת הראשים בגרסתם הקודמת, בעלי שני שסתומים לצילינדר. הראשים נצבעו, איך לא, באדום, ברוח פירוש השם Testa Rossa – ראש אדום .

כתוצאה משינוי זה במנוע, בנוסף לבקרת מנוע מתקדמת, חל שיפור משמעותי בהספק המנוע הקודם שהיה חזק אף הוא. 390 כ"ס ב- 6800 סל"ד ומומנט של50 קג"מ ב- 4500 סל"ד.

מכלולי הרכב היו זהים למדי לאלו של ה-512, מצוידת בצמיגים אחוריים ברוחב 255 על ג'אנט ברוחב 10 אינץ', אחיזה. (דגש על הנקודה בסוף המשפט…). רבים שבדקו ונסעו על הטסטהרוסה מצאו אותה כקלה למדי לנהיגה וסלחנית לעומת מתחרותיה כגון הלמבורגיני קונטאש והגרסאות השונות של ה-911. בעוד ששתי המוזכרות במשפט הקודם יכלו לצאת משיווי משקל ואחיזה ללא התרעה מוקדמת, הטסטרוסה רמזה לנהג הרבה לפני שמצא את עצמו במצב של חוסר שליטה או אחיזה.

פנים הרכב המשיך את מסורת פרארי בפשטות יחסית אך עם מושבי עור ושטיחים מיוחדים. במבט חיצוני הטסטרוסה נראתה כמו רכב גדול מימדים יחסית למכונית ספורט אך מאחורי ההגה התמונה הייתה שונה, עם מרווח ראש קטן וצפיפות.

כמכונית-על אמיתית, הטסטרוסה הציעה שילוב של מהירות וזריזות. זינוק מ 0-100 בחמש שניות בדיוק ומהירות סופית של כ-290 קמ"ש.

למרות שלהבדיל מקודמותיה לטסטרוסה לא הייתה הצלחה במסלול המרוצים, הייתה היא מכונית לא רגילה בפני עצמה, בשילוב עם שלדה מתקדמת ועיצוב מדהים. למעשה, עד הצגת הטסטרוסה לראשונה בשנת 1984 פרארי הייתה ידועה כיצרנית רכב שנהגה "להתעלם" מנוחות הנהיגה והנסיעה של נהגי דגמי הכביש של פרארי תוך התמקדות בביצועים ובמסלול המרוצים אך הטסטרוסה הייתה נקודת מפנה.

ללא ספק, הפרארי טסטרוסה היא יצירת מופת מבית פרארי.

512 Ferrari Testarossa טסטרוסה מכוניות פרארי
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
מוניקה – חלום שלא התגשם

מוניקה – חלום שלא התגשם

קרא עוד ←
מזראטי בורה – התגובה לפרארי ולמבורגיני

מזראטי בורה – התגובה לפרארי ולמבורגיני

קרא עוד ←
סטודבייקר קומנדר – המכונית שלקחה פיקוד

סטודבייקר קומנדר – המכונית שלקחה פיקוד

קרא עוד ←
קלאסיקה מקומית – יגואר MK II

קלאסיקה מקומית – יגואר MK II

קרא עוד ←
קטר רכבת + מנוע סילון = ?

קטר רכבת + מנוע סילון = ?

קרא עוד ←
שברולט 1963 C10 – אמריקה בישראל

שברולט 1963 C10 – אמריקה בישראל

קרא עוד ←
דודג' צ'ארג'ר – מפלצת חוקית

דודג' צ'ארג'ר – מפלצת חוקית

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס