• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » Honda S800 – קטנה ומטריפה

Honda S800 – קטנה ומטריפה

לאחר מלחמת העולם השנייה, חברת הונדה עשתה הון בייצור אופנועים אך רק בשנת 1962 זכתה המכונית הראשונה להתעטר בסמל ה- H המפורסם ובכיתוב הונדה , מצוידת במנוע קטנטן בנפח 360 סמ"ק.

בשנת 1963 זכה המנוע לעדכון ונפחו הוגדל ל-531 סמ"ק בדגם ה-S500 שהושפע מטכנולוגיות מנועי האופנועים והיה בעל גל זיזים עליון כפול וארבעה קרבורטורים. למנוע היה הספק של 44 כ"ס בסל"ד צווחני של 8000 סל"ד .

מושפעת מטכנולוגית האופנועים, הונעה ההונדה באמצעות זוג שרשראות שחוברו לסרן האחורי אך ב-S800 התמונה הייתה שונה שכן סרן אחורי קונבנציונאלי שולב ברכב.

בשנת 1964 הוצגה ה- S600 מצוידת במנוע בנפח כמעט כפול מהגרסא המקורית, 606 סמ"ק והספק של 55 כ"ס. ל- S600 היה עיצוב דומה ל-S800 שהופיעה מאוחר יותר ומכיוון שלהונדה כבר היה ניסיון רב בייצור אופנועים מומש ניסיון זה במנוע היוצא מן הכלל ששולב ב-S800.

מנוע הרכב היה מתקדם מאד טכנולוגית ועם זאת יקר ומורכב לייצור, בעל גלי-זיזים עליונים כקודמיו. כשהקו האדום במד הסל"ד התחיל ב- 9000 סל"ד!. כמעט מיותר לציין שבדומה לטכנולוגיית מנועי האופנועים, ההספק המרבי – 70 כ"ס הושג הרחק במעלה הסל"ד הצווחני. המהירות הסופית עפ"י הונדה הינה 152 קמ"ש.


מכונית הספורט הראשונה מבית הונדה הייתה בעלת עיצוב מרהיב אך מרכב הרכב היה פשוט למדי. רכב דו-מושבי, בעל תא נוסעים קטן למדי. בשלב זה ניתן לומר כי מהנדסי הונדה לא לקחו דוגמא או ייחסו חשיבות לרכבים המקבילים בייעודים מתוצרת אמריקאית או אירופאית.

ה-S800 הייתה תמורה טובה למחירה, עם צריכת דלק מצוינת אך התקשתה לספק ביצועים דומים למתחרותיה כגון הטריומף ספיטפייר והספרייט/מידג'ט וסבלה מנוחות, או יותר נכון חוסר נוחות נסיעה בסיסית. כמו כן, במהרה יצא לגוף הרכב מוניטין ידוע לשמצה כמחליד בקלות.


בנוסף לגרסא הפתוחה הוצעה גרסת קופה סגורה שנמכרה בכמויות דומות לגרסה הפתוחה אך הייתה חסרה את הקסם של הגרסא הפתוחה.

ה- S800 הייתה בעבור הונדה אבן דרך בייצור מכוניות ספורט מסוגה ועם קצב למידה המהיר האופייני להם, המכוניות הבאות מתוצרתה היו איכותיות יותר ומתקדמות שנתנו מענה למתחרותיהן בעולם.

Honda S800 הונדה יפני מכוניות
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
הכל עניין של.. קונספט

הכל עניין של.. קונספט

קרא עוד ←
קונינגהם C3 – כשמהירות ושאפתנות נפגשים

קונינגהם C3 – כשמהירות ושאפתנות נפגשים

קרא עוד ←
פונטיאק פיירבירד – מכונית שרירים עם כנפיים

פונטיאק פיירבירד – מכונית שרירים עם כנפיים

קרא עוד ←
קלאסיקה מודרנית – סיזטה מורודר V16T

קלאסיקה מודרנית – סיזטה מורודר V16T

קרא עוד ←
פונטיאק GTO – ראשונת מכוניות השרירים

פונטיאק GTO – ראשונת מכוניות השרירים

קרא עוד ←
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?

חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?

קרא עוד ←
Volvo P1800 – המלאך

Volvo P1800 – המלאך

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס