• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » הלמבורגיני שהתחילה את הכל: ה-GT350

הלמבורגיני שהתחילה את הכל: ה-GT350

כשאומרים למבורגיני מיד חושבים על מכונית-על אקזוטית, מכונית מהירה, מדהימה ביופייה, יקרה וייחודית וזאת אפילו בלי לדעת על איזה דגם ספציפי מדובר. ה- 350 GT הייתה זו שהחלה את האגדה, זו שבאה ואמרה לעולם, יש עוד מכונית על חוץ מפרארי.

פרוציו למבורגיני ייסד את חברת למבורגיני בשנת 1963 מתוך תסכול על יחסו של אנזו פרארי אליו בתור לקוח ובעל מכונית מתוצרת פרארי. ללמבורגיני היו עסקים מצליחים בתחום מיזוג האוויר וחימום וכסף, הרבה כסף, לא היה חסר לו. אותו תסכול הביא אותו תוך זמן קצר להוציא לשוק את המכונית הראשונה מבית למבורגיני, ה- 350 GT אשר הייתה מתחרה שווה לפרארי כבר מתחילת דרכה.

למבורגיני GT350



אב-הטיפוס הראשון ראה אור בשנת 1963 והייתה בעלת מנוע קדמי בעל 12 צילינדרים בתצורת V בנפח של 3765 סמ"ק, מרכב עשוי אלומיניום ומתלים עצמאיים. בין אב-הטיפוס למכונית הראשונה שראתה אור בשנת 1964 היו הבדלים רבים אך התוצאה עלתה על כל הציפיות.


ה- 350 GTV, גרסת ביניים בין אב-הטיפוס לתוצר הסופי הוצגה לראשונה בשנת לציבור בנובמבר 1963 בתערוכת הרכב בטורינו. עיצובה קסם לעיתונאים שכן היה שונה מעיצובי הסדנאות המוכרות ובכך זכתה המכונית לאהדה. "זו אינה הפעם הראשונה בה טוענת לכתר פרארי קורמת גידים באיטליה, וגם לא האחרונה" נאמר על ידי העיתונאים בתערוכה זו. השאלה שנשאלה, האם יש ללמבורגיני גב כלכלי מספיק גדול בכדי לעמוד מאחורי ההצהרות שאכן קמה חברה מתחרה לפרארי, האגדה? מישהו באמת יקנה למבורגיני במחיר של פרארי?

פרוציו למבורגיני היה בטוח במכוניתו וברעיונותיו ומעל הכול הייתה לו מטרה; בניית מכונית-על טובה יותר מפרארי. לאותו תסכול ראשוני שהביא אותו להקים את למבורגיני התווספו בעיות נוספות בתחילת הדרך. למבורגיני היה שם חדש בעולם הרכב ובשל כך שיווק הרכב היה בעייתי, כמו כן, המכונית לא עוצבה על ידי מעצבים כגון פינינפארינה ודומיו אלא על ידי סדנאות פחות מוכרות. סיבות אלו הקשו על למבורגיני לגרום לבעלי ממון לשלוף כסף מכיסם ולקנות מכונית-על לא מוכרת, במחיר של פרארי.

בשנת 1964 החל ייצורה המסחרי באמצעות סדנת מאראזי האיטלקית והוחלט סופית על השם 350 GT. המכונית הייתה מהירה מאוד וחזקה. מהירות סופית של כ-245 קמ"ש והספק של 270 כ"ס מיצבו אותה בהיבט של ביצועים וכוח בקו אחד עם פרארי. להפתעת כל הספקנים, איכות ההרכבה של ה- 350 GT עלתה על איכות דגמי הפרארי המתחרים, דבר שהביא את פרארי להוציא לשוק בסוף שנת 1964 את דגם ה- 246 GTB אשר היה בעל עיצוב ואיכות גבוהה מדגמי הפרארי שקדמו לו. צעד זה מכיוון פרארי הראה כי אכן ל- 350 GT היה מה להציע, ואף יותר מכך.

131 מכונית מדגם ה- 350 GT נמכרו עד שנת 1966 שהייתה עד אותה שנה הדגם היחיד מבית למבורגיני. באותה שנה יצאה ה- 400 GT 2+2 שהייתה דגם משופר ומתקדם יותר. ה- 400 GT השתמשה באותה שלדה ומכלולים של קודמתה אך מנוע חזק וגדול יותר בנפח 3929 סמ"ק בעל הספק של 320 כ"ס הביאו את המכונית למהירויות של מעבר ל-250 קמ"ש בקלות יתרה. עם זאת, רק 23 מכונית מדגם ה- 400 נמכרו, 20 מתוכן עם מרכב פח ולא אלומיניום ומדגם ה- 400 GT 2+2 נמכרו 224 יחידות.

בשנת 1966 ראתה אור הלמבורגיני מיורה, ששמה את למבורגיני על המפה העולמית כחברה המייצרת מכוניות-על באיכות שווה ואף טובה יותר מהאגדה, פרארי.

GT350 Lamborghini איטלקי למבורגיני מכוניות
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
1950: רובר מכריזה : מכונית הכביש הסילונית הראשונה!

1950: רובר מכריזה : מכונית הכביש הסילונית הראשונה!

קרא עוד ←
120 שנה לסקודה – חוויה מפוארת

120 שנה לסקודה – חוויה מפוארת

קרא עוד ←
פרארי 410 – המהירה מכולן

פרארי 410 – המהירה מכולן

קרא עוד ←
לנד רובר – שיבוש הגיוני

לנד רובר – שיבוש הגיוני

קרא עוד ←
GT500 – ה-מוסטאנג

GT500 – ה-מוסטאנג

קרא עוד ←
למבורגיני קונטאש – מכונית העל

למבורגיני קונטאש – מכונית העל

קרא עוד ←
אלפא רומאו ספיידר – יופי נצחי

אלפא רומאו ספיידר – יופי נצחי

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס