• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » Volvo P1800 – המלאך

Volvo P1800 – המלאך

מי היה מאמין שבשנת 1961 תוציא וולוו לשוק רכב כה שונה ומיוחד שייצורו נפרס על תקופה של 11 שנים. עד שנת 1963 נבנה ה-P1800 באנגליה על-ידי יצרן הרכב Jensen, עד העתקת קו הייצור לארץ המקור, שוודיה.

הוולווP1800 זכה לכינוי המלאך, על שם סדרת הטלוויזיה המלאך, ששודרה ב BBC בין השנים 1963-1969, בה נהג כוכב הסדרה רוג'ר מור, לימים ג'יימס בונד, בוולווP1800 ספורט קופה

הוגה דגם ה P1800 היה הלמר פטרסון, מהנדס עצמאי שדעותיו ורעיונותיו אומצו רבות על-ידי וולוו. לפטרסון היה תפקיד משמעותי בתכנון דגמי ה PV44 סאלון בשנת 1947 וכן דגמים נוספים. פטרסון האמין על יצרן הרכב השוודי לייצר רכב ספורט בתגובה לרכבי הספורט הרבים שיוצרו באותה תקופה על-ידי יצרני הרכב השונים ובמיוחד כדרך לחדור לשוק האמריקאי. לשם כך, פנה פטרסון לנשיא וולוו, גונאר אנגלאו, עם הרעיון לייצר רכב ספורט מבית וולוו. אנגלאו לא היה מודע לעובדה שבנו בן ה-23 של פטרסון שלמד באותה עת עיצוב תעשייתי בארה"ב היה כוכב עולה בעיצוב רכב.

אנגלאו אישר לפטרסון להתחיל בתהליך עיצוב הרכב ולקבל הצעות עיצוב מסדנאות העיצוב Ghiaו-Frua. לא פחות מחמישה עיצובים נשלחו על-ידי אותן סדנאות עיצוב, אך היה זה עיצובו של בנו של פטרסון שנבחר בסופו של דבר, ללא ידיעת נשיא וולוו על הקשר המשפחתי בין השניים.

לא מקרי היה, שעיצובה של ה- P1800 היה שונה. הסנפירים האחוריים בעיצובו של הרכב היו לא שגרתיים ולא אופנתיים יחסית לתקופה. אף רכב אחר לא נראה כמו המלאך. תוך זמן קצר הרכב זכה לתודעה עולמית בעיקר בשל היותו כוכב טלוויזיה בסדרה ששודרה בכל רחבי העולם.

במקור, גוף ה- P1800 תוכנן להבנות על ידי Karmann בגרמניה, דבר שהתברר כבלתי אפשרי בשל מגבלות אלו ואחרות והוחלט להתחיל בייצור הרכב בלינווד, סקוטלנד. לאחר הרכבת המרכב הראשונים הרכבים שונעו למפעל יצרן הרכב Jensen לצורך סיום הרכבת הרכב והרכבת הגה ימני/שמאלי על-פי ההזמנות.

המכלולים המכאניים של ה- P1800 היו שאולים בעיקר מדגם ה- P120/Amazon סאלון, עם מנוע 1.8 ליטר ששופר מעט בכדי להגיע להספק של 100 כ"ס. מערכת ההיגוי והמתלים היו זהים לדגם ה- P120.

המלאך היה בהגדרתו רכב ספורט דו-מושבי, למרות שמאחורי המושבים היה מקום להושיב ילדים. הרכב זכה לקבלת פנים חמה בעיתונות הרכב העולמית, עם מהירות מקסימלית של 169 קמ"ש, היה הרכב חבילה משתלמת של ביצועים, אבזור, נוחות והתנהגות כביש. הרכב נמכר בתחילת דרכו בבריטניה במחיר של 1850 לירות סטרלינג.

וולוו היו מודאגים, בלשון המעטה, מאיכות הייצור של Jensen ובשנת 1963 הועתק ייצור הרכב לשוודיה. ייצור גוף הרכב עצמו נשאר במפעלי מתכת בבריטניה. הרכבים שיוצרו בשוודיה זכו לשינוי קטן בשם ונקראו 1800S .

בשנת 1969 נפח המנוע הוגדל ל-2000 סמ"ק, תחת התווית 1800E, ה- E בשם הרכב מציין את שם יצרן הזרקת הדלק הגרמני, Ein-spritzung, לימים Bosch.

משנת 1970 ייצור הרכב על כל מרכיביו היה שוודי בלבד, כמויות ייצור ומכירת הרכב ירדו בעקביות, גם עם הופעת דגם ה- 1800ES Estate, שהצליח למכור רק 8078 רכבים.

בשנת 1973 עזב המלאך האחרון את פס הייצור של חברת וולוו.

P1800 Volvo המלאך וולוו
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
השור הצעיר לבית למבורגיני

השור הצעיר לבית למבורגיני

קרא עוד ←
מאזדה  110S– ה"לוטוס אלאן" היפנית

מאזדה 110S– ה"לוטוס אלאן" היפנית

קרא עוד ←
דארין- הקייזר שכמעט הצליחה

דארין- הקייזר שכמעט הצליחה

קרא עוד ←
קסם עתיק – חיפושית פתוחה שנת 1965

קסם עתיק – חיפושית פתוחה שנת 1965

קרא עוד ←
קאדילק  דוויל קופה 1956

קאדילק דוויל קופה 1956

קרא עוד ←
קיצור תולדות – Ferrari

קיצור תולדות – Ferrari

קרא עוד ←
מירוצי מכוניות – מאיפה הכל התחיל?

מירוצי מכוניות – מאיפה הכל התחיל?

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס