• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » פיאט 500 "טופולינו" – מיקי מאוס להמונים

פיאט 500 "טופולינו" – מיקי מאוס להמונים

בשנת 1936, השיקה פיאט את ה"בייבי" החדש מתוצרתה, הפיאט 500 אשר כונתה לימים טופולינו (טופולינו – שמו האיטלקי של מיקי-מאוס ) אשר הייתה המכונית הקטנה אשר יוצרה בכמויות הגדולות ביותר באותן שנים. מטרתה של פיאט הייתה לייצר מכונית פשוטה, בעלת עלויות ייצור נמוכות אך בכל זאת מתקדמת ככל הניתן לאותה תקופה וכך הושקה לה הפיאט 500, מצוידת בשני מושבים ומנוע בנפח 569 סמ"ק בעל הספק של 13 כ"ס ובסיס גלגלים צנוע של 200 ס"מ.

תוך זמן קצר הפכה להצלחה וייצורה המשיך באותה מתכונת עד שנת 1948, עם למעלה מ- 110,000 יחידות אשר נמכרו במהלך אותה תקופה. לאחר ייצור 64,000 היחידות הראשונות בוצע עדכון במתלים האחוריים של המכונית אך למעט זאת בוצעו שינויים מעטים בלבד.



בשנת 1948, יצאה לשוק גרסא מעודכנת של הפיאט 500, ה-B500. חיצונית נראו שתי הגרסות זהות כמעט לחלוטין, אך השינויים המהותיים היו מכאניים ושינויים מכלולים. המנוע קיבל זריקת מרץ של 3.5 כ"ס והבלמים, הבולמים ומערכת החשמל זכו לשיפורים גם הם וכמו כן, גם בתא הנוסעים בוצעו שינויים מעטים .

באותה שנה, יצאה לשוק גרסת ה- Estate, הפיאט 500 Giardiniera-Belvedere. גרסא זו אפשרה ל500 הקטנטנה להסיע ארבעה נוסעים בתוך הגוף הארוך יותר, אשר היה עשוי שילוב של מתכת, עץ ופלסטיק. כ-21,000 יחידות מדגם זה נמכרו עד שנת 1949, השנה בה בוצע שינוי מהותי נוסף בפיאט 500.

בחודש מרץ, 1949, הוצגה בג'נבה הפיאט C500. ההבדלים בינה לבין קודמותיה היו בעיקר קוסמטיים ובעיקר חזית שונה משמעותית. המנוע גם הוא זכה לעדכון בצורת ראש אלומיניום אך ההספק נשאר כבעבר. שנה זו הייתה השנה הראשונה בה שולבה בטופולינו מערכת חימום פנימית, אשר השתמשה באוויר חם מהרדיאטור לשיפור הראות בשמשה הקדמית וכן לחימום תא הנוסעים.

הייתה זו הפיאט הראשונה מעולם בה הותקנה מערכת חימום. גרסת Estate הוצעה אף היא, בשם קצר יותר – Giardiniera, ובשנת 1952 הושק דגם ה- Belvedere אשר היה למעשה דגם ה- Giardiniera, ללא עץ, המציע ארבעה מושבים ומעט מקום לאחסון. בשנת 1955 גווע ייצור דגם ה-500, עם השקת דגם ה-600.

סך של 376,370 יחידות יוצרו מדגם ה-C500, מתוך סך כולל של 519,646 טופולינו אשר יוצרו מעולם.

Fiat Tolopino איטלקי טופולינו פיאט
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
מורגן סופר-ספורט

מורגן סופר-ספורט

קרא עוד ←
פגאסו – הספרדייה הלוהטת

פגאסו – הספרדייה הלוהטת

קרא עוד ←
סיפורה של הקלאן קרוסיידר

סיפורה של הקלאן קרוסיידר

קרא עוד ←
אלפא רומאו מונטריאל

אלפא רומאו מונטריאל

קרא עוד ←
פיאט 500 "טופולינו" – מיקי מאוס להמונים

פיאט 500 "טופולינו" – מיקי מאוס להמונים

קרא עוד ←
הציפור השחורה – SR-71 – פלא הנדסי

הציפור השחורה – SR-71 – פלא הנדסי

קרא עוד ←
קיצור תולדות – Alfa Romeo

קיצור תולדות – Alfa Romeo

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס