• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » דארין- הקייזר שכמעט הצליחה

דארין- הקייזר שכמעט הצליחה

בשנות הארבעים המאוחרות, שמו של הווארד א. דארין ( Howard A. Darrin ) הלך לפניו כמעצב ומתכנן מרכבי מכוניות. באותן שנים, חברת קייזר-פרייזר ( Kaiser-Frazer ) שכרה את שירותיו לצורך עיצוב הדגם החדש מתוצרתה. באותה תקופה, שקד דארין על תכנון וייצור מכונית מתוצרתו והחליט לשלב את עיצובו בדגם החדש מתוצרת קייזר. התוצאה, הייתה ה- DKF-161 של שנת 1954, מכונית ספורט פתוחה, מרהיבה ביופייה. ייחודה הנוסף למעט עיצובה היה היותה בנויה מגוף פיברגלס. היחידה באותן שנים אשר נבנתה גם היא מפיברגלס הייתה השברולט קורבט.

למרות קווי עיצובה החדשניים, התבססה הDKF על שלדה מיושנת יחסית – 'הנרי גי' מתוצרת קייזר אשר שולבה עם מנוע ווליס בן שישה צילינדרים. "כיאה" למכוניות רבות בשנות החמישים, עיצובה של המכונית והמראה החיצוני שלה היו חשובים יותר מהשלדה.

קייזר-פרייזר עמדו מאחורי ה- DKF, למרות שהוחלט לשווקה תחת המותר דארין ובשל כך, ה-DKF יוצרה באחד ממפעליה של חברת קייזר, תוך ניסיון להשתמש בחלקים רבים ככל הניתן מהחלקים הקיימים בדגמים השונים מתוצרת קייזר. התוצאה, הייתה מכונית אשר יותר נראתה מאשר נסעה, במונחים צפון אמריקאיים…

מכוניות האב-טיפוס התאפיינו בשמשה קדמי ייחודי חצוי לשנים במרכזו, אך מכוניות הייצור זכו לשמשה קדמית אחידה וקמורה. עיצובן היה ארוך, נמוך ובעל קווים חלקים, בעל פגושים משולבים בעיצוב הרכב וגריל קטן במרכז החזית.

ה-DKF הייתה האשונה ולמעשה מכונית הנוסעים היחידה בעולם אשר השתמשה בדלתות הזזה. בכדי לפתוח את דלת המכונית, היה ללחוץ על ידית הפתיחה ולדחוף את הדלת לתוך מסילה בתוך הכנף הקדמית כך שהדלת "נבלעה" בכנף וזו, אגב, הייתה המצאתו של דארין עצמו. במקור תכנן דארין שהדלתות יפתחו אוטומטית באמצעות מנועים חשמליים.

את הDKF הניע כאמור מנוע שישה צילינדרים מתוצרת וויליס בנפח 2637 סמ"ק, בעל הספק של 90 כ"ס. נתון אשר הביא ת ה-DKF למהירות מרבית של 161 קמ"ש. למנוע שולבה תיבל הילוכים ידנית בת שלושה הילוכים, עם אופציה להילוך-יתר וכיאה לאמריקאית באותה תקופה, הנעה אחורית.

לרוע מזלו של דארין, ללא קשר ישיר ל-DKF, סגרה חברת קייזר-פרייזר את שעריה בשנת 1954, אך דארין לא ויתר בקלות על ה-DKF. הוא רכש את כל 90 היחידות אשר נותרו במחסני קייזר, שילב בהן מנוע V8 מתוצרת קאדילק, בעל הספק מכובד של 304 כ"ס, השלים את מלאכת בנייתן ומכר אותם עד שנת 1957, כשמנגד ניצבת לה השברולט קורבט אשר הייתה אמנם בעלת קונספט דומה של גוף פיברגלס קל, אך הייתה חזקה בהרבה ונתנה ביצועים של מכונית ספורט אמיתית.

ה-DKF נמכרה בתצורת גג מתקפל וגג-קשיח, אך נראה כי הרוב המוחלט של קוניה העדיפו את גרסת הגג המתקפל. לקוניה ניתן היה לבחור באחד מתוך ארבעה צבעים בלבד, שפמניה, ורוד, אדום בהיר וצהוב מבריק.

בסה"כ נמכרו 435 יחידות בלבד של ה-DKF .וכיום יש לשתי גירסאותיה, זו המקורית וזו אשר שופרה ע"י דארין עצמו, ביקוש רב בעולם אספני הרכב ושוויה, בהתאם.

Darin Kaiser-Frazer אמריקאי דארין מכוניות קייזר
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
דודג' דארט 1962 – היופי בעיני המתבונן

דודג' דארט 1962 – היופי בעיני המתבונן

קרא עוד ←
פיאט 500 "טופולינו" – מיקי מאוס להמונים

פיאט 500 "טופולינו" – מיקי מאוס להמונים

קרא עוד ←
מזראטי בורה – התגובה לפרארי ולמבורגיני

מזראטי בורה – התגובה לפרארי ולמבורגיני

קרא עוד ←
קיצור תולדות – BMW

קיצור תולדות – BMW

קרא עוד ←
סטוץ – לעשירים ומפורסמים בלבד

סטוץ – לעשירים ומפורסמים בלבד

קרא עוד ←
קיצור תולדות – Maybach

קיצור תולדות – Maybach

קרא עוד ←
מכוניות דראג קלאסיות: 0-100 בחצי שנייה

מכוניות דראג קלאסיות: 0-100 בחצי שנייה

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס