• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » קלאסיקה מודרנית » קלאסיות מודרניות – ישר מהמפעל

קלאסיות מודרניות – ישר מהמפעל

נוסטלגיה, רטרו, ווינטאז'… כשמילים אלו נאמרות או נכתבות הן לוחצות על איזשהו כפתור רגשי כמעט אצל כל אחד ומיד מחברות את הנושא העכשווי, בין אם הוא אופנה, מוזיקה, אדריכלות או תחבורה למשהו קסום מפעם, מימים אחרים…

יצרניות הרכב שהיו שם כשהרטרו היה עכשיו וכשהנוסטלגיה הייתה הרגע, משתמשות היטב במושגים אלו ובעיצובי הרכב במטרה "לפנות לליבם" ולאו דווקא למחשבתם המפוקחת של קהל הלקוחות הפוטנציאלי. מגדילות לעשות יצרניות רכב שטרם נוסדו בימי הנוסטלגיה של עולם הרכב ומייצרות כיום רכבים עם ניחוח של פעם, כאילו והיו תמיד בתמונה…

בעוד חברות שונות מייצרות כבר עשרות שנים את אותו הדגם, עם מתיחות פנים וחידושים אינסופיים, תוך ניסיון לשמירה על הקווים והאלמנטיים העיצוביים המקוריים כגון הפורשה 911, קורבט וכו', חברות אחרות מעלות מהאוב דגמים שגרמו לדורות שלמים להזיל ריר ולחשוק בהן כשהיו חדשות והיום, כמה עשרות שנים אחרי, הן מציעות את אותו הדגם עם חיבור בין העולם המודרני, הטכנולוגי והממוחשב לקווים בעיצוב של פעם… העיצוב יטפל בצד הרגשי והטכנולוגיה תדאג לכל היתר…

להלן מעט מהדגמים המודרניים שיוצרו בשנים האחרונות תוך התרפקות על העבר וכן כאלו שיצאו רק כקונספט. כמובן שישנם דגמים רבים כמו המיני, דגמים יפניים כאלה ואחרים ועוד, אשר אינם כאן בכתבה והנכם מוזמנים לשתף ולספר על אלו שגרמו לכם ריגוש נוסטלגי…

ראשונה, החיפושית לבית פולקסווגן

הוצגה לראשונה כמכונית העם, זולה ופשוטה בשנת 1938 תחת המשטר הנאצי בתכנונו של פרדיננד פורשה ויוצרה מאז באופן רצוף עד שנת 2003 (בעיקר במפעלים עם הסכמי ייצור ולא ישירות ע"י VW) עם שינויי צורה מינוריים יחסית. בשנת 1998 הציגה פולקסווגן את החיפושית החדשה, אשר הייתה חדשה מכאנית, טכנולוגית אך את העיצוב הנוסטלגי ניסו לשמר ככל שניתן ואם לשפוט על-פי התוצאה, הצליחו לא רע…

דודג' צ'ארג'ר

הצ'ארגר הראשונה הוצגה בשנת 1965, עידן מכוניות השרירים, בתצורת שתי דלתות פאסטבק של דגם הקורונט. המנוע הבסיסי היה בנפח 5.2 ליטר בתצורת V8. לקחו מספר שנים עד שהרכב תפס תאוצה מכירתית ועד סוף שנות השבעים נחשב היה לאחד ממכוניות השרירים החזקות והמעניינות של התקופה. משברי הדלק בשנות השבעים גרמו לדודג' להוציא דגמים שלא היה להם שום קשר למקור, לא באופי ולא בעיצוב והייצור הופסק בשנת 1987. בשנת 2006 יצאה דגם חדש חדיש ומחודש לצ'ארג'ר אך להפתעת רבים, עם שתי דלתות נוספות בתצורת 4 דלתות סדאן, חלק אהבו, חלק אמרו שזו לא הצ'ארג'ר שהם חלמו עליה אך במבחן התוצאה המכירות זינקו והרכב ממשיך בייצור וסיגל לו עדת מעריצים חדשה

למבורגיני מיורה

המיורה המקורית הוצגה על-ידי למבורגיני בשנת 1965 בתערוכת טורינו וגרמה לפיות רבים להפער. הייצור הסדרתי היה בין השנים 1966-1972, אם אפשר לקרוא ל-764 יחידות שיוצרו – ייצור סדרתי. בשנת 2006 הוצגה בתערוכת בארה"ב מכונית קונספט בעלת הקווים של המיורה המקורית ונושאת את אותו השם – מיורה. מנכ"ל למבורגיני בזמנו, סטפן ווינקלמן דאג להרגיע את ההתלהבות ולומר שהמיורה לא תיוצר מחדש, שכן פני החברה הם לעתיד, עיצובי רטרו הם לא מהות קיומנו ולכן, לא תהיה מיורה חדש. חבל? מזל? את זה נשאיר לכם לומר.

שברולט קמארו

בסוף שנת 1966 הושקה הקמארו הראשונה (כדגם 1967) כמענה של GM לפוני לבית פורד – המוסטנג. המענה ענה כל כל ציפיה של אלו שחיכו לראות מה שברולט טומנים בחובים וכך נולדה לה מכונית עם מראה פשוט אך ספורטיבי במונחים אמריקאיים, מצויידת בסדרת מנועים הגיוניים (מ-3.8 ליטר, 6 צילינדר טורי) ולא הגיוניים (7 ליטר) וברוח התקופה. הקמארו יוצרה באופן רצוף עד שנת 2002 ובשנת 2009 הציגה שברולט את הקמארו החדשה, על מכלוליה המודרניים, תוך שימוש בקווים עיצוביים של אלו מסוף שנות השישים

אלפא רומאו 6C

אנשי אלפא רומאו הדוקים יביטו בעיצוב הקונספט של ה-6C החדשה ומיד יראו בה את האלמנטים העיצוביים הישנים של אלפא רומאו ואולי אף יקלעו לדגם המקור, ה-6C שיוצר בין השנים 1925-1954. כך או כך, דגם הקונספט של ה-6C, מצויד במנוע 4.7 ליטר בתצורת V8 ו-450 כוחות סוס

פליימות' פרוולר

בשנת 1993 הציגה פליימות' דגם קונספט של הוט-רוד מודרני. "זה רק קונספט" אמרו הסקפטים… "אין לזה שוק של ממש" אמרו אחרים אך בשנת 1999, יצא הרכב הראשון מפס הייצור הסדרתי ויוצר במשך כשלוש שנים. השלדה ותצורת המנוע סיפקו הנאה רבה לרוכשים שכן הרכב תוכנן לא רק להאיץ בקו ישר אלא גם להסתובב, יחסית לרכב מתוצרת אמריקאית… עם סך של 11,702 יחידות שיוצרו, עם ירידת הרכב האחרון מפס הייצור הפך הרכב למבוקש ע"י אספני רכב ואחד ש"שווה" לשמור עליו, כאילו והיה הוט-רוד של פעם.

וולוו הוט–רוד

אוקיי, אז זו לא ממש וולוו אבל למה להיות קטנוניים. בשנת 2007 הציג ליאף טופווסון את היצירה שעבד עליה בסדנה בשוודיה במשך למעלה משנתיים, כמחווה לוולוו הראשונה שיוצרה בשנת 1927 ונקראה ה- ÖV4(ה-O מציינת Open Car וה-4 הינו מספר הצילינדרים). הרכב, ג'קוב וולוו, הוצג לקהל הרחב לראשונה באירוע וולוו לציון 80 שנה להווסדה ומיד משך תשומת לב עולמית, לרבות התואר "ההוט-רוד של השנה" בארה"ב.

פיאט 500

קטנה, פשוטה, זולה ובעיקר, מיוחדת וכובשת, גם אם לא במכוניות קטנות עסקינן. הפיאט 500 הוצגה לראשונה בשנת 1957 ויוצרה ללא הפסקה עד שנת 1975, כש-3,893,294 יחידות יוצרו וקבעו את מקומה בהיסטוריה המוטורית. בשנת 2007, לציון 50 שנה לפיאט 500 הראשונה, יצאה מפס הייצור הפיאט 500 החדשה, עם מכלולים מודרניים אך שמרה על עיצוב הרטרו שלא משאיר ספק כשמסתכלים עליה, שאכן מדובר ברטרו של ה-500 הישנה.

פורד GT40

בסה"כ 107 יחידות של יצירת המופת הזו מבית פורד יוצרו בין השנים 1964-1969, מתוך כוונה לייצר מכונית ספורטיבית המיועדת למסלול. התוצאה הייתה מכונית על במונחי התקופה, אשר השאירה רבות וטובות בתקופתה במקום נמוך יותר בפודיום, בין היתר במרוץ הלה-מאנש 24 השעות בו ניצחה במקום הראשון ברציפות בין השנים 1966-1969. בשנת 1995 הציגה פורד מכונית קונספט בדמות הפורד GT40, שנקראה GT90. מספר שנים מאוחר יותר, בשנת 2002 הוצגה הפורד שתיוצר בשנת 2003 כמכונית סדרתית, תוך שמירה על העיצוב המדהים ומאפיינים רבים של דגם המקור. פורד נאלצה לקרוא לה GT ולא GT40 כבמקור, שכן הזכויות על השם המקורי נמכרו שנים רבות לפני כן לחברת סאפיר שייצרה רפליקות של ה-GT40 ודרשה, כמה מפתיע, 40 מיליון דולר בעבור השם…

מרצדס SLS

לקחו שנתיים מהצגת ה-300SL המקורית בשנת 1952 בגרסת המרוץ שלה, עד להשקתה של גרסת הכביש בשנת 1954 ובמהירות (תרתי משמע) היא זכתה לתואר מכונית הייצור הסדרתית המהירה ביותר, עם מהירות מירבית של 260 קמ"ש (!). ייחודה מעבר למנוע המתקדם, מכלולי המרוץ ושלדת הצינורות היה בדלתות כנפי השחף (תוצר של מיקום צינורות השלדה בקו הדלת אשר "אילצו" את התצורה). ה-SL המקורית נחשבת לאחת ממכוניות העל הראשונות והיה זה רק עניין של זמן (56 שנים בדיוק) עד שמרצדס יוציאו דגם חדש ומודרני בדמותה, ה-SLS אשר הוצגה בשנת 2009 והחלה ייצור בשנת 2010. ה-SLS מתהדרת בשיא הטכנולוגיה לבית מרצדס, בשיתוף עם AMG ומספר גרסאות העונות לאלו שרוצים לשחזר לא רק את המראה אלא גם את תחושת הברוטאליות, בעזרת מנוע V8 ולמעלה מ-620 כ"ס.

מכוניות
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
פונטיאק פיירבירד – מכונית שרירים עם כנפיים

פונטיאק פיירבירד – מכונית שרירים עם כנפיים

קרא עוד ←
קונינגהם C3 – כשמהירות ושאפתנות נפגשים

קונינגהם C3 – כשמהירות ושאפתנות נפגשים

קרא עוד ←
דודג' דארט 1962 – היופי בעיני המתבונן

דודג' דארט 1962 – היופי בעיני המתבונן

קרא עוד ←
קלאסיקה מודרנית – למבורגיני דיאבלו

קלאסיקה מודרנית – למבורגיני דיאבלו

קרא עוד ←
מטוס הסילון שטס במלחמת העולם ה-II

מטוס הסילון שטס במלחמת העולם ה-II

קרא עוד ←
שברולט אל-קמינו 1959

שברולט אל-קמינו 1959

קרא עוד ←
מכוניות דראג קלאסיות: 0-100 בחצי שנייה

מכוניות דראג קלאסיות: 0-100 בחצי שנייה

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס