• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-רכב קלאסיים בישראל » רגע בחיים – דודג' קורונט 1949

רגע בחיים – דודג' קורונט 1949

כתב: ליאור ברוך צלם: תומר פדר

השמיים הכחולים ונטולי העננים, השחפים לבני כנף אשר ריחפו מעל החול הזהוב , הגובל בין מי הים הגועשים לבין הכביש הצר, עליו שייטה ברכות אמריקאית אופיינית הדודג' קורונט 49', היו רק חלק מאותה תפאורה טבעית לסצנה מתוך סרט מתחילת שנות החמישים. אלא, שלא היה זה סרט, כי אם יום שטוף שמש בו יצאנו, שמעון רגוטקביץ', בעליה של הדודג' קורונט ואנוכי לטיול מהסרטים לאורך חוף הים, אי-שם באזור השרון. 

סיפורה של הדודג' קורונט, אשר הייתה המכונית המפוארת ביותר מתוצרת דודג' באותה שנה, מתחיל בשנת 1975, כששמעון ביקר במוסך פאר בנתניה לצורך טיפול ברכב היום-יום אשר ברשותו ושם ראה אותה, את אהבתו לעתיד, את מכוניתו לעתיד. הדודג' עמדה לה בפינת המוסך, מכוסה אבק וחלקים, מוזנחת, חלודה ונראית כאילו עברו שנים רבות מאז ידעה כל טוב. בו ברגע, החליט להגשים חלום ילדות אשר ליווה אותו שנים רבות ולשפץ מכונית אמריקאית ישנה. בעל המוסך שמח להיפטר, תמורת סכום סמלי בהחלט, מהגרוטאה הישנה אשר תפסה לו מקום במוסך וכך, הייתה הקורונט בדרכה לביתה החדש. 

תהליך השיפוץ הקפדני החל במטרה להחיות מחדש את הקורונט. המכונית עברה תהליך פחחות וצבע ונצבעה באותו צבע כפי שנקנתה, כחול כהה עם גג לבן. רוב תהליך השיפוץ התבצע במו ידיו של שמעון, ריפודי המכונית הוחלפו, חלקי הכרום והניקלים המעטרים את המכונית מכל כיוון כיאה למכונית אמריקאית מאותה תקופה, נוקו וצופו מחדש והחלקים המכאניים שופצו אף הם. לאורך תהליך השיפוץ, שמעון נתקל בקשיים בהשגת חלקים ייחודיים לקורונט ונאלץ לשחזר חלקים קיימים או להשאיר חלקים על-אף היותם במצב שלא תאם את רמת השיפוץ. כך, לאחר מספר שנים, שופצה הקורונט למצב של מכונית נוסעת. 

בשנת 1985, עם הקמת מועדון החמש, נודע לשמעון על קיומו של יריד המכוניות השנתי הגדול אשר בהרשי, פנסילבניה, מקום בו לבטח יוכל להשיג את החלקים אשר חסרים לו לסיום מלאכת השיפוץ.חיש מהר שם פעמיו לארץ ההזדמנויות, בדרכו ליריד הגדול אשר בעיר השוקולד. לאחר מספר ימים של צעידה במרחבים האינסופיים של יריד הרשי, איתר את החלקים אשר חיפש שנים כה רבות והיה בדרכו חזרה לארץ, עמוס בכל טוב. בשלב זה, במקום לסיים את תהליך השיפוץ הראשון, החליט לפרק את הקורונט לגורמים, זאת בכדי לשפצה ברמה הראויה למכונית במעמדה. הקורונט פורקה לחלקים, עד כי מעטים היו החלקים אשר נשארו מחוברים זה לזה. שמעון הרכיב בעצמו חלק אחר חלק עד להשלמתה וצביעתה בצבע המקורי בו יצאה מן המפעל. 

הקורונט, אשר הוצגה לראשונה באפריל 1949, בתור הדגם המפואר של הדודג' מיאדואוברוק (Dodge Meadowbrook) יוצרה כמכונית סדאן, בת ארבע דלתות ושישה מקומות. התבוננות על פנים המכונית אשר שופץ למצב תצוגה במכוניתו של שמעון, מראה כי דודג' לא חסכו במאום בכדי לתת לקוני הקורונט את כל הפינוקים אשר יכלה להציע מכונית באותה תקופה. דודג' הגדירו את מכוניתם ככזו אשר לא מתפשרת בכל הקשור לאיכות, נוחות, בטיחות וביצועים. מחירה באותה תקופה היה 1,927 דולר בעוד שמכונית בגודל מקביל בעלת אבזור דומה מתוצרת קאדילאק – סדרת ה-62, עלתה 3,052 דולר.  

את כנפיה הקדמיות של הקורונט מעטרים סמלים אשר מציינים את סוג תיבת ההילוכים אשר מצויה במכונית "Gyro Matic" מצידה האחד, ו-"Fluid Drive" מצידה השני. כבר בשנת 1949 צוידה הקורונט  בתיבת הילוכים חצי אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים ובנוסף צוידה במערכת ה- Fluid Drive –מצמד (קלאצ') אוטומטי אשר מאפשר שילוב הילוך ראשון במצב עמידה ושחרור דוושת המצמד, בכדי להקל על הנהיגה במצב עמידה. 

מנוע הקורונט בתצורת שישה צילינדרים בטור ובנפח 3.8 ליטר, שופץ אף הוא למצב חדש לחלוטין ויזואלית ומכאנית, הינו בעל הספק של 103 כ"ס ב-3600 סל"ד ודאג להזיז את הקורונט ממצב עמידה נוצץ ומרהיב למצב נסיעה במהירות של 100 קמ"ש בזמן של 19.03 שניות ומהירות מרבית של 135 קמ"ש, אך המהירות אינה העניין בדודג' קורונט, אלא נוחות הנסיעה וגמישות המנוע. נראה כי בכל הילוך בו נסעה הקורונט של שמעון על אותו כביש צר לאורך הים, לא היה מחסור בכוח זמין אשר סופק בשקט מופתי מכיוון מכסה המנוע. מערכת המתלים המשופצת ריככה כל בור וסדק בכביש האספלט הישן ונתנה את אותה תחושה מדהימה של ריחוף אמריקאי קלאסי. 

אני מודה ומתוודה, כי ברגע בו מכונית אשר נסעה לפנינו בלמה בלימת פתע, אילצה את שמעון ללחוץ קצת יותר חזק על דוושת הבלם, קיוויתי כי ארבעת בלמי התוף הישנים אכן יצליחו לבלום את גוש המתכת המסיבי במשקל טון וחצי…אך הידיעה כי שנת 1949 הייתה השנה הראשונה בה דודג' ציידו את מכוניותיהם בבלמי תוף קדמיים חדשניים ובהם שתי משאבות בלם במקום אחת סטנדרטית כפי שהיה נהוג עד אותה שנה, הרגיעה אותי קמעה ואכן הדודג' עצרה, כאילו והייתה היא מכונית מודרנית, תוך שקיעה קלה  קדימה האופיינית למתלים הרכים של מכונית אמריקאית קלאסית. 

הדרך חזרה לביתו של שמעון הייתה מנותקת כמעט לחלוטין מהמציאות. ברחובות הראשיים של עיר סואנת לוותה באין-ספור מבטים לעבר המכונית אשר נראית כאילו ונשלפה מסרט.  

לקראת סוף הנסיעה מהסרטים, בכדי לטעום עוד קצת מהאווירה, ביקשתי משמעון להדליק את מקלט הרדיו עטור הניקל אשר בקורונט. לתומי, ציפיתי לשמוע צלילי מוזיקת קאונטרי או לפחות מוזיקה אמריקאית האופיינית לשנות החמישים בוקעת ממקלט ה-AM, אך למעט רשת ב' ומספר תחנות המשדרות בערבית לא בקעה מוזיקה מהמקלט… 

  • מנוע 6 צילינדר טורי, 3769 סמ"ק 
  • הספק/סל"ד 103 כ"ס/3600  
  • מומנט/סל"ד 47 קג"מ/2800  
  • הנעה אחורית 
  • תיבה ידנית (4) Gyro Matic,Fluid Drive)  
  • בסיס גלגלים 308.7 ס"מ 
  • אורך 507.2 ס"מ 
  • משקל 1521 ק"ג 
  • מהירות מרבית 135 
  • האצה 0-100 19.03 ש 
Coronet Dodge אמריקאי דודג' מכוניות קורונט
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
קאדילאק אלדוראדו 1959 – החלום האמריקאי

קאדילאק אלדוראדו 1959 – החלום האמריקאי

קרא עוד ←
קלאסיקה מודרנית – למבורגיני דיאבלו

קלאסיקה מודרנית – למבורגיני דיאבלו

קרא עוד ←
קיצור תולדות – חברת רנו

קיצור תולדות – חברת רנו

קרא עוד ←
סיציטליה 202 – שילוב בין יופי לאופי

סיציטליה 202 – שילוב בין יופי לאופי

קרא עוד ←
פרארי 308 GTS – הראשונה בציון

פרארי 308 GTS – הראשונה בציון

קרא עוד ←
קיצור תולדות – Toyota

קיצור תולדות – Toyota

קרא עוד ←
שברולט קמארו – דור ראשון

שברולט קמארו – דור ראשון

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס