• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » קלאסיקה נצחית – פורשה 959

קלאסיקה נצחית – פורשה 959

בשנת 1981 נבנתה בחשאיות ע"י פורשה המכונית בעלת ההנעה הכפולה הראשונה מתוצרתה אשר הייתה קטנה במעט מה-911 והתבססה על המרכב הפתוח של ה-911. בשנה זו הוחלט בארגון ה FISA – הגוף המפקח בעולם הספורט המוטורי, כי בכדי לאפשר למכוניות להתחרות ב- Group B עליהן לייצר מינימום של 200 יחידות מאותה מכונית סדרתית. השילוב בין פיתוח אותה מכונית הנעה כפולה ודרישת FISA היו הבסיס להולדתה של מכונית אב-טיפוס ניסיונית אשר זכתה למספר הפרויקט – 959.

פרסומת לפורשה 959

יצרניות הרכב השונות החלו בתכנון וייצור מכוניות ל- Group B אשר יענו על דרישת FISA ונראה היה כי הכיוון היה מכוניות מרוץ מצוינות עם מעט יכולות כביש אמיתיות, אך לא כך היה עם הפורשה 959. לא רק שהייתה החזקה והמתקדמת ביותר טכנולוגית עם חשיפתה בשנת 1983, אלא גם הייתה מתאימה לכביש בהיבטים של נוחות נסיעה ותפעול וכן באבזור.


במבט ראשון נראה כי ה-959 הינה ממשיכה של ה-911 שכן בעיצוב המכונית והמרכב השתמשו מעצבי פורשה באלמנטים המוכרים לנו מה-911 אך בזאת הסתיים הדמיון ביניהן. ה-959 הייתה מכונית חדשה לחלוטין. המנוע היה מנוע מוגדש בזוג מגדשי טורבו המתקדים ביותר של פורשה והיה בתצורת שישה צילינדרים בוקסר (תצורה זהה למכוניות המרוץ של פורשה, ה-956/962). המנוע היה מקורר מים, כפול גל-זיזים ובשילוב תיבת הילוכים ידנית בת שישה הילוכים והנעה כפולה שעטה ה-959 קדימה עד מהירות מקסימלית של 306 קמ"ש וזינקה מ-0-100 ב-3.7 שניות (3.6 שניות ל-60 מייל לשעה). מערכת המתלים הייתה חדשנית אף היא. מערכת בקרת אחיזה ומשיכה מתקדמת שולבה לראשונה במכונית כביש מתוצרת פורשה, בטכנולוגיה המוכרת ממסלולי המרוצים.


למרות אבות הטיפוס שראו אור ועוררו הדים בעולם המוטורי וייצור מספר דגמים אשר התחרו וניצחו במרוץ פאריס-דאקאר בשנים 1984 ו1986, ייצורן של מכוניות הכביש הסדרתיות התעכב שוב ושוב עד כי עם השקתן הרשמית בשנת 1986, למרבה האירוניה, ארגון ה- FISA ביטל את קטגוריית ה- Group B, אותה קטגוריה אשר למעשה עבורה תוכננה המכונית.

עבור יצרניות רכב שונות ביטול קטגוריה זו הייתה גזר דין-מוות לדגם זה או אחר מתוצרתן, אך פורשה החליטה לייצר את כל 200 המכוניות אשר תוכננו לייצור כמכוניות כביש. תצורת המנוע שנמכרה הייתה שישה צילינדרים טורי בנפח 2851 סמ"ק בעל הספק של 450 כ"ס והנעה (הנאה..) כפולה. רוב המכוניות נמכרו עוד בטרם יוצרו ומעטים מחובבי פורשו זכו להיות בעליהן של יצירה מוטורית זו.

רק אותם ברי מזל ומספר כתבי רכב זכו לנהוג ב-959 אשר הייתה בעלת אחיזה, ביצועים והתנהגות כביש פנומנאלית ומושלמת. עד היום, בעיני חובבי רכב רבים ומושבעי פורשה בפרט, ה-959 הינה הפורשה הטובה ביותר אשר יוצרה אי פעם.

959 Porsche גרמני מכוניות פורשה
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
השור הצעיר לבית למבורגיני

השור הצעיר לבית למבורגיני

קרא עוד ←
De Tomaso Pantera – מכונית על להמונים

De Tomaso Pantera – מכונית על להמונים

קרא עוד ←
מרקוס GT – מכונית מרוץ/כביש קצת אחרת

מרקוס GT – מכונית מרוץ/כביש קצת אחרת

קרא עוד ←
ספינת הדגל – אולדסמוביל 98

ספינת הדגל – אולדסמוביל 98

קרא עוד ←
קלאסיקה מודרנית – דודג' וויפר (נסיעת חוויה)

קלאסיקה מודרנית – דודג' וויפר (נסיעת חוויה)

קרא עוד ←
קיצור תולדות – חברת רנו

קיצור תולדות – חברת רנו

קרא עוד ←
פרארי טסטרוסה – יצירת מופת

פרארי טסטרוסה – יצירת מופת

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס