• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » קלאסיקה מודרנית » קלאסיקה מודרנית – פרארי F40

קלאסיקה מודרנית – פרארי F40

מהי מכונית קלאסית? מי הן המכוניות הזוכות להגדרה מכונית קלאסית? מה צריך להיות גילה של מכונית בכדי שתהיה מכונית קלאסית? ובכן, לאף אחת מהתשובות הנ"ל אין תשובה חד-משמעית אך דבר אחד ברור, הפרארי F40 הינה ללא כל ספק מכונית קלאסית בת ימינו.

באופן ההולם ביותר, הפרארי F40 הייתה הדגם החדש האחרון שפותח וראה אור בחייו של אנזו פרארי. בשנת 1986, מייסד החברה הורה על בניית דגם מיוחד שיפותח וישווק לרגל 40 שנות פרארי והולדת המותג. התוצאה לא אחרה לבוא ובקיץ 1987 ראתה ה F40 היוצאת דופן אור יום והייתה הפרארי המהירה והחזקה מבית פרארי עד אותו יום מכל דגמיה שמה של הפרארי F40 סימל את חגיגות 40 שנות פרארי.

שמה של הפרארי F40 מייצג את 40 שנות פרארי. ב- F40 היה שימוש בשלדתה ומכלוליה של ה- 288 GTO שיצאה במהדורה מוגבלת ועם שיפורים שהוכנסו בה הועלה ההספק ל 478 כוחות סוס מכובדים ביותר. מהנדסי פרארי בנו מכונית כביש עם ביצועי מכונית מסלול עם מהירות סופית מוצהרת של לא פחות מ-323 קמ"ש.


להבדיל מהשלדה ומכלולי הרכב, גוף ה- F40נבנה מאפס בעיצוב פינינפארינה עם קווים המזכירים את ה-288 GTO. למעשה היה זה רכב המהווה דוגמא קלאסית למכונית מרוץ שעברה התאמה לכביש ובשל כך ניתן להתווכח על רמת הפונקציונליות ברכב מסוג זה.

כונסי אוויר שולבו כמעט בכל אזור בגוף הרכב וביניהם זוג חריצים ארוכים וצרים שמוקמו מאחורי הגלגלים הקדמיים שגרמו להתזת מים מהגלגלים על הדלתות בימים גשומים וכמובן ספויילר הזנב גדול המימדים שמוקם מעל אחורי הרכב.

במקור תכננה חברת פרארי לייצר 450 יחידות מה- F40 בתקופה של שלוש שנים. כל קונה שקנה את הרכב ויצא לסיבוב הראשון ברכב חזר במצב של ריגוש עילאי ואישר שהביצועים, אחיזה, יציבות והתמורה בעבור הפרארי שהוא קנה בהחלט תואמת את ציפיותיו. בשל כך, תוך שנה אחת היעד של 450 יחידות הוכפל ל-900 יחידות ובשלהי שנת 1991 הייתה קרובה ה- F40 לסוף ימיה אך לא לפני ש- 1,310 יחידות יוצרו.

בעלי ממון רבים רצו להיות בעליה של ה- F40אך ה- F40 לא נמכרה לכל אחד ורובם זכו לאכזבה בעוד שאחרים שקנו את ה- F40 אחסנו אותה כבר מיומה הראשון מתוך ראיה הפוטנציאל של הרכב כהשקעה עתידית.

בהתאמה מלאה למראה החיצוני של ה- F40 היא צוידה במנוע V8 בעל ארבעה גלי זיזים בנפח 2936 סמ"ק והספק של 478 כ"ס. נתונים אלו הזניקו את יצירת המופת מ-0 ל-100 ב-4.5 שניות ו-18.7 שניות בלבד למהירות של 250 קמ"ש. לא פלא שאותם בעלים ברי-מזל של ה- F40 היו כל כך מרוצים מהרכב אותו רכשו.

משקלה הנמוך של ה- F40 תרם רבות לביצועים הנ"ל, 1,088 ק"ג בלבד אשר נתן למכונית יחס משקל/כוח נדיר יחסית לרכבי כביש – 1.81ק"ג לכל כוח סוס. זאת בזכות מנוע ה-V8 המצוין ששולב ב- F40. נפח המנוע הקטן יחסית שעמד על כ-3 ליטר יכול להטעות אך למעשה מנוע זה מייצר כוח עצום ששיאו ב-7,000 סל"ד והיה עשוי כולו מסגסוגת אלומיניום קלה. זוג מתוך ארבעת גלי הזיזים מונעי שרשרת מוקמו מעל כל אחת משתי קבוצות צילינדרים. יחס הדחיסה היה נמוך ועמד על 7.7:1 כתוצאה משימוש בשני מגדשי טורבו מקוררי מים ובזוג מצנני ביניים בכדי לשפר את יעילותם תוך גדישה עד 16 PSI שהם 1.103 באר.

הצלחתה של ה- F40 המשיכה עם הופעת מחליפתה, ה- F50 שיצורה נמשך בין השנים 1996-1997 והייתה למעשה גרסת כביש של מכונית הפורמולה 1 של פרארי.

F40 Ferrari איטלקי אנזו מכוניות פרארי
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
1954 – פיאט מציגה: מכונית ספורט קופה מונעת טורבינה

1954 – פיאט מציגה: מכונית ספורט קופה מונעת טורבינה

קרא עוד ←
ספינת הדגל – אולדסמוביל 98

ספינת הדגל – אולדסמוביל 98

קרא עוד ←
מסע מכוניות קלאסיות לירדן

מסע מכוניות קלאסיות לירדן

קרא עוד ←
NASA בשידור חי 24/7

NASA בשידור חי 24/7

קרא עוד ←
קיצור תולדות – Toyota

קיצור תולדות – Toyota

קרא עוד ←
מזראטי בורה – התגובה לפרארי ולמבורגיני

מזראטי בורה – התגובה לפרארי ולמבורגיני

קרא עוד ←
לא "רגילה" – שברולט קורבט 1978

לא "רגילה" – שברולט קורבט 1978

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס