• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » קיצור תולדות » קיצור תולדות – NSU

קיצור תולדות – NSU

NSU נוסדה בשנת 1886 כיצרנית אופניים והמשיכה לייצור אופנועים משנת 1900. חברה גרמנית זו החלה בייצור מכוניות בשנת 1906 ובהמשך דרכה ייצרה מגוון סוגי כלי-רכב ממונעים עד ייצור הדגם האחרון והמפורסם, ה- Ro80, אשר היווה מרכיב משמעותי בנפילתה וסגירת מפעליה ב- 1977.

המכוניות נבנו ב- נקרסולם שבגרמניה, עיר קטנה יחסית מצפון לשטוטגרט ועסקי הקונצרן היו מתונים יחסית עד שנות ה-30. התרחבות למפעל גדול יותר הייתה משגה שכמעט הביא לנפילת NSU ובצעד לאחור המפעל החדש נמכר לפיאט וNSU – המשיכו בייצור הרכבים במפעלם המקורי.

לאחר שהחברה קצרה מעט מפירות הצמיחה הכלכלית ב-1930 הופסק ייצור המכוניות בשנת 1931 וייצור האופנועים המשיך בקצב איטי. המכוניות הראשונות לאחר מלחמת העולם השנייה לא ראו אור עד שנת 1958, ואלו, כמו רכבי NSU לפני המלחמה היו רכבים קטנים המצוידים במנועים חלשים בכדי להוזיל את מחיר השוק וצריכת הדלק.

רכבי הNSU של שנות השישים היו בעלי מבנה קצר ורחב יחסית, ככל הנראה בהשפעת דגם הקורבייר של שברולט. הרכבים היו בעלי מנועים ממוקמים אחורית ומקוררי אוויר. עם הזמן מנועים אלו היו חזקים יותר והרכבים מהירים יותר אך היו רחוקים מהגדרתם כמנועים בעלי ביצועים משמעותיים.

ההשראה שהביאה לפיתוחם של דגמים חדשים נבעה מיצירת הקשר בין NSU לבין פליקס וונקל, שהביא לפיתוחו של מנוע הרוטארי החדש. גם אז, הצליחה חברת NSU לייצר רק שני דגמים שצוידו במנועי הוונקל לפני שנקלעה שוב לקשיים ונמכרה בסופו של דבר לפולקסווגן בשנת 1969.


במנוע בוכנה רגיל, התנועה הקווית של פעולת הבוכנה מומרת לתנועה סיבובית, לגל הארכובה ומשם לגלגלים דרך תיבת ההילוכים. במנוע הוונקל, רוטור מורכב המסתובב בתוך תא הבערה, מבצע את פעולות היניקה והפליטה תוך כדי סיבובו, וסיבוב זה מועבר ישירות לגל הארכובה. יתרונותיו היו בחסכון בדלק ובעלויות ייצור נמוכות יחסית. חסרונו הגדול של מנוע הוונקל היה איטום התאים ואמינותו הירודה בשל כך. אם מהנדסי NSU היו מוצאים את הנוסחה לשיפור אמינותו של מנוע זה, הייתה נסללת עבור החברה הדרך להצלחה.

כלי הרכב הסדרתי הראשון שצויד במנוע הוונקל היה ה NSU Spider- שהימם את עולם עם יציאתו לשוק, אך היה זה ה- Ro80 עם העיצוב האווירודינמי המתקדם, ההנעה הקדמית ומנוע הוונקל בעל שני רוטורים שיצר את הכותרות.



בעיות האמינות במנוע הוונקל אילצו את NSU לבצע שינויים דרסטיים במדיניות החברה. דגם Ro80 מצויד במנוע בוכנה סטנדרטי תחת השם K70 תוכנן לצאת לשוק אך מיזוגה של NSU עם פולקסווגן בשנת 1969 טרפד את הוצאתו.

פולקסווגן פיתחו מחדש את דגם ה K70, מיתגו אותו כפולקסווגן והוציאו אותו לשוק בשנת 1971. בשנת 1972 הדגם היחיד שיצא ממפעלי חברת NSU היה ה Ro80, שמכירותיו צנחו אט אט עד לדעיכתו בשנת 1977. זו הייתה הנקודה שחברת NSU סגרה את שעריה.

לישראל הגיעו דגמי ה-Spider, Ro80 ודגמי הפרינץ לסוגיהם.



NSU גרמני מכוניות פרינץ
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
שברולט אל-קמינו 1959

שברולט אל-קמינו 1959

קרא עוד ←
דודג' דארט 1962 – היופי בעיני המתבונן

דודג' דארט 1962 – היופי בעיני המתבונן

קרא עוד ←
De Tomaso Pantera – מכונית על להמונים

De Tomaso Pantera – מכונית על להמונים

קרא עוד ←
ספינת הדגל – אולדסמוביל 98

ספינת הדגל – אולדסמוביל 98

קרא עוד ←
ההיסטוריה המוטורית – מאיפה הכל התחיל?

ההיסטוריה המוטורית – מאיפה הכל התחיל?

קרא עוד ←
קלאסיקה מקומית – פורד מוסטאנג 1970

קלאסיקה מקומית – פורד מוסטאנג 1970

קרא עוד ←
סטוץ – לעשירים ומפורסמים בלבד

סטוץ – לעשירים ומפורסמים בלבד

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס