• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » קיצור תולדות » קיצור תולדות – Maybach

קיצור תולדות – Maybach

וויליאם מייבאך היה אחד מראשוני המהנדסים ומהמובילים בתולדות עולם הרכב. נולד בהילבורן, גרמניה, בן למשפחת נגרים, התייתם בגיל 10. בהיותו בן 15 השתתף מייבאך בתכנית למידה והרכשה בפיזיקה והנדסה. בשלב מאוחר יותר למד מתמטיקה ומבחר שפות זרות, עדות לכישרונו ותחומיו רבי העניין. תכנית הלמידה בה השתתף לא הייתה בעלת אוריינטציה עסקית ומייבאך רצה להעמיק ולהעשיר את כישוריו העסקיים, לשם כך נעזר במהנדס צעיר בשם פול דיימלר שנרתם למשימה בשמחה. דיימלר זיהה את הפוטנציאל הטמון במייבאך במהלך השנתיים בחבר אליו, ולאחר שעזר את תכנית הלימודים לטובת תפקיד של מנהל מפעל מכונות, לקח את מייבאך איתו. כך ניהלו הם את פעילות המפעל, דיימלר כמנהל המפעל ומייבאך כמעצב ומהנדס ראשי.

עבודתם במפעל זה, שיצר מנועים מונעי גז ב1872, הביאה אותם למסקנה כי נחוץ מנוע קטן ויעיל יותר מאשר המנוע אותו ייצרו. הם עזבו את המפעל אותו ניהלו לטובת עבודה במפעל שייצר מנועי בעירה פנימית שהותקנו בהצלחה לראשונה באופנוע בשנת 1885, ובהמשך, בכרכרה.

מייבאך פיתח את אותו מנוע כך שיתאים להתקנה במכוניות בשנת 1889. הרכב המסחרי הראשון בעל מנוע זה ראה אור זמן קצר לאחר מכן. רכבי הדיימלר בשנות ה-90 של המאה ה-19 היו למעשה כרכרות כבדות שצויידו במנועים, אך לאחר מותו של גוטליב דיימלר בשנת 1900, וויליאם מייבאך, בעידודו של סוכן דיימלר הצרפתי אמיל ג'לינק, ייצר את הרכב ה"אמיתי" הראשון, המרצדס, הקרואה על שם בתו של ג'לינק.

לאחר מותו של דיימלר, עמדתו של מייבאך נחלשה מאד, אף שיוצרו רכבים חדשניים ומיוחדים גון המרצדס 60 כ"ס ובשנת 1907 עזב את החברה בכדי לייצר מנועים לתחום התעופה וביניהם, מנועה המפורסם של הזפלין בתכנונו של חלוץ התעופה גראף זפלין. בשנת 1912 בנו של וויליאם מייבאך, קארל, ירש את השם המשפחתי והקים מפעל לייצור מנועים לתחום התעופה.

לאחר מלחמת העולם הראשונה, קארל מייבאך הסב את מפעלו לייצור מנועים ולאחר ייצוב התעשייה החל בייצור עצמאי של כלי-רכב. מאז ומתמיד הרכבים שעזבו את מפעל מייבאך היו רכבי יוקרה ארוכים ומפוארים. בשנות ה-20 של המאה ה-20 היו אלה רכבים מצוידים במנועי 6 צילינדר בטור, משולבים בתיבת הילוכים בת שני מהלכים הנשלטים באמצעות דוושות. בצעד חכם, מייבאך מעולם לא פיתחו ועיצבו את גוף הרכבים אותם ייצרו, כפי שעשו רולס-רוייס לדוגמא, אלא השתמשו בגופי רכב קיימים שעברו שינויי עיצוב על ידי מעצבים מומחים.

ווליאם מייבאך נפטר בשנת 1929, אותה שנה בה החברה הייתה בשיא עקב המכירות הגואות של רכבי יוקרה בכל רחבי העולם. בשנה זה הושק דגם ה V12 עצום הממדים, שבמהרה קיבל את השם ה-זפלין. הרכבים נבנו באיכות יוצאת דופן והיו מתוחכמים טכנולוגית מה שאפשר להם לשעוט במהירות על האוטו-וואנים (כבישים מהירים) החדשים בגרמניה.

המייבאך זפלין היו כבר בזמנו יקרים מאד ונדירים יחסית ונבנו במהדורות מוגבלות עד להקפאת כל ייצור הרכב עם פרוץ מלחמת העולם השניה. דגם נוסף היה הזפלין בגרסת מנוע 6 צילינדר, ה-SW, שנבנו עד פרוץ המלחמה. לזכות מייבאך ייאמר שהחברה תמיד הבדילה את עצמה מהמפלגה הנאצית, בשל כך מספר מועט מאד של רכבי מייבאך שימשו את בכירי המפלגה.

לאחר מלחמת העולם השניה, בה מכירות ופעילות מייבאך נפגעו קשות, החברה הפסיקה לייצר כלי-רכב לחלוטין ומשנות ה-60 מנועי הדיזל שייצרה החברה לשימוש סירות ורכבים שולבו בין היתר ברכבי דיימלר-בנז.

כתב: ליאור ברוך

  • כתבה זו הינה חלק מסדרת כתבות הסוקרות את תולדות יצרני הרכב
Maybach גרמני מייבאך מכוניות מרצדס
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
"מכוניות אלטרנטיביות" – יצרני רכב של איש אחד

"מכוניות אלטרנטיביות" – יצרני רכב של איש אחד

קרא עוד ←
קיצור תולדות – Maybach

קיצור תולדות – Maybach

קרא עוד ←
פרארי 410 – המהירה מכולן

פרארי 410 – המהירה מכולן

קרא עוד ←
שידור חי – שיגור SpaceX Crew-1

שידור חי – שיגור SpaceX Crew-1

קרא עוד ←
הקשר האיטלקי – אינוצ'נטי מיני קופר

הקשר האיטלקי – אינוצ'נטי מיני קופר

קרא עוד ←
לא "רגילה" – שברולט קורבט 1978

לא "רגילה" – שברולט קורבט 1978

קרא עוד ←
Love Is Tender – GMC C-10

Love Is Tender – GMC C-10

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס