• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » קיצור תולדות » קיצור תולדות – Ferrari

קיצור תולדות – Ferrari

יצרנית המכוניות אפופת הזהר נוסדה על-ידי אדם שכבר עבד שני עשורים בקונצרנים איטלקיים שונים, אך ההילה סביב שמו החלה רק כשהקים עסק עצמאי משלו.

נולד בשנת 1898, אנזו פרארי עבד בחברת אלפא-רומאו בין מלחמות העולם, ראשית כנהג מרוצים ובהמשך כמומחה תכנון בחברה. פרארי תפעל וניהל את קבוצות היצור במפעל אלפא-רומאו בשנות ה-30 אך לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה פרש מהחברה ויצא לדרכו כעצמאי.

Auto-Avio Costruzioni di Ferrari Enzo היה שמה הראשוני של החברה שהוקמה במודנה בשנת 1939 אך המכונית הראשונה שנשאה את שמו של פרארי יוצרה רק בשנת 1947. בתחילת הדרך, פרארי התמקד במרוצי מכוניות ולמרות זאת ייצר ומכר מספר דגמי כביש בכדי לממן את אהבתו למרוצים.



רבים טענו לאורך כל תקופת חייו של אנזו פרארי, שלמעשה ייצור רכבי הכביש היו לא יותר מאשר דרך מימון בעבור אנזו בכדי לממן את תשוקתו למרוצי הרכב וכי הוא מעולם לא התייחס ברצינות יתרה לרכבי הכביש, זאת בשל התעקשותו של פרארי לנהל ולהיות מעורב במרוצי הרכב של החברה עד סוף ימיו.

יצרן הרכב פרארי היה ועודנו יצרן הרכב שהשתתף בכל אחד ממרוצי הגראנד-פרי פורמולה ואז ועד היום, וגם היום יצרני רכב רבים רואים כפרארי מודל לקבוצת מרוצי רכב.



לאחר מיסוד החברה, עסקיו של פרארי התרחבו במהירות. בשנות החמישים מעט פחות מ-50 רכבי כביש בשנה. בתחילת שנות השבעים, הייצור השנתי חצה את 1000 הרכבים בשנה ובשנות השמונים נמכרו קרוב ל- 2,500 רכבים בשנה. שיא זה של ייצור רכב נחשב בזמנו לשיא שיהיה קשה לשבור, אך ייצור כלי הרכב במאה ה-21 מראה על נתוני ייצור של למעלה מ 4,000 כלי רכב, והמספרים עולים משנה לשנה.

ב-20 השנים הראשונות לייצור הפרארי, צוידו המכוניות במנועים בתצורת V12, 60 מעלות במספר דגמים. ב-20 השנים ההבאות מגוון רחב יותר של מנועים הוצע וביניהם מנועי V6, V8 ו-V12, בגרסאות אטמוספריות, טורבו ועוד, רובן ככולן עתירות כוח וביצועים.



פילוסופיית העיצוב של פרארי עברה שינויים במהלך השנים וכל שינוי נבע מהתקדמות הגיונית. בין השנים 1947-1964 כל רכבי פרארי היו בעלי מנוע V12 קדמי עם הנעה אחורית. כל הדגמים התבססו על אותה שלדה ומתלים מתקדמים. בימים הראשונים, מעצבים שונים עיצבו בעבור פרארי את דגמיה אך בשנת 1960 פינינפארינה היה המעצב המועדף על-ידי פרארי והוא זה שעיצב את מרבית הדגמים מאות השנה ואילך.

לאחר שנת 1964, היו רכבי הפרארי בעלי מתלים אחוריים עצמאיים ותיבות הילוכים מותקנות באחורי הרכב בחלק מהדגמים. הדגמים הראשונים בעלי מנוע מרכזי הוצעו למכירה בשנות ה-60 המאוחרות, זו הייתה התקופה שבה פרארי ניסה ליצור פיקציה של דגם חדש, ה- Dino, בכדי להימנע משיווק מכוניות מצוידות במנועיV6 על-ידי פרארי.



הזינוק העסקי הגדול של פרארי היה בשנת 1969, כשמחצית מהבעלות על פרארי נמכרה לפיאט, צעד שלא פגע בטבען של המכוניות. במהלך שנות השבעים הוצעו רק דגמים בעלי מנוע ממוקם קדמית, ובשנות ה-80 עיצוב חדש של רכבי פרארי היה בלתי נמנע. בתחילת שנות ה-90 רכבי פרארי נמכרו בתצורת מנועים מרכזיים בלבד.



אנזו פרארי נפטר בשנת 1988. בשלב זה פיאט לקחה שליטה על החברה. עד שנה זו, לא הוצעו דגמים בעלי הנעה כפולה, הABS נכנס רק לאחרונה לשימוש והטכנולוגיה הייתה דבר שפרארי לא התבלטה בו. עם מגוון הדגמים שהוציאה פרארי לשוק בשנות התשעים, אין כל ספק שפרארי הייתה, ותמיד תהיה יצרן מכוניות העל שייצר יותר מכוניות קלאסיות מכל יצרן רכב אחר.

Ferrari איטלקי מכוניות פרארי
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
דודג' צ'ארג'ר – מפלצת חוקית

דודג' צ'ארג'ר – מפלצת חוקית

קרא עוד ←
פיאט 8V – יצירת מופת מבית פיאט

פיאט 8V – יצירת מופת מבית פיאט

קרא עוד ←
המלצה על אתר – Next SpaceFlight

המלצה על אתר – Next SpaceFlight

קרא עוד ←
פיאט דינו – "פרארי לעניים"

פיאט דינו – "פרארי לעניים"

קרא עוד ←
NASA בשידור חי 24/7

NASA בשידור חי 24/7

קרא עוד ←
מורגן סופר-ספורט

מורגן סופר-ספורט

קרא עוד ←
קיצור תולדות – BMW

קיצור תולדות – BMW

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס