• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » קיצור תולדות » קיצור תולדות – Alfa Romeo

קיצור תולדות – Alfa Romeo

למרבה הפלא, חברת אלפא רומאו האיטלקית החלה דרכה מכישלון המכירות של דאראקס הצרפתי. היה זה בשנת 1906 כשאלכסנדר דאראקס ניסה לשווק ולמכור שני דגמי רכב באמצעות חברת SAID (Societa Anonima Italiana Darracq), ללא הצלחה. שלוש שנים לאחר מכן החברה SAID פשטה את הרגל.

בשנת 1910 הוקמה חברת ALFA (Anomina Lombardi Fabbrica Automobili) על בסיס SAID לשעבר, בשיתוף עם מעצבה לשעבר של חברת פיאט ג'יוזפה מרוסי שנשכר לעבודה במטרה לייצר רכבים מתאימים לדרכים ולכבישים הרעועים בזמנו באיטליה.

אלפא החלה להטביע את חותמה בתעשיית הרכב האיטלקית בשלהי מלחמת העולם הראשונה, המכירות בתקופה זו עלו מ-20 יחידות בשנת 1910 ללמעלה מ-20 בששת החודשים הראשונים של שנת 1915.



החברה פרחה כיצרן, אך הבנק והמשקיעים באלפא הראו פסימיות בשוק הרכב בשלהי המלחמה ורצו להכניס גורם חיצוני בכדי להצעיד את אלפא קדימה. גורם חיצוני זה היה מהנדס בשם ניקולה רומאו, שהשתלט על תפקיד ניהול החברה ושם החברה שונה מ-אלפא לאלפא רומאו.

לאחר המלחמה, תורך כדי ייצור טרקטורים וכלי רכב אחרים החברה נותרה עם חלקים לכ-100 רכבים, מלאי שהקנה להם יתרון על יצרני רכב מתחרים מבחינת זמן ותהליך ייצור. המכירות בשנת 1920 החלו לאט אך סידרת ה- RL שינתה את גורל החברה כמו כן היה ניצחונה במרוץ ה-2P .

בעזרת מעצב הרכב וויטוריו ג'אנו שהצטרף לחברה ונהג המרוצים המוכר כאנזו פרארי שניהל את מחלקת המרוצים של החברה, מכירות החברה גאו וכמו כן ביסוסה כיצרן רכבים בעלי מנועים אקזוטיים בעלי שישה ושמונה צילינדרים הביאה להישגים מרשימים במסלול המרוצים ובכבישים ובנוסף, סדרות מנועים אלו הפכו לסטנדרט בזמנו שיצרני רכב השונים היו צריכים לעמוד בו.



החברה שרדה את מלחמת העולם השנייה, בקושי, ורכב המרוץ של החברה מלפני פרוץ המלחמה, ה –Alfetta, שלט בדומיננטיות במרוצי הגראנד-פרי לרכבים מלפני המלחמה. ייצור רכבי כביש עדיין לא היה מרכז פעילות החברה עד פיתוח מנוע הארבע צילינדר הקלאסי בעל שני גלי זיזים על ידי ד"ר אוראזיו סאטה פוליגה בשנת 1950.

למרות שאלפא רומאו כיכבה בשווקים בשנות ה-50 עם רכביה מרובי הצילינדרים, היו אלו רכבי הארבע צילינדר שהיוו את עמוד התווך של החברה כגון ה Giulietta שנת 1954 וה Giulia בשנת 1962. אלפא רומאו המשיכו להתמקד במרוצי המכוניות עם רכבי הסאלון והספורט שייצרה, זאת עד שנחלה מספר כישלונות צורמים במרוצי הפורמולה 1 בשנות ה-70 וה-80.


לאחר שהייתה תחת פיקוח ממשלתי משנת 1933 נמכרה חברת אלפא רומאו לקונצרן פיאט בשנת 1988 והפכה להיות ה'זרוע הספורטיבית' של ענק הרכב האיטלקי. החברה זכתה לרנסנס בסוף שנות ה-90 עם דגמים מעוצבים וחדשים כגון האלפא 156 סאלון.

ההיסטוריה של אלפא רומאו



Alfa Romeo איטלקי אלפא רומאו מכוניות
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
הכל עניין של.. קונספט

הכל עניין של.. קונספט

קרא עוד ←
לנצ'יה סטראטוס – נוסחה מנצחת!

לנצ'יה סטראטוס – נוסחה מנצחת!

קרא עוד ←
למבורגיני אוראקו – קטנה ומטריפה

למבורגיני אוראקו – קטנה ומטריפה

קרא עוד ←
קיצור תולדות – BMW

קיצור תולדות – BMW

קרא עוד ←
אפולו 11 – הליכת הירח (וידאו)

אפולו 11 – הליכת הירח (וידאו)

קרא עוד ←
120 שנה לסקודה – חוויה מפוארת

120 שנה לסקודה – חוויה מפוארת

קרא עוד ←
הקדימה את זמנה – NSU Wankel Spider

הקדימה את זמנה – NSU Wankel Spider

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס