• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » פשוט מדהימה – Delahaye 165

פשוט מדהימה – Delahaye 165

עד שנת 1890 היה אמיל דלאהיי ( Emile Delahaye ) המהנדס הראשי בחברת רכבות בלגית-צרפתית. באותה שנה רכש סדנת רכב והחל בניסיונות עיצוב ובנייה של מכוניות שונות מתוצרתו ושנת 1894 הייתה השנה בה ראתה אור מכונית הראשונה הלאהיי.

בשנת 1989 העתיק את סדנת הרכב למפעל בפריז ומיצב את עצמו בחזית תעשיית הרכב הצרפתית באותן שנים. הצלחה רבה אשר זכו לה מכוניותיו במרוץ העיר-לעיר ( Town-To-Town) הביאו לייצור מכוניות חזקות ובעלות מנועים עתירי נפח, בתקופה שלפני מלחמת העולם הראשונה. כבר בשנים הראשונות של חברת דלאהיי, פרש אמיל מקימה מניהולה ונתן את המושכות לצ'ארלס וייפנבאך ( Charles Weiffenbach ), אשרניהל את החברה עד שנות החמישים.


במהלך מלחמת העולם הראשונה ייצרה חברת דלאהיי אלפי משאיות לשימושים צבאיים, חלקי מטוסים, מנועים ורובים אך במקביל, שקדה על תכנון וייצור דגמי מכוניות חדשים, אשר היו לפי הדעות באותה תקופה משעממות, חסרות מעוף ואף זכו לכינוי עגומות.

בשנת 1933, חל מהפך. החברה השיקה לראשונה מזה שנים רבות מכונית חדשה בעלת ביצועים גבוהים, הסופרלוקס ( Superluxe ), בתצורת מנועים בני ארבעה ושישה צילינדרים וכן את ה- 18 ספורט ( 18 Sport ) אשר הייתה אף מהירה וחזקה מהסופרלוקס. בשנת 1935 הושק דגם ה-135, בעל מנוע בנפח 3.5 ליטר והספק מכובד לאותה תקופה של 160 כ"ס. ה-135 הייתה מכונית מהירה, בעלת התנהגות כביש מצוינת לתקופתה והוצעה עם תצורות שונות גם לעיצובה, דבר אשר משך קונים רבים.

בשנת 1939 חברת דלאהיי שגשגה, זאת בשל המכירות הרבות והמוצלחות של משאיותיה ושל המכוניות הפרטיות. שגשוג כלכלי זה הביא את החברה להשיק דגם חדש מתוצרתה, ה-165. דגם זה פותח למעשה על בסיס דגם קודם, ה-145, אשר הייתה תשובתה של דלאהיי הצרפתית למכוניות הספורט הגרמניות, במרוצי הגרנד-פרי של שנות השלושים המאוחרות. כבר עם השקת קודמתה, ה-145, היה ברור לדלאהיי שיהיה לה קשה ואף בלתי אפשרי להתחרות במפלצות הגרמניות אשר הגיעו להספקים של עד 600 כ"ס (!!). אי לכך, ה-165 הייתה גרסת כביש מבויתת לגרסת מרוץ.

ל-165 היו מתלים קדמיים עצמאיים עם קפיצי סליל וסרן אחורי חי מעוגן בקפיצי עלים חצי-אליפטיים. תחת מכסה המנוע ניצב לו בגאון מנוע בתצורת V12 בעל הספק של 165 כ"ס. הייתה זו המכונית הראשונה מתוצרת דלאהיי אשר השתמשה בבלמים הידראולים.

הקהל הרחב, העיתונאים ותעשיית הרכב התלהבה, בלשון המעטה מעיצובה המדהים, משוך המכחול וייחודה של ה-165 אך לצערה של חברת דלאהיי עתידה של ה-165 נקטע כבר לאחר ייצור מספר יחידות קטן, זאת בשל פרוץ מלחמת העולם השנייה. ייצור דגם זה לא המשיך לאחר תום המלחמה. בשנת 1956 סגרה חברת דלאהיי את שעריה לאחר שהצורך בייצור המוני של משאיות פחת וייצור המכוניות פסק כליל.

Delahaye מכוניות
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
קלאסיקה מודרנית – דודג' וויפר (נסיעת חוויה)

קלאסיקה מודרנית – דודג' וויפר (נסיעת חוויה)

קרא עוד ←
אלפא רומאו מונטראול – הגביע הקדוש?

אלפא רומאו מונטראול – הגביע הקדוש?

קרא עוד ←
פיאט דינו – "פרארי לעניים"

פיאט דינו – "פרארי לעניים"

קרא עוד ←
קיצור תולדות – Ferrari

קיצור תולדות – Ferrari

קרא עוד ←
רגע בחיים – דודג' קורונט 1949

רגע בחיים – דודג' קורונט 1949

קרא עוד ←
קליטת עליה – וולגה גאז 22 שנת 1969

קליטת עליה – וולגה גאז 22 שנת 1969

קרא עוד ←
מוניקה – חלום שלא התגשם

מוניקה – חלום שלא התגשם

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס