• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » פרארי טסטה רוסה 1956 – תחילתה של אגדה

פרארי טסטה רוסה 1956 – תחילתה של אגדה

פרארי ידועה במגוון הרחב של דגמיה אשר יוצרו לאורך השנים ולא פחות, ידועה בשמות ובמספרים הרבים אשר ניתנו לכל דגם ותת-דגם וגרמו לא אחת לבלבול אף אצל מביני דבר. השם טסטרוסה ( Testarossa) מוכר לנו כיום כמילה אחת. במקור, שם זה ניתן למכונית מרוץ משנות החמישים, הטסטה-רוסה ( Testa Rossa ) אשר משמעותו הייתה "ראש אדום", לציון כיסוי גלי הזיזים הצבועים אדום.

הטסטה-רוסה הראשונה, ה- TR 500, התבססה על מנוע ארבעה צילינדרים כפול גל-זיזים בנפח של 2 ליטר, בעל הספק של 190 כ"ס ב-7400 סל"ד. את המנוע עטף גוף מכונית אשר עוצב ע"י סדנת פיניפארינה והתוצאה הייתה מכונית מרוץ מרהיבה ביופייה אשר נבנתה ע"י סדנת סקאג'ילטי ( Scagiletti ). שלדת המכונית הייתה סטנדרטית למעט קפיצי הסליל הקדמיים אשר היו בשימוש במקום קפיצי העלה אשר היו מקובלים במכונית מסוג זה.

על מסלול המרוצים, הייתה הפרארי טסטה-רוסה הצלחה מיידית. במרוץ הלה-מאנש 24 שעות בשנת 1956 ניצחה הפרארי ניצחון מוחץ. במונזה, באותה שנה, זכתה הפרארי TR 500 לניצחון סוחף נוסף, נהוגה ע"י מייק האות'ורן ופיטר קולינס ומשם להצלחות רבות במרוצי מכוניות בארה"ב.

הפרארי טסטה-רוסה אשר השאירה את חותמה והצדיקה את שמה הייתה ה-TR 250, בעלת מנוע ה- V12, אשר עוצבה ע"י סקאג'ילטי. המבנה האווירודינמי של ה- TR 250 הוכיח את עצמו כשהביא את היצירה לניצחון נוסף בלה-מאנש 24 השעות בשנת 1958, נהוגה ע"י אוליבר ג'נדביאן וגראהם וויל הנודעים, במהירות ממוצעת של 106.18 מי"ש.

ביצועיה המרהיבים של ה-TR 250 נבעו בעיקר ממנוע ה- V12 מתוצרת פרארי, בעל מהלך קצר בנפח 3 ליטר בלבד, עם הספק של 300 כ"ס ב-7500 סל"ד והזנת דלק/אוויר מלא פחות משישה קרבורטורים מתוצרת וובר ( Weber). שילוב זה הביא את המכונית למהירות מרבית של 270 קמ"ש מכובדים. בשנת 1958 שונה עיצובה של הטסטה-רוסה והאווירודינמיות שלה שופרה במטרה לשפר את ביצועיה וכן בוצעו עדכונים מכאניים שונים, כגון החלפת בלמי התוף המיושנים בבלמי דיסק. שינויים אלו היו מעטים מדי בכדי לשמור את מקומה של הטסטה-רוסה בצמרת, זאת בשילוב עם אמינות נמוכה יחסית, מנעו ממנה מלקטוף את הניצחון בלה-מאנש 24 השעות של שנת 1959.

למרות הפער הקטן שנוצר בין הטסטה-רוסה לבין מתחרותיה על המסלול, לרעתה של הטסטה-רוסה, סיפור הצלחתה לא הגיע לסיומו. מתלים אחוריים עצמאיים החליפו את מתלי הדה-דיון ( De-Dion ) ובשנת 1960 ניצבו להם שוב בגאון מעל הספרה 1, בפודיום המנצחים, אוליבר ג'נדביאן ופול פררה, לאחר הובלה מהשעה השנייה של המרוץ ועד לשעה ה-24.

שנת 1961 הייתה גם היא שנת ניצחון לטסטה-רוסה בלה-מאנש 24 השעות ובמרוצי מכוניות נוספים בעולם. ניצחונות אלו הביאו את הטסטה-רוסה להטביע את חותמה כאחת ממכוניות המרוץ אשר ייזכרו לשנים רבות.

1954 Ferrari 750 Monza; top car design rating and specifications
Ferrari Testarossa איטלקי טסטרוסה מכוניות פרארי
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
פשוט מדהימה – Delahaye 165

פשוט מדהימה – Delahaye 165

קרא עוד ←
BSA M21 – בריטי אציל ו… מטפטף?!

BSA M21 – בריטי אציל ו… מטפטף?!

קרא עוד ←
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?

חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?

קרא עוד ←
פרארי טסטרוסה – יצירת מופת

פרארי טסטרוסה – יצירת מופת

קרא עוד ←
עלילות רכב שגרירות הוד רוממותה – רובר P5

עלילות רכב שגרירות הוד רוממותה – רובר P5

קרא עוד ←
מאזדה  110S– ה"לוטוס אלאן" היפנית

מאזדה 110S– ה"לוטוס אלאן" היפנית

קרא עוד ←
מזראטי בורה – התגובה לפרארי ולמבורגיני

מזראטי בורה – התגובה לפרארי ולמבורגיני

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס