• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » פורד GT40 – מכונית מרוץ ל"המונים"

פורד GT40 – מכונית מרוץ ל"המונים"

לאחר שכשל ניסיונם של פורד ארה"ב ליצור שיתוף פעולה כלכלי עם פרארי ב-1963 החליטו בפורד למקד את שאיפותיהם במכוניות מרוץ וספורט, ובכך לנצח ולהביך את פרארי במרוץ הלה-מאנש 24 שעות. לשם כך, קבוצת מעצבים ומהנדסים מוקמה בבריטניה. פורד רכשו את שירותיו של אריק ברודלי ועם מנוע האב-טיפוס V8 המיועד למרוצים, בשילוב עם ג'ון וויר, לשעבר אסטון מרטין, החלה בתכנון מכונית התגובה, שלא אחרה לבוא, כ- GT40 שהוצגה לראשונה בשנת 1964.

בתחילת הדרך הרכבים נבנו כאבי-טיפוס למסלול המרוצים בלבד אך בשנת 1965 הוחלט להוציא מהדורה מוגבלת של דגמי ה GT40 לקהל הרחב. ליתר דיוק, דגמי ה- GT40 MK I היו דגמי המרוץ ודגמי ה GT MK III היו הרכבים שיכלו להרשות לעצמם מספר עשירים שחיפשו צעצוע מוטורי חדש.



השם GT40 נבחר בקלות משום שגובה הרכב היה 40 אינץ'. מתחת למעטה הפיברגלאס הברוטאלי מצויה שלדת מונו-שוק הבנויה ממתכת כבדה למדי. באופן טבעי, המנוע מוקם מאחורי תא הנהג.

בדגמי הא-טיפוס השתמשו בפורד במנוע מתוצרת פורד ארה"ב בנפח 4.2 ליטר בתצורת V8, בעל הספק של 380 כ"ס, ששולב לתיבת הילוכים קולוטי בעלת חמישה מהלכים והנעה אחורית. רכבים שהוצעו למכירה מחוץ למסלול המרוצים צוידו במנוע בנפח של 4.7 ליטר בעלי הספק של 335 כ"ס.


בסופו של דבר נזקקו למנועי השבע ליטר MKII בכדי לנצח את מרוץ הלה-מאנש 24 שעות בשנת 1966 ולסדרת מנועים נוספת, ה MX IV בכדי לנצח בשנת 1967, 1968 ו- 1969. המהירות הסופית אליה הגיעו בגרסאות אלו הייתה כ-320 קמ"ש.

ייצור הרכב החל בעצלתיים בשנת 1965, כשרוב רכבי ה GT40 נבנו בשלושת השנים הבאות. אמנם כמות לא גדולה יחסית של רכבים נמכרו מדגם ה MKIII אך רכבי מרוץ לשעבר הוסבו כרכבי כביש וניתן היה לראות גם גרסאות מרוץ נוסעות בכבישים, מהירות בצורה לא רגילה, עם פתחי אוורור קטנטנים בתא הנוסעים ובכך היו לרכבים לא פרקטיים לנהיגת כביש סטנדרטיים.



בסה"כ, 124 יחידות נבנו, מתוכן 12 היו אב-טיפוס ו10 יחידות של ה MK IV, 94 הרכבים שהגדירה פורד כמכוניות היצר הסדרתי צוידו באבזור מתאים למכוניות כביש. בשנות ה-70 צנחו משמעותית מחיריהם של דגם GT40 אך מתחילת שנות השמונים מחיריהם נוסקים מעלה…

לקראת סוף שנת 2003 תחדש חברת פורד את ייצור הGT40 אך הדגם ייקרא GT עקב חוקיות זכויות היוצרים על השם GT40 שנרכשו על ידי יצרן רפליקות ל GT40, אשר פשט את הרגל וזכויות השם הועברו לאחד מספקיו. ה GT יצויד במנוע בנפח 5.4 ליטרים בעל הספק של 500 כ"ס בתצורת V8 בעל מגדש-על.


האם דגם הGT יהפוך גם הוא לאגדה מוטורית?….שנים יגידו…

** כעבור למעלה מ-15 שנה מאז שכתבתי את הנ"ל, ניתן ואפשר לומר שגם דגם ה-GT הפך לאגדה מוטורית בת זממנו ואפשר לקרוא לדגם החדש – קלאסיקה מודרנית


Ford GT40 מירוצים מכוניות פורד
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
מפגשים מהסוג המוחלט – הרשי

מפגשים מהסוג המוחלט – הרשי

קרא עוד ←
Honda S800 – קטנה ומטריפה

Honda S800 – קטנה ומטריפה

קרא עוד ←
מרקוס GT – מכונית מרוץ/כביש קצת אחרת

מרקוס GT – מכונית מרוץ/כביש קצת אחרת

קרא עוד ←
המדריך לרכישת רכב קלאסי

המדריך לרכישת רכב קלאסי

קרא עוד ←
קיצור תולדות – Toyota

קיצור תולדות – Toyota

קרא עוד ←
שברולט קורבט C2 – 1963-1968

שברולט קורבט C2 – 1963-1968

קרא עוד ←
סיפורה של הקלאן קרוסיידר

סיפורה של הקלאן קרוסיידר

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס