• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » מורגן סופר-ספורט

מורגן סופר-ספורט

חברת מורגן נוסדה בשנת 1910 ובמשך 25 השנים הבאות, ייצרה בעיקר מכוניות קטנות יחסית בעלות 3 גלגלים, עם גלגל אחורי יחיד ומתלים קדמיים עצמאיים. בשנת 1939, מורגן הבריטית הכריזה על תחילת ייצור מכוניות ספורטיביות. אותה יצרנית רכב קטנה נודעה בהדבקות למסורת ולתפיסת עולמה בכל הקשור לייצור מכוניות ואף כשמתחרותיה התקדמו עם השנים בכל נוגע לעיצוב מכוניותיהם, מורגן נשארה עם ה"אני מאמין" שלה בכל הנוגע לעיצוב המכוניות, עד לימים אלו.

למרות אותה התיימרות של מורגן לייצר מכוניות ספורט, לא ניתן לכנות רבות מהן מכוניות ספורט של ממש. חלקן היו בעלות היגוי מסוכן למגי והתנהגות כביש אשר כל קשר בינה לבין התנהגות מכונית ספורטיבית הינו מקרי בהחלט. בשנות העשרים המאחרות החליטה מורגן להפוך את המכוניות הספורטיבית שלהן לכאלה ולשם כך, שינתה את עיצובן, העניקה להן זנב המכונה זנב סירה ( Boat Tail ) ושינתה את עיצוב השמשה הקדמית לכזה אשר זכה לכינוי אירו ( Aero). אותן מכוניות ספורטיביות ניתן היה לרכוש בתצורות מנועים שונות, כולם מתוצרת יצרנים שונים כגון JAP, Anzani, Blackburne ו-Matchless. כפי שמרמזים השמות הנ"ל, מורגן למעשה השתמשה במנועי אופנועים בכדי להניע את מכוניות הספורט שלה, בתצורת V-Twin, אשר מוקמו בחזית הרכב, לפני הרדיאטור.

דגמי הסופר ספורט אירו של תחילת שנות ה-30, למרות עיצובם הלא שגרתי, נראה ספורטיביים למדי ובעלי חזות הדומה למכוניות המרוץ של אותם הימים, עם מערכת מתלים מורכבת יחסית וגל הינע בעל שתי שרשראות, המניעות את הגלגל האחורי, אשר מוקם בין שני קפיצי עלים.

המכונית בכללותה הייתה בסיסית עד מאוד, ללא גג מתקפל או הגנה כלשהי לנהג או לנוסע ותיבת הילוכים פשוטה בעלת שני הילוכים בלבד. מנוע האופנוע היה בעל הספק של 45 כ"ס, אשר הספיק בכדי להניע את התלת אופן הממונע למהירות מירבית של 121 קמ"ש. מערכת הבלמים הייתה שילוב בין בלמי מכונית לאופנוע, כאשר מאחורה נבלם הגלגל באמצעות בלם תוף המופעל רגלית, בעוד זוג הגלגלים הקדמיים נבלמו בעזרת בלמי תוף המופעלים ידנית. משקלה הקל של המורגן סופר ספורט אפשר לה להיות זריזה ומהירה יחסית ואף להשתתף ולמצח במרוצי רכב שונים של אותה התקופה.

Morgan בריטי מורגן מכוניות
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
בנץ מציג – כרכרה ללא סוסים

בנץ מציג – כרכרה ללא סוסים

קרא עוד ←
קיצור תולדות – Maybach

קיצור תולדות – Maybach

קרא עוד ←
קטר רכבת + מנוע סילון = ?

קטר רכבת + מנוע סילון = ?

קרא עוד ←
למבורגיני אוראקו – קטנה ומטריפה

למבורגיני אוראקו – קטנה ומטריפה

קרא עוד ←
אלפא רומאו 2600 ספרינט 1966

אלפא רומאו 2600 ספרינט 1966

קרא עוד ←
טלסקופ WEBB – כשהעתיד מציץ לעבר

טלסקופ WEBB – כשהעתיד מציץ לעבר

קרא עוד ←
קיצור תולדות – Jaguar

קיצור תולדות – Jaguar

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס