• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » לנצ'יה סטראטוס – נוסחה מנצחת!

לנצ'יה סטראטוס – נוסחה מנצחת!

עוד מימיהם הראשונים של מרוצי הראלי, יצרניות רכב רבות הכירו בכוחם של מרוצי הראלי ,השפעתם על תדמיתן ועל היות מרוצי ראלי מקדם מכירות מצוין. גרסאות מיוחדות של מכוניות ראלי מצאו את עצמן פעמים רבות על פס הייצור כמכוניות כביש וכן מכוניות כביש רגילות מצאו את עצמן משופרות ומחוזקות, בדרך אל מסלול המרוצים.



בשנות השבעים, לנצ'יה הייתה נחושה בדעתה לשלוט בדומיננטיות על אליפות העולם בראלי. סיזר פיאורו, מנהל תחום המרוצים בלנצ'יה היה נחוש בדעתו לייצר מכונית ראלי אמיתית אשר תעשה את מה שאף מכונית ראלי לא עשתה עד אותו יום. פיאורו סחף אחריו את הנהלת החברה והתוצאה הייתה הסטראטוס ( Stratos) הכריזמטית, בעלת המנוע המרכזי, אשר אכן, שלטה בדומיננטיות במסלולי הראלי במשך מספר שנים ברציפות.


מבנה הסטראטוס היה בסיסי למדי, אך הכוח במותנה היה לא פחות מאשר מנוע הפרארי אשר נלקח מהפרארי Dino 246 בנפח 2.4 ליטר, בתצורת V6, בעל ארבעה גלי זיזים. גוף המכונית אשר חובר לשלדת מונוקוק היה עשוי פיברגלאס גל משקל. עיצוב הסטראטוס הופקד בידי ידיה הנאמנות של סדנת ברטונה, אשר למעט העיצוב גם ייצרה בעבור לנצ'יה את חלקי הגוף השונים.

עד כניסתם למרוצי הראלי של מכוניות המונעות על-ידי הנעה לכל ארבעת הגלגלים בשלהי שנות השמונים (Group B ) הייתה הסטראטוס מכונית הראלי המלהיבה ביותר שידעו מרוצי הראלי בכל הזמנים, דבר שהעניק לה מוניטין והערצה על-ידי חובבי ראלי וחובבי הרכב.



כמובן שלנצ'יה רצתה לרכב על גלי ההצלחה של הסטרארוס על מסלול הראלי ולייצר גרסת כביש לייצור מסחרי ולשם כך נאלצה לבצע מספר שינויים במכונית שכן מלכתחילה תוכננה להיות מכונית ראלי ולא מכונית כביש, וככזו, הייתה הסטראטוס מכונית קופה קטנה עם תא נוסעים קטנטן, ללא תאי אחסון, אשר הכיל מקום לשתי נוסעים, בקושי. למרות זאת, מנוע הפרארי, 12 או 24 שסתומים, בעל 190 כוחות הסוס ומהירות סופית מרשימה של 230 קמ"ש היו נוסחה מנצחת, בשילוב עם המראה מלא האופי. חשוב לציין כי בנוסף למנוע הפרארי נמכרה הסטראטוס עם מנוע לנצ'יה 1.6 ליטר הממוקם אף הוא כמנוע מרכזי.

בתצורת הראלי של הסטראטוס, ניתן היה לכוונן את המכונית בקלות לתצורות שונות של ראלי, בהתאם לתנאי הדרך, גובה ועבירות, בכדי "לרחף" מעל סלעים קטנים ואבנים. כמו כן במרוצים מסוימים שולב טורבו למנוע, ובכל הקשור לביצועים, הפגינה הסטראטוס עליונות אשר הביאה אותה לניצחונות עבור לנצ'יה בשנים 1974, 1975 ו- 1976.

בין השנים 1973-1975 יוצרו 492 יחידות מהסטראטוס אל עד שנת 1978 יוצרו כמויות קטנות יחסית, על פי דרישה. כיום, הלנ'ציה סטראטוס הינה פריט אספני בעל ערב רב לחובבי רכב קלאסי וכן לחובבי היסטוריית מרוצי הראלי.

Bertone Lancia Stratos איטלקי ברטונה לנצ'יה מכוניות סטרטוס
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
לנצ'יה ביטא – הלנצ'יה הראשונה מבית פיאט

לנצ'יה ביטא – הלנצ'יה הראשונה מבית פיאט

קרא עוד ←
 קורבט 1962- חסרת מימד וזמן

 קורבט 1962- חסרת מימד וזמן

קרא עוד ←
כוחה במותנה – רנו 5 טורבו

כוחה במותנה – רנו 5 טורבו

קרא עוד ←
סיפור קטן עם עניין גדול

סיפור קטן עם עניין גדול

קרא עוד ←
קיצור תולדות – Ferrari

קיצור תולדות – Ferrari

קרא עוד ←
מזארטי גיבלי – יופי, אופי ומהירות

מזארטי גיבלי – יופי, אופי ומהירות

קרא עוד ←
שברולט אל-קמינו 1959

שברולט אל-קמינו 1959

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס