• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » למבורגיני קונטאש – מכונית העל

למבורגיני קונטאש – מכונית העל

יחד עם הפרארי ברלינטה בוקסר הייתה הלמבורגיני קונטאש אחת ממכוניות העל שהכתיבו את מגמת מכוניות העל בשנות ה-70. כשיצאה הלמבורגיני קונטאש לשוק בשנת 1974, מיד לאחר משבר האנרגיה העולמי, היה אלמנט של תעוזה וסיכון בתזמון השקתה. למבורגיני היו בטוחים עד כדי כך בקונטאש שהאמינו שמשבר האנרגיה והתזמון לא ישפיעו על המכירות.

גירסת אב הטיפוס של הקונטאש ראתה אור כבר בשנת 1971 אך עד השקתה ידעה שינויים רבים. דגם אב הטיפוס נקרא LP500 , מצוייד במנוע V12 בנפח 5 ליטר אך בשנת 1974 שונה המנוע ל- V12 בנפח 4 ליטר תחת השם LP400 . משמעות האותיות LP בשם הדגם היו – Longitudinale Posteriore, שפירושן היה מנוע אחורי רוחבי.

הקונטאש הייתה מחליפתה של המיורה. מנוע ה V12 היה המרכיב המשותף היחיד לשתיהן, שכן יתר מרכיבי ומכלולי הרכב היו שונים לחלוטין. להבדיל ממיקום המנוע הרוחבי המרכזי במיורה, בקונטאש כאמור המנוע היה מנוע אחורי רוחבי שחובר לתיבת הילוכים בת חמישה מהלכים. שלא כמו בפלטפורמת השלדה של המיורה, הקונטאש השתמשה בשלדת מולטי-צינורות בעוד שגוף הרכב עוצב שוב על-ידי ברטונה, בהנחיית מרצ'לו גאנדיני. בניית הרכב עצמו בוצעה על-ידי למבורגיני עצמם.

המיורה הייתה עגולה וחושנית, בעוד הקונטאש הייתה חדה וברוטלית. השמשה הקדמית הייתה בעלת זווית חדה ודרך פתיחת הדלתות הייתה ייחודית – פתיחה קדימה ולמעלה, דבר שהטריד מעט את מנוחת הנוהגים בקונטש שכן במקרה תאונה או התהפכות על צד או גג הרכב, אין כל דרך לצאת מהרכב…

דגם הקונטאש – LP400 היה המהיר ביותר שיוצרה במשך עשור. בכדי לעמוד בתקנות זיהום האוויר המחמירות בארה"ב נאלצה למבורגיני להפחית את הספק המנוע ולשנות יחסי דחיסה.

סך של 150 LP400, 385 LP400S ו- 325 LP500S יוצרו, סדר גודל של כ-80 רכבים בשנה.

דגמי הקונטאש :

Lamborghini Countach LP400 :

הדגם הראשון של הקונטאש, מנוע V12 60 מעלות, בנפח של 3929 סמ"ק. הספק המנוע עמד על 375 כ"ס. בלמי דיסק קדמיים ואחוריים דאגו לבלימת הקונטאש שהורכבה ממרכב אלומיניום ומתכת. מהירות סופית : 282 קמ"ש.

Lamborghini Countach LP400S :

דגם זה החליף את ה LP400 בשנת 1978. העיצוב הבסיסי היה זהה אך השלדה שונתה על מנת לאפשר שילוב צמיגים רחבים מהצמיגים המקוריים, הפירלי P7. בשנה זו הכנף/ספויילר אחורי הוצע לראשונה כאופציה.

Lamborghini Countach LP500S :

דגם זה נמכר בין השנים 1982-1985. עיצוב הרכב היה זהה אך נפח המנוע הוגדל ל 4754 סמ"ק בעל הספק של 375 כ"ס בעל שיפור משמעותי במומנט.

Lamborghini Countach 5000 QV :

כשיצא לשוק דגם ה Quattrovalvoe בשנת 1985, למבורגיני, בתעוזה רבה, הכריזה על הרכב כ"מכונית הייצור הסדרתי המהירה בעולם". מהירות סופית של 290 קמ"ש אכן הייתה מהירה מכל המתחרים, אף יותר מהפרארי טסטרוסה. למכונית שולב מנוע בנפח 5167 סמ"ק בעל הספק של 455 סמ"ק. בכדי להגיע להספק זה פיתחו מהנדסי למבורגיני ראשי מנוע בעלי ארבעה שסתומים לכל צילינדר. כ-150 רכבים מדגם זה נבנו כל שנה.

הלמבורגיני קונטאש האחרונה עזבה את פס הייצור בשנת 1988.

ג'יימס מיי לוקח למבורגיני קונטאש לנסיעת מבחן… בדיוק כמו שהוא יודע



Contach Lamborghini איטלקי למבורגיני מכוניות קונטאש
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
ההיסטוריה המוטורית – מאיפה הכל התחיל?

ההיסטוריה המוטורית – מאיפה הכל התחיל?

קרא עוד ←
ניסאן-דאטסון – לידתה של אגדת ה-Z

ניסאן-דאטסון – לידתה של אגדת ה-Z

קרא עוד ←
מזארטי גיבלי – יופי, אופי ומהירות

מזארטי גיבלי – יופי, אופי ומהירות

קרא עוד ←
האימפריה שהייתה ונכחדה – Cord

האימפריה שהייתה ונכחדה – Cord

קרא עוד ←
מכונית החלומות – Opel GT

מכונית החלומות – Opel GT

קרא עוד ←
לוטוס אירופה – רנו בעור לוטוס

לוטוס אירופה – רנו בעור לוטוס

קרא עוד ←
מכוניות דראג קלאסיות: 0-100 בחצי שנייה

מכוניות דראג קלאסיות: 0-100 בחצי שנייה

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס