• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » הקדימה את זמנה – NSU Wankel Spider

הקדימה את זמנה – NSU Wankel Spider

ד"ר פליקס וונקל החל בפיתוח המנוע שלימים נשא את שמו כבר בשנות החמישים אך שנים רבות חלפו עד שרעיונו המהפכני רקם עור וגידים. מספר יצרני רכב הראו עניין בטכנולוגיה החדשה והמהפכנית אך הייתה זו חברת NSU שהרימה את הכפפה ורכשה את זכויות הפיתוח והייצור. חזונה של חברת NSU היה לשלב את מנועי הוונקל באופנועים מתוצרת החברה.

בשנות השישים המוקדמות הנהלת חברת NSU הייתה משוכנעת כי מנוע הרוטרי יביא לפריצת דרך מהפכנית, עם רוטור אחד בלבד השיג המנוע ביצועים שווים ואף טובים ממנועי בוכנה סטנדרטיים ובשימוש שני רוטורים המנוע עבד בצורה שגרמה לחברת NSU להרגיש שמכאן והלאה, אין מה שיעצור אותם.

סדנת ברטונה נבחרה לעצה את המכונית החדשה אשר תונע באמצעות מנוע הוונקל, זאת על בסיס השלה של ה-Prinz. בכדי להוסיף לטכנולוגיה החדשנית של המנוע דאגו בברטונה לעצב את המכונית כמכונית בתצורת ספיידר פתוחה ומיקום המנוע באחורי המכונית. למרות מיקום המנוע מאחורי הגלגלים האחוריים, הייתה המכונית בפועל יציבה ובעלת אחיזה סבירה ביותר.

בוחני המכוניות במגאזין הרכב אוטוקאר, בחנו את המכונית בסקפטיות רבה שכן לא היו פתוחים, בלשון המעטה, לטכנולוגיית הוונקל, הסל"ד במצב עמידה לא משולב היה 1000 סל"ד, פחות או יותר כמו כל מנוע ארבעה צילינדר סטנדרטי בזמנו ועד סל"ד 2800 המנוע התנהג בצורה רגילה לחלוטין, אך מכאן, ועד 8000 סל"ד, התנהגות המנוע הייתה גמישה לאורך כל מעלה הסל"ד. הם ציפו למצוא מנוע חלש וללא מומנט אך התפלאו לגלות מנוע שכבר ב-2000 סל"ד מושך קדימה בכוח ומגיע למקסימום הקג"מ שלו כבר ב-2500 סל"ד.

נתון נוסף שלא ניתן היה להתעלם ממנו במנוע הוונקל היה צריכת הדלק הזללנית….זאת בנוסף לשחיקה מוגברת של קצות להבי רוטור המנוע. נתונים אלו, באופן מפתיע משהו, לא פגעו משמעותית במכירות הספיידר. אך עם הופעת דגם ה – RO80 החלו הבעיות האמיתיות של מנוע הוונקל.

למרות שנפח המנוע בפועל היה 497 סמ"ק, נצילות הבעירה הייתה כפולה מאשר מנוע בוכנה בנפח זהה ולמעשה המנוע נמכר כמנוע 994 סמ"ק בשל כך, מה שהציב את הוונקל בקו אחד עם המתחרות מבריטניה, הטריומף וה- MG. האצת המכונית מ-0-100 הייתה איטית למדי, גם במונחים של הימים ההם, 16.7 שניות אך נתון זה היה דומה לנתוני המתחרות.

הספיידר נמכרה בהצלחה יחסית והיוותה פתח למכירות ההמשך של המכונית הבאה מבית NSU , ה- RO80. ועם תחילת ייצורה הופסק ייצור הספיידר. לאורך 3 שנות ייצורה נמכרו 2,375 יחידות מדגם הספיידר וונקל.

NSU Spider Wankel וונקל מכוניות
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
1954 – פיאט מציגה: מכונית ספורט קופה מונעת טורבינה

1954 – פיאט מציגה: מכונית ספורט קופה מונעת טורבינה

קרא עוד ←
פיאט X1/9 – קטנה גדולה

פיאט X1/9 – קטנה גדולה

קרא עוד ←
מטוס הסילון שטס במלחמת העולם ה-II

מטוס הסילון שטס במלחמת העולם ה-II

קרא עוד ←
פורד GT40 – מכונית מרוץ ל"המונים"

פורד GT40 – מכונית מרוץ ל"המונים"

קרא עוד ←
פיאט 8V – יצירת מופת מבית פיאט

פיאט 8V – יצירת מופת מבית פיאט

קרא עוד ←
ספינת הדגל – אולדסמוביל 98

ספינת הדגל – אולדסמוביל 98

קרא עוד ←
מרקוס GT – מכונית מרוץ/כביש קצת אחרת

מרקוס GT – מכונית מרוץ/כביש קצת אחרת

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס