• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » בחזרה לעתיד? כן, יש כזאת מכונית!

בחזרה לעתיד? כן, יש כזאת מכונית!

בחזרה לעתיד? כן, יש כזאת מכונית!

מי מאיתנו לא מכיר את המכונית המפורסמת מהסרט בחזרה לעתיד? אותה אחת שברגעים ספורים מזנקת כמה עשורים קדימה או אחורה. אותה אחת שמקפלת גלגלים וממריאה וניזונה מזבל אורגאני…יש כזה אוטו? מסתבר שכן, בערך.

"דוק בראון", אותו מדען תמהוני/גאון לבן השיער אשר תכנן ובנה את מכונת הזמן האולטימטיבית לקח איתו לא רק את מארטי מק-פליי (מייקל .ג.פוקס) למסע בזמן אלא גם סחף אחריו עולם שלם עם טרילוגית סרטי החזרה לעתיד בבימויו של רוברט זמאקיס ובכל אחד מהסרטים הופיעה גירסא מיוחדת ומשוכללת יותר של מכונת הזמן – בשמה האמיתי – Delorean DMC-12 .

ובכן, מהי/מיהי אותה מכונית/מכונת זמן?

ג'ון דלוריאן היה מהנדס כריזמטי שטיפס במעלה הסולם ההירארכי בחברת GM בקצב מסחרר בשנות בשישים ובשלהי השבעים. לאחר שהיה המהנדס הראשי של חברת פונטיאק עבר להיות המנהל הכללי של חברת שברולט ומשם לתפקיד סגן נשיא ייצור מכוניות וטנדרים בג'נרל מוטורס בשנת 1972.

הרעיון לייצור מכונית הדלוריאן עלה במסדרונות GM בשנות השבעים וקרם עור וגידים באירלנד בתחילת שנות השמונים וקרס באותה מהירות שבה הוא התחיל בשנת 1982.

ההתחלה

לאחר שג'ון דלוריאן החליט לפרוש מחברת GM בשנת 1973 ולהקים את חברת דה-לוריאן, החלה הקריירה המבריקה של דלוריאן להשתבש. בשנת 1974 החל לשרטט סקיצות למכונית ספורט-קופה, מכוניות שהוא קיווה שתשלוט בקטגוריה זו של מכוניות בצפון אמריקה. במשך ארבע השנים הבאות חיפש משקיע שיצטרף אליו להרפתקה. לאחר חיפושים רבים השיג את תמיכת ממשלת בריטניה והקים את מפעלו בדונמארי שליד בלפאסט.

מכאן הדרך למכונת הזמן הייתה עוד ארוכה. שירותי יצרנית הרכב לוטוס נשכרו בכדי להפוך את הרעיון מתיאורטי לפראקטי לבניה ולייצור המוני. תוך כשנתיים בלבד, בדצמבר שנת 1980 ראו אור מכוניות הדלוריאן הראשונות והייצור הסדרתי החל בשנת 1981.

תהפוכות רבות ידעה המכונית עד שראתה אור, עיצוב הרכב עם דלתות השחף נשאר זהה לכל אורך פיתוח הרכב אך בתחילה הותקן בה מנוע אחורי חלש יחסית מתוצרת סיטרואן, בהשראת הפורשה 911 וגוף הרכב היה בנוי מפיבר-גלס. בגלגולה הבא כאב-טיפוס הייתה הדלוריאן עשויה ממתכת עמידה בחלודה ומכלולי הרכב שונו. מנוע הרכב הוחלף למנוע 2.66 ליטר מתוצרת רנו/וולוו בתצורת V6 בעל הספק מוצהר של 132 כ"ס. בפועל, בדיקות שערך המגאזין Road & Track's הראו שהדלוריאן משיג המהירות מקסימלית של 175 קמ"ש בלבד ותאוצה של 10.5 שניות מ0-100. מסקנה – הדלוריאן נראית מכונית ספורט מהירה, ובכן היא רק נראית כך.

איכות הרכבים הראשונית שיצאו מפס הייצור הייתה סבירה, בלשון המעטה. זו הייתה אמורה להשתפר תוך זמן קצר תוך צבירת ניסיון בבניית מכוניות. בשלב ראשון, כל מכוניות הדלוריאן תוכננו לייצוא לאמריקה הצפונית ושיווק הרכב באירופה תוכנן להתחיל משנת 1983.

ובכן, איכות הרכבים הסתברה לא רק כסבירה, אלא כגרועה. בפועל , מכוניות הדלוריאן הייתה מרחק שנות אור מהדלוריאן שראה ג'ון דלוריאן בחלומו. התוכנית המקורית הייתה לייצר 25,000 כלי רכב בשנה, 600 רכבים בשבוע ובפועל נראה כי ייבנו לא יותר מ- 10,000 כלי רכב בשנה, 200 בשבוע, בקושי.

דלוריאן טען כי הביקוש למכונית גובר על ההיצע ורכבי הדלוריאן מיד שנייה נמכרים הרבה מעל המחירון, האמת לאמיתה הייתה שהמכוניות פשוט לא נמכרו, לא כחדשות ולא כיד שנייה.

הסוף

בחודש יוני 1981 שפל של 40 מכוניות לשבוע יוצרו וכמות זו הוכפלה ל-80 עד נובמבר. בפברואר שנת 1982 הודיעה ממשלת בריטניה כי היא מפסיקה את התמיכה בחברה, דבר שגרם לקופת החברה להתרוקן מיד ובכך באה לקיצה חברת דלוריאן.

רק כ-8000 DMC-12 יוצרו אי-פעם ואף לאחרונות המכוניות החדשות בזמנו לקח חודשים רבים להימכר.

בשנת 1985 זכתה הדלוריאן לתהילת עולם עם יציאת סדרת סרטי "חזרה לעתיד" לאקרנים, אך היה זה מאוחר מדי בשביל דלוריאן אך תמיד נזכור את מכונית הספורט המיוחדת הזאת,ה-DMC-12, כ"מכונית של חזרה לעתיד".

DeLorean DMC דלוריאן חזרה לעתיד מכוניות
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
ההיסטוריה המוטורית – מאיפה הכל התחיל?

ההיסטוריה המוטורית – מאיפה הכל התחיל?

קרא עוד ←
אלפא רומאו 2600 ספרינט 1966

אלפא רומאו 2600 ספרינט 1966

קרא עוד ←
לעוף כמו ציפור

לעוף כמו ציפור

קרא עוד ←
אלפא רומאו ספיידר – יופי נצחי

אלפא רומאו ספיידר – יופי נצחי

קרא עוד ←
מכוניות דראג קלאסיות: 0-100 בחצי שנייה

מכוניות דראג קלאסיות: 0-100 בחצי שנייה

קרא עוד ←
לנצ'יה סטראטוס – נוסחה מנצחת!

לנצ'יה סטראטוס – נוסחה מנצחת!

קרא עוד ←
קונינגהם C3 – כשמהירות ושאפתנות נפגשים

קונינגהם C3 – כשמהירות ושאפתנות נפגשים

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס