• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » אלפא רומאו מונטריאל

אלפא רומאו מונטריאל

אלפא רומאו של שנות החמישים המאוחרות ותחילת שנות השישים כבשה בסערה את שוק מכוניות הכביש. משם הדרך לכניסה אל עולם מכוניות הספורט הייתה כבר סלולה. בשנת 1967 ראתה אור כגרסת אב-טיפוס למרוצים – האלפא 33, מונעת על-ידי מנוע V8, אותו מנוע אשר תכנן קארלו צ'יטי במרוצי הפורמולה 1 ATS אשר היו כשלון לאלפא רומאו. האלפא 33 של שנת 1967 זכתה להצלחה יחסית אך הן עדיין היו רחוקות מלשלוט על הספורט המוטורי ועל שוק מכוניות הספורט.

בשנת 1967, הציג ברטונה בתערוכת אקספו (Expo מכונית קופה מרהיבה אשר עוצבה בעבור אלפא. למכונית היו אלמנטים עיצוביים ייחודיים אשר השתמשו בין היתר באלמנטים עיצוביים אשר השתמשה בהם אלפא רומאו בשנות העשרים והשלושים.

בתחילת שנות השבעים הוחלט להשתמש במנוע האלפא 33 בתצורת ה- V8, בגרסא מעט מתורבתת אשר תתאים למכונית כביש ולהשתילו במכונית אשר תוכננה לצאת לשוק כמכונית הספורט קופה החדשה מבית אלפא רומאו, המונטריאל.

מנוע ה-V8 היה ברוטאלי ואקזוטי לא פחות ממנועים של חברות כגון למבורגיני או פרארי של אותה תקופה. עשוי סגסוגת אלומיניום ולו שתי רצועות תזמון אשר חוברו לשני גלי-זיזים, אחד לכל בנק צילינדרים. הספק המנוע היה מכובד מאוד גם הוא: 200 כוחות סוס. תיבת הילוכים ידנית בת חמישה הילוכים הצתה אלקטרונית והזרקת דלק מכאנית היו תוספות נוספות אשר הפכו את המנוע לנוסחה להצלחה בטוחה. בדיעבד, היות המנוע בנפח של 2593 סמ"ק בלבד היה חיסרון שכן מתחרותיה של המונטיראל התפארו במנועים עתירי סמ"ק, כוחות סוס ומומנט בהתאם. למרות זאת, התפארה במהירות סופית של 220 קמ"ש אשר אליהם הגיעה ממצב עמידה בזמן של 28 שניות. מכובד בהחלט.המונטריאל הציעה ביצועי כביש טובים, אך לא מעולים. זו הייתה מכונית ספורט בתצורת 2+2 במראה, אך לא בכל המקרים גם בהתנהגות ובביצועים.

אלפא תכננה לייצר את המונטריאל בכמות מוגבלת. לאורך שנות ייצורה, 1970-1976, יוצרו כ-500 יחידות. על מסלולי המרוצים, הוכיחה המונטריאל את עצמה וזכתה להיקרא יורשת לקודמותיה, ארבע עשורים קודם לכן, ה 8C 2300 וה-2900.

האלפא רומאו מונטריאול של ג'יי לנו
Alfa Romeo Montreal אלפא רומאו מונטריאול מכוניות
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
הקשר האיטלקי – אינוצ'נטי מיני קופר

הקשר האיטלקי – אינוצ'נטי מיני קופר

קרא עוד ←
מאזדה  110S– ה"לוטוס אלאן" היפנית

מאזדה 110S– ה"לוטוס אלאן" היפנית

קרא עוד ←
GT500 – ה-מוסטאנג

GT500 – ה-מוסטאנג

קרא עוד ←
מכונית החלומות – Opel GT

מכונית החלומות – Opel GT

קרא עוד ←
קאדילק  דוויל קופה 1956

קאדילק דוויל קופה 1956

קרא עוד ←
שידור חי – שיגור

שידור חי – שיגור

קרא עוד ←
פרארי 410 – המהירה מכולן

פרארי 410 – המהירה מכולן

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס