• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » קיצור תולדות » קיצור תולדות – BMW

קיצור תולדות – BMW

חברת ב.מ.וו. – BMW – Bayerische Motoren Werke, נוסדה בשנת 1911 והתמקדה בעיקר בייצור מנועים לתחום התעופה מאשר מנועים לכלי רכב. למעשה, סמלה הכחול לבן של חברת ב.מ.וו מסמל פרופלור של מטוס. שמה הראשוני של החברה היה Gustav Otto Flugmaschinenfabrik Munchen, בתרגום פשוט, גוסטב אוטו תעשיות אויר מינכן. גוסטב אוטו היה בנו של ממציא האוטו- סייקל המוכר המנוע הבנזין הארבע פעימות.

מסיבות שיווקיות ועסקיות ובשל מלחמת העולם הראשונה שונה שמה של החברה לשמה כפי שהוא מוכר לנו כיום – ב.מ.וו אך בשלב זה רק מנועי החברה שיוצרו לענף התעופה צוידו במנועים מקוררי נוזלים.

עד שנת 1928 היה ייצור הרכב שקול וחברת ב.מ.וו ביססה את מעמדה ושמה כיצרנית אופנועים. בשנה זו רכשה חברת ב.מ.וו את חברת Dixi-Werke שהייתה יצרן מורשה תחת רישיון של ה – Austin Seven הבריטית והחלה בשיווק הרכב תחת המותג ב.מ.וו ולא כ- Dixi .

בשנת 1933 חברת ב.מ.וו צעדה צעד בדרך להכרה בינלאומית כשיצאו עם קו מכוניות בעלות מנועי שישה צילינדרים. נפח המנועים היה 1175 סמ"ק אך במהרה גדל הנפח ל 1500 סמ"ק. ב.מ.וו התעקשו להמשיך לייצר רכבים קטנים, בהמשך לצו התקופה בו יצרני רכב ייצרו רכבים גדולים ומאסיביים. בשנת 1934 דגם ה 315/1 הוצג לקהל הרחב, מצויד אף הוא במנוע בעל שישה צילינדרים בנפח 1475 סמ"ק , בעל הספק של 40 כ"ס ומצויד בשלושה קרבוראטורים.

דגמי ה- 328 הוצגו בשלב מאוחר יותר בשנת 1936. במהלך מלחמת העולם השנייה, ב.מ.וו התמקדו בייצור מנועי מטוסים ואף ייצרו מנוע סילון בשנת 1943. כמו כן, ייצרו מנוע רדיאלי בעל נפח של 41,800 סמ"ק והספק של 1,800 סמ"ק לשימוש מטוסים. המלחמה והממשל אילצו את ב.מ.וו להגביל את הייצור בשנת 1946 לייצור חקלאי בלבד ולאופנועים.

במהלך שנות החמישים רכשה ב.מ.וו את זכויות הייצור של ה- Isetta Bubble מאיטליה. מצבה הכלכלי של ב.מ.וו היה קשה מתמיד אך היא שרדה הודות להצגת דגמי ה- 1800 בשנת 1963. מנקודה זו ואילך, הצלחה גררה הצלחה.

BMW ב.מ.וו. גרמני מכוניות
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
מפגשים מהסוג המוחלט – הרשי

מפגשים מהסוג המוחלט – הרשי

קרא עוד ←
רגע בחיים – דודג' קורונט 1949

רגע בחיים – דודג' קורונט 1949

קרא עוד ←
Jensen CV8 – בריטית שרירית

Jensen CV8 – בריטית שרירית

קרא עוד ←
Monteverdi – תקומתה ודעיכתה

Monteverdi – תקומתה ודעיכתה

קרא עוד ←
קסם עתיק – חיפושית פתוחה שנת 1965

קסם עתיק – חיפושית פתוחה שנת 1965

קרא עוד ←
לנצ'יה ביטא – הלנצ'יה הראשונה מבית פיאט

לנצ'יה ביטא – הלנצ'יה הראשונה מבית פיאט

קרא עוד ←
מירוצי מכוניות – מאיפה הכל התחיל?

מירוצי מכוניות – מאיפה הכל התחיל?

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס