• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » קיצור תולדות » קיצור תולדות – חברת רנו

קיצור תולדות – חברת רנו

 חברת רנו ( Renault ) אמנם לא הייתה יצרן הרכב הצרפתי הראשון, אך תוך זמן קצר יחסית הפכה להיות המובילה והגדולה מבין יצרניות הרכב בצרפת. שלושה אחים, לואיס, מרסל ופרננד רנו היו אלו אשר תכננו ובנו את אב-הטיפוס הראשון מבית חברת רנו בשנת 1898. עד שנת 1900 לא פחות מ-200 מכוניות מאותו דגם נמכרו בהצלחה ומכאן הדרך להיותה חברה מובילה הייתה כבר סלולה.



בנוסף לייצור מכוניות משפחתיות, חברת רנו התמקדה בין היתר בתחילת דרכה בייצור מכוניות מרוץ ואף מרסל רנו נהג במכוניות המרוץ מתוצרתה. למעשה מכונית הרנו הייתה הזוכה הראשונה במרוץ הגרנד-פרי הראשון מעולם בשנת 1906. בתקופה שבין מלחמת העולם הראשונה לשנייה, בדיוק כמו יצרני רכב כגון פיאט באיטליה ואוסטין ומוריס באנגליה, הרחיבה רנו משמעותית את מגוון הדגמים אותם הציעה למכירה. להבדיל מיצרנים שונים אשר החלו בייצור מכוניות בעלות מנועים "קומפקטיים" יחסית לתקופה, המשיכה רנו בייצור מכוניות מצוידות במנועי שמונה צילינדר בנפח שבעה ליטרים כגון הריינאסטלה ( Reinastella ).

בתקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה, לאחר שלואיס רנו הואשם ע"י ממשלת צרפת על יצירת קשר עם השלטון הגרמי הכובש, הפכה החברה לחברה ממשלתית ושינתה באופן מיידי את תדמיתה. במשך שנים רבות התמקדה רנו בייצור מכוניות קטנות וזולות בעלות הנעה אחורית כגון ה 4CV והדופין ( ראה כתבה – רנו דופין ). בשלב מאוחר יותר נכנס לחברה שמאדי גורדיני, מומחה צרפתי לשיפורי מכוניות ושיפור ביצועים אשר לקח יוזמה והחל בתכנון וייצור גרסאות ספורטיביות ומהירות של הגרסאות הקיימות של רנו.

בתחילת שנות השישים כבר הייתה רנו יצרן הרכב הגדול בצרפת ועם התפתחותה התרחבה קשת הדגמים אשר יוצרו על-ידה, דגמים לא שגרתיים כגון הרנו 8 גורדיני עם המנוע האחורי אשר הפכה למכונית ראלי מצליחה ודגמים חדשים בעלי הנעה קדמית ומנוע קדמי. במקביל לייצור מכוניות, סיפקה רנו מנועים, תיבות הילוכים ומכלולים שונים לחברות כגון אלפיין ( Alpine ) ומאטרה-בונט ( Matra-Bonnet ) אשר סייעו לרנו בהוספת תדמית ספורטיבית לרנו.

ברנו הייתה מחלקה אשר התמחתה בתכנון וייצור מכוניות מרו ומכוניות ספורטיביות אך בשלהי שנות השבעים שולבה פעילותה של מחלקה זו עם רצונה של רנו להפוך למתחרה במרוצי הפורמולה 1 ובסוף שנות השבעים יוצרה מכונית הפורמולה 1 הראשונה מבית רנו. באותו עשור, השתלטה חברת רנו על החברה של ג'אן רדלס – אלפיין ( Alpine ). התוצאה הייתה ייצור מכונית האלפיין עם מנוע V6, מהירה וחזקה מתמיד.

1969 Renault Alpine A110 1600S; top car design rating and specifications

בשנות השבעים והשמונים רנו גדלה משמעותית ויצרה שיתופי פעולה עם יצרניות רכב נוספות כגון פז'ו בצרפת, דאף ההולדנית ועם וולוו בשוודיה ומנוע ה-V6 של רנו מצא שימוש נרחב אצל החברות אשר שתפו פעולה עם רנו ואף בדלוריאן המפורסמת. ניסיון של רנו באופה תקופה לשווק את מכוניותיה בצפון אמריקה נחל כשלון.

למרות היות רנו חברה כה גדולה וענפה, לא תמיד הייתה היא חברה רווחית ולמעשה במשך מספר שנים הייתה נטל כבד על ממשלת צרפת. כשם שנקלעה לקשיים כלכליים פה ושם, כך גם ידעה רנו להיחלץ מהם בעזרת ייצור דגמים מיוחדים ועם כניסתה לעולם מנועי הפורמולה 1 בתחילת שנות התשעים.

בין הדגמים מיוחדים של הרנו ניתן למצוא את ה 4CV, הדופין, רנו 8R גורדיני, רנו 5 טורבו בעלת מנוע מרכזי והספק של 160 כ"ס, רנו אלפיין, רנו ספורט ספיידר, קליאו ספורט 6V ועוד…

כתב: ליאור ברוך

Renault מכוניות צרפתי
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
בנץ מציג – כרכרה ללא סוסים

בנץ מציג – כרכרה ללא סוסים

קרא עוד ←
קלאסיקה מודרנית – סיזטה מורודר V16T

קלאסיקה מודרנית – סיזטה מורודר V16T

קרא עוד ←
The History Guy

The History Guy

קרא עוד ←
קאדילק  דוויל קופה 1956

קאדילק דוויל קופה 1956

קרא עוד ←
קיצור תולדות – Toyota

קיצור תולדות – Toyota

קרא עוד ←
מאזדה  110S– ה"לוטוס אלאן" היפנית

מאזדה 110S– ה"לוטוס אלאן" היפנית

קרא עוד ←
שברולט קמארו – דור ראשון

שברולט קמארו – דור ראשון

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס