• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » פיאט 8V – יצירת מופת מבית פיאט

פיאט 8V – יצירת מופת מבית פיאט

את הפיאט 8V תיארו היסטוריוני רכב בשני תיאורים עיקריים: "מכונית בה הורשו המהדסים לעשות את כל העולה על רוחם" וכן גם "מעצבי פיאט מביעים את עצמם". במילים אחרות, הפיאט 8V של שנת 1952 לא הייתה מעולם מכונית ייצור סדרתית אשר נמכרה בכמויות מסחריות, אך בהחלט הייתה ציון דרך אשר בא להראות לעולם שפיאט יכולה ואף מסוגלת לייצר מכונית ספורט מדהימה של ממש.

ה- Otto Vu (מאיטלקית – שמונה וי) הייתה בשנת 1952 אחת מהמכוניות החדשות באמת. למה באמת? לא היו מכוניות רבות באותה תקופה אשר תוכננו ויוצרו מאפס אלא השתמשו במכלולים וחלקים אשר מבוססים על דגמים קודמים, תוך שיפורם ושינויים על-פי הדרישה. שום חלק בפיאט 8V לא היה כזה. השלדה, המתלים, המנוע ושאר המכלולים היו פרי פיתוח חדש וכן גם עיצובה הייחודי והמושך במיוחד.



ליבה של הפיאט 8V היה מנוע ה 8V בזוית של 70 מעלות והיה מתקדם מאוד לתקופתו. יחידת מנוע זו תוכננה במקור עבור דגם ה- 1900 סאלון, זווית ה-70 מעלות תוכננה בכדי שמנוע זה יתאים לתא המנוע הקטן יחסית של ה-1900 אך מעולם לא היה בו שימוש לדגם זה. למנוע בנפח 1996 סמ"ק היה הספק של 105 כ"ס ולאחר זמן קצר הועלה ההספק ל-115 כ"ס. הכוח לגלגלים האחוריים הועבר באמצעות תיבל הילוכים ידנית בת ארבעה הילוכים כסטנדרט וחמישה הילוכים כאופציה. תצורה זו הביאה ת הפיאט 8V למהירות סופית מכובדת לתקופתה של 193 קמ"ש.



שלדת הפיאט 8V התבססה על שלדת צינורות כפולים, אליה גוף המכונית רותך עם הרכבתה. המתלים הקדמיים היו סטנדרטיים יחסית לטכנולוגיות הקיימות אך המתלים האחוריים היוו חידוש של ממש. היו אלו מתלים עצמאיים עם דיפרנציאל הנתמך בשלדה עצמה.

עיצוב צורת גוף הפיאט 8V התאים לעיצוב צורתן של מכוניות מרוץ באותה תקופה ולאו דווקא לעיצובה של מכונית כביש פרקטית. עיצובה בתצורת מכונית ספורט בעלת שני מושבים וארבעה פנסים ראשיים הקנו לה מראה ייחודי. פנים המכונית היה כה צר, עד שמושב הנוסע נמצא מעט מאחורי מושב הנהג, בכדי לאפשר לשני המושבים להיות זה לצד זה ולתת לנהג את המרחב הדרוש לו לנהיגה,ככל הניתן.


עפ"י הסטנדרטים של ראשית שנות החמישים, הייתה ה-8V מכונית מהירה מאוד והגיעה בקלות רבה למהירותה הסופית. רק בשלהי שנות השישים יצא לפיאט דגם אשר הצליח להתחקות אחר ביצועיי ה-8V .
הבעייה העיקרית עם ייצורה של הפיאט V8 הייתה חוסר הרצון של חברת פיאט לייצר את ה-V8 בייצור המוני ולכן גם לא נערכה לכך מבחינת פסי ייצור המנוע והמכונית, למרות הדרישה. בשל כך, תומחרה המכונית במחיר גבוה מאוד יחסית, 2.85 מליון לירטות, אשר היה מחיר כפול ממכונית הפאר של פיאט באותה תקופה, ה-1400 סאלון.

לאחר ייצור 34 היחידות הראשונות, פיאט ביצעה מתיחת פנים קלה ל-8V , הסירה את חיפויי הגלגלים האחוריים ושינתה את מיקום שתיים מארבעת הפנסים הקדמיים הראשיים. למרבה הצער, ייצור יצירה זו מבית פיאט הופסק בשנת 1954, לאחר שנתיים בלבד עם תפוקת ייצור של 114 יחידות בלבד.

8V Fiat איטלקי מכוניות פיאט
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
מכוניות דראג קלאסיות: 0-100 בחצי שנייה

מכוניות דראג קלאסיות: 0-100 בחצי שנייה

קרא עוד ←
תחנת החלל Mir – החיים בחלל

תחנת החלל Mir – החיים בחלל

קרא עוד ←
פונטיאק GTO – ראשונת מכוניות השרירים

פונטיאק GTO – ראשונת מכוניות השרירים

קרא עוד ←
אלפא רומאו 2600 ספרינט 1966

אלפא רומאו 2600 ספרינט 1966

קרא עוד ←
Honda S800 – קטנה ומטריפה

Honda S800 – קטנה ומטריפה

קרא עוד ←
למבורגיני מיורה – סיפורו של פר

למבורגיני מיורה – סיפורו של פר

קרא עוד ←
שידור חי: שיגור Demo2 – SpaceX לתחנת החלל

שידור חי: שיגור Demo2 – SpaceX לתחנת החלל

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס