• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » פיאט דינו – "פרארי לעניים"

פיאט דינו – "פרארי לעניים"

"פיאט דינו – פרארי לעניים" – כך כונתה הפיאט דינו בשנת 1966 אשר נבנתה על ידי פיאט בכדי לעזור לפרארי להתחרות במרוצי הפורמולה 2….

נסיבות היוולדה של הפיאט דינו היו צרות בחברת פרארי. ניתן לקרוא להן "צרות של עשירים" שכן בעייתה של חברת פרארי הייתה השינויים בתקנות הפורמולה 2 וההתניה לייצור לפחות 500 יחידות של מכונית כביש בעלות אותו מנוע ב-12 חודשים, בכדי שאותו הדגם יוכל להתחרות במרוץ הפורמולה. לחברת פרארי בשלהי שנות השישים לא הייתה יכולת לייצר ולמכור כמות זו של מכוניות ולכן פנתה לחברת פיאט בבקשה לבנות ולפתח בעבורה את המנועים והמכוניות. לאחר משא ומתן מפרך, הסכימה פיאט להוציא את פרארי מה"צרה".


בכדי להשיג את מטרתה, פרארי תכננה להשתמש בפיתוחי מנוע ה- V6 Dino אשר יוצר בכמויות קטנות עד עתה ולא הגיע למכסת ה-500 יחידות ב-12 חודשים. פיאט שקדה ועמלה על פיתוח מכונית חדש אשר תצויד במנוע הדינו, ראוי לציין שזהו הדגם היחיד מתוצרת פיאט אשר בו הותקן מנוע פרארי מעולם, מנועי ה- V6 אשר פותחו ע"י פיאט כבר באותה תקופה ושולבו במכוניות כגון הפיאט 130 היו שונים לחלוטין.

למעט השימוש במנועי ה-V6 בזווית של 65 מעלות וארבעה גלי זיזים, לא היה שימוש במכלולים אחרים מבית פרארי בפיאט החדשה בעלת ההנעה האחורית. הפיאט הוצעה למכירה בשתי גרסאות; פיאט דינו פינינפארינה ספיידר בעלת שני מושבים ופיאט דינו ברטונה בעלת תצורת מושבים של 2+2.

גרסת הספיידר הייתה קצרה יחסית ובעלת קווים עגולים וייחודיים. לעומתה, גרסת הברטונה הייתה ארוכה יותר ואקזוטית פחות אך בשל המנועים ששולבו בשתיהן, נבנו שתיהן כמכוניות ספורט וביצועיהן היו גבוהים, בהתאם.

הפיאט דינו הראשונות שראו אור פותחו ויוצרו במהירות שיא וזכו להצלחה וביקשו רב כבר מתחילת דרכן. למעשה, הייתה הפיאט דינו בגרסתה הראשונית תערובת של מכלולי מכוניות פיאט כגון פרונט ומתלים קדמיים של הפיאט 125 סאלון, תיבת ההילוכים מדגם 2300S והסרן האחורי מדגם 2300-beam ולמרות זאת, היו מכלולים אלו מתקדמים.

הנהיגה בפיאט דינו הייתה מהנה וענתה על הציפיות של פרארי. נסיעה חלקה עם מתלים קשיחים ברמה הראויה למכונית ספורט אמיתית בעלת מהירות סופית 1ל כ-200 קמ"ש ו-160 כ"ס, דיפרנציאל בעל בקרת העברת כוח מכאנית עזר לצאת מהמקום בלי להשאיר שבבי צמיג על האספלט וביצועי המנוע, על אף שזהו מנוע בעל נפח של 2 ליטרים בלבד, היו מעל ומעבר למצופה.

הפיאט דינו ספיידר הוצעה למכירה לראשונה בסוף שנת 1966 ובשלהי שנת 1967 הצטרפה לאולמות המכירה הפיאט ברטונה. מכסת ה-500 מכוניות הושגה תוך זמן קצר ולפרארי ניתנה האפשרות להתחרות במרוצי הפורמולה 2. לדאבונה של חברת פרארי, בקטגוריה חדשה זו של מרוצים היה מנוע הקוזוורט' FVA המנוע הדומיננטי ופרארי לא זכתה להצלחה רבה, מה שהביא אותה להכיר בכך שמאמציה היו לשווא.

בשנת 1969 הופיע מנוע ה-2.4 ליטר ובעקבותיו ראתה אור פיאט דינו אף טובה מקודמתה. תיבת הילוכים חדשה בת ארבעה הילוכים ומתלים אחוריים משופרים היו רק חלק מהשיפורים והחידושים לשנה זו. באותה תקופה, יצאה לשוק הפרארי 246 Dino GT וגנבה את כותרות העיתונים. התוצאה הייתה שמכירות דגמי הפיאט דינו 2400 נפגעו משמעותית. בתקופת הייצור של הדינו בת שבע שנים, סך של 7,651 יחידות נמכרו, מתוכן 4,833 היו מגרסת ה-2 ליטר.

Dino Ferrari Fiat איטלקי דינו מכוניות פיאט פרארי
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
פורד מוסטנג, אגדה בעודה בחיים

פורד מוסטנג, אגדה בעודה בחיים

קרא עוד ←
שידור חי – שיגור

שידור חי – שיגור

קרא עוד ←
קיצור תולדות – Ferrari

קיצור תולדות – Ferrari

קרא עוד ←
כוחה במותנה – רנו 5 טורבו

כוחה במותנה – רנו 5 טורבו

קרא עוד ←
סיפורו של כוכב – ג'יפ וויליס 42

סיפורו של כוכב – ג'יפ וויליס 42

קרא עוד ←
מרקוס GT – מכונית מרוץ/כביש קצת אחרת

מרקוס GT – מכונית מרוץ/כביש קצת אחרת

קרא עוד ←
מסע מכוניות קלאסיות לירדן

מסע מכוניות קלאסיות לירדן

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס