• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » מוניקה – חלום שלא התגשם

מוניקה – חלום שלא התגשם

כשג'אן טאסטוין חשב לעצמו איך תיראה מוניקה שלו בסוף שנות השישים, לא היה לו ספק שהיא צריכה להיות בעלת חיטובים מושלמים, אחת שמשדרת עוצמה ויעילות אך עם זאת רכות ויוקרתיות. ואכן, כך נראתה המכונית אשר הייתה פרי דמיונו של מנכ"ל יצרנית קטרים וקרונות צרפתית אשר החליט להמציא מכונית משלו ולהתחרות במכוניות העל מהראשונות בשורה כגון מזארטי ולגונדה.

מה מביא אדם במשרה בכירה מאוד, אשר ממון רב לו וקריירה משגשגת לעזוב הכול ולהתחיל לייצר מכוניות? במקרה של ג'אן טאסטוין הצרפתי – חזון, והרבה אופטימיות. חזונו של ג'אן היה לייצר מכונית ספורטיבית אשר תיראה ותתנהג כמכונית על אך עם זאת תהיה יוקרתית ואמינה כמו מכונית יוקרה. עם החלטתו להתחיל בתכנון המכונית צרף ג'אן את כריס לורנס אשר שינה את העיצוב המקורי של המוניקה מעיצוב שגרתי למדי ומנוע המבוסס על מנועה של הטריומף TR4 לעיצוב שונה לחלוטין ומקורי.

בשנת 1967 החל התכנון וייצור אב-הטיפוס בבריטניה. כבר בשלב זה הוחלט לוותר על המנועים הבריטיים ולעבור למנוע V8 אשר יתוכנן במיוחד עבור המוניקה. העיצוב הראשוני נזנח לטובת עיצוב מכונית בעיצוב גרנד-טורינג, גדולה משמעותית מחזונו של ג'אן. אב-הטיפוס הראשון ראה אור בשנת 1968 אך עד שנת 1972, השנה בה התחילה המוניקה לרקום עור וגידים של ממש, יוצרו לא פחות משישה אבות טיפוס בעלי עיצוב שונה במטרה להגיע לעיצוב המושלם והנכסף. אבות הטיפוס הראשונים יוצרו עם גוף אלומיניום, אך לאחר שג'אן טאסטוין סרב להצעת רולס-רויס להצטרף לפרויקט וכן סרב לעזרת חברת ג'נסן בייצור חלקי הגוף, יוצר גוף המכונית מפח באמצעות מפעל ייצור הקרונות והקטרים אותו ניהל טאסטוין.

שום דבר לא הלך בקלות לטאסטוין ולורנס. מנוע הייצור העצמי לא הפסיק לעשות בעיות, הפרויקט זחל לאיטו בשל כך שכן לא ניתן היה להשיק מכונית בעלת מנוע לא אמין. בחורף 1973 אמר ג'אן נואש והזמין מחברת קרייזלר מנועי V8 בנפח 5560 סמ"ק בעלי הספק של 280 כ"ס ותיבות הילוכים אוטומטיות בעלות שלושה מהלכים.

בשנת 1973, לאחר שש שנות פיתוח, הוצגה המוניקה לראשונה בתערוכת ג'נבה. הביקורת והעיתונאים היללו את המכונית, אשר הציגה נתונים מרשימים על הנייר כגון מהירות סופית של 241 קמ"ש, מנוע חזק ואמין, עיצוב מתקדם וייחודי וכן איכות הרכבה גבוהה. נסיעה המבחן אשר בוצעה על המוניקה תיארה אותה כנוחה מאוד, בעלת אחיזת כביש גבוהה, עיצוב פנים יוקרתי וכן הנדסת אנוש מצוינת. נראה היה כי פותחה מכונית אשר אכן תוכל להתחרות באופן שווה מול מקבילותיה. אך זאת, כך הסתבר עם הזמן, היה רק על הנייר.

המוניקה של שנת 1973 אשר תכנונה החל בשנת 1967, נמכרה במחיר של 14,000 לירות שטרלינג, מחיר זהה ללמבורגיני אספאדה. שנות הפיתוח הרבות עשו את שלהן והמכונית לא התאימה למגמות הרכב בשנת 1973. הציבור לא נהר לאולמות התצוגה מהמכונית אשר החלה להימכר רק בשנת 1974 נמכרה ביחידות בודדות מדי חודש, עד אשר הוחלט להפסיק את ייצורה בשל חוסר כדאיות כלכלית.

בין השנים 1973-1975 יוצרו כ-30-35 יחידות מהמוניקה.

Monica מוניקה
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
מטוס הסילון שטס במלחמת העולם ה-II

מטוס הסילון שטס במלחמת העולם ה-II

קרא עוד ←
בנץ מציג – כרכרה ללא סוסים

בנץ מציג – כרכרה ללא סוסים

קרא עוד ←
המכונית המעופפת ממריאה, נא להדק חגורות!

המכונית המעופפת ממריאה, נא להדק חגורות!

קרא עוד ←
פיאט X1/9 – קטנה גדולה

פיאט X1/9 – קטנה גדולה

קרא עוד ←
פרארי 308 GTS – הראשונה בציון

פרארי 308 GTS – הראשונה בציון

קרא עוד ←
פולקסווגן חיפושית – הסיפור המלא

פולקסווגן חיפושית – הסיפור המלא

קרא עוד ←
הלמבורגיני שהתחילה את הכל: ה-GT350

הלמבורגיני שהתחילה את הכל: ה-GT350

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס