• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » לנצ'יה ביטא – הלנצ'יה הראשונה מבית פיאט

לנצ'יה ביטא – הלנצ'יה הראשונה מבית פיאט

המכונית הראשונה אשר יוצרה בלנצ'יה לאחר שחברת פיאט סיימה את ההשתלטות עליה הייתה הלנצ'יה ביטא ( Lacncia Beta ) אשר הייתה למעשה שילוב בין חלקים ומכלולים של לנצ'יה ומכלולים מתקדמים של פיאט, כגון המנוע בעל גל-זיזים עליון כפול לעיצוב והתדמית של לנצ'יה. תוך זמן מהיר יחסית של 3 שנים הפכה הביטא ממכונית קונספט למכונית בייצור סדרתי, הישג מרשים יחסית לאותה תקופה נטולת טכנולוגיה ממוחשבת כזו הקיימת היום, הישג אשר עורר לחיים את מותג לנצ'יה.

היה זה כמעט מובן מאליו שבהמשך למסורת של לנצ'יה, גרסת הסאלון של הבתא תקבל גרסאות ספיידר וקופה, אך במקרה הבטה לנצ'יה הלכה צעד אחד קדימה כשהוציאה לשוק את דגם הHPE ( High Performance Estate ). לצערה של חברת לנצ'יה, בדומה לדגמים קודמים מתוצרתה, גם הביטא זכתה מהר מאוד לשם רע בשל היותה בעלת עמידות, או ליתר דיוק, חוסר עמידות בחלודה. לאורך שנות ייצורה שקדה לנצ'יה על פיתוח מכונית הסאלון מתוצרתה, פיתוח אשר להבדיל מהביטא ארך כעשור.

גרסאות שונות הוצעו ללנצ'יה ביטא ולכל אחת היה קסם משלה. גרסת הקופה אשר עוצבה ע"י לנצ'יה הייתה קצרה מיתר הגרסאות והייתה בעלת הנעה קדמית. גרסת הספיידר זכתה לגג טאראגה והייתה בעלת בסיס גלגלים זהה לגרסת הקופה. הספיידר עוצבה בסדנאות פיניפארינה ויוצרה ע"י זגאטו. גרסת ה HPE המיוחדת הייתה למעשה שילוב של גרסת הקופה והספיידר, עם בסיס הגלגלים של גרסת הסאלון וחזית של גרסת הקופה.

מתלים עצמאיים ומוטות ייצוב קדמיים ואחוריים דאגו לשפר את אחיזתה כך שהתוצאה הייתה מכונית זריזה למדי בעלת התנהגות כביש סבירה בהחלט.

למרות שלכל המכוניות היו מנועים אשר התבססו על אותו עקרון של מנוע כפול גל-זיזים, תיבת הילוכים בת חמישה הילוכים והנעה קדמית, הוצעה הבתא במספר גרסאות מנוע, החל מ-1300 סמ"ק וכלה ב-2000 סמ"ק. הנחשקת ביותר מבין הגרסאות הייתה הלנצ'יה ביטא קופה 2000, אשר נמכרה גם בישראל בסוף שנות השבעים ותחילת שנות השמונים. לגרסא זו היה מנוע בנפח 1995 סמ"ק בעל הספק של 119 כ"ס אשר הביאו אותה למהירות מקסימלית של 193 קמ"ש. יחידות בודדות יוצרו עם הזרקת דלק ואף עם סופרצ'ארגר מתוצרת וולמאקס.

במשך השנים 1973-1984 יוצרו כ-400,000 יחידות של דגם הלנצ'יה ביטא.

Lancia איטלקי לנצ'יה מכוניות
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
שידור חי – שיגור SpaceX Crew-1

שידור חי – שיגור SpaceX Crew-1

קרא עוד ←
פגאסו – הספרדייה הלוהטת

פגאסו – הספרדייה הלוהטת

קרא עוד ←
מירוצי מכוניות – מאיפה הכל התחיל?

מירוצי מכוניות – מאיפה הכל התחיל?

קרא עוד ←
מכוניות החלומות – מאיפה הכל התחיל?

מכוניות החלומות – מאיפה הכל התחיל?

קרא עוד ←
קלאסיקה מודרנית – פרארי F40

קלאסיקה מודרנית – פרארי F40

קרא עוד ←
השד שחי באוויר – צ'אק ייגר וה-X1

השד שחי באוויר – צ'אק ייגר וה-X1

קרא עוד ←
ספינת הדגל – אולדסמוביל 98

ספינת הדגל – אולדסמוביל 98

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס