• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » למבורגיני אוראקו – קטנה ומטריפה

למבורגיני אוראקו – קטנה ומטריפה

בתחילת שנות השבעים, שנים מספר לאחר צאתה לשוק של הלמבורגיני מיורה, למבורגיני, יצרנית המכוניות האקזוטיות, שקדה על תכנונה של המכונית הבאה אשר תהיה מתחרה שווה לפחות למקבילותיה בשוק, כגון הפרארי דינו. הקונספט היה תכנון מכונית קטנה יחסית לדגמי הלמבורגיני הקודמים כגון האיסלרו, אספאדה או הג'אראמה, בין היתר בכדי להקל על שיווקה בשוק האמריקאי, שאיפה שהתפוגגה בעקבות משבר הדלק בארה"ב בשנים 1973-1974.

הלמבורגיני אוראקו (Urraco), עם סיום תכנונה, אכן הייתה זו הלמבורגיני הקטנה ביותר אשר יצאה ממפעלי היצרן האיטלקי עד אז. המכונית שתוכננה להיות היורשת של המיורה זכתה לתכנון חדש של כל מכלולי הרכב, תוך שימוש במנוע חדש בנפח 2463 סמ"ק בעל הספק של 220 כ"ס, אשר פותח במיוחד עבורה.



את הלמבורגיני אוראקו זקף לזכותו המהנדס הראשי החדש בחברת למבורגיני, פאולו דטאנזאני, אשר שנתיים מאוחר יותר, הביא לעולם את הלמבורגיני קונטאש. הודות לעיצוב היפיפה והלא שגרתי מבית היוצר של סדנת העיצוב ברטונה, האוראקו החדשה נראתה קטנה יותר ממימדיה בפועל. למרות שאורכה היה כארבעה מטרים בלבד, המנוע שהיה ממקום מאחורי תא הנוסעים השאיר מקום לתצורת ישיבה של 2+2. כמו מכוניות למבורגיני אחרות בשנות השבעים המוקדמות, האוראקו נהנתה ממתלים עצמאיים, וסטראטס מק-פרסון קדמיים ואחוריים.

באוראקו בגרסתה המקורית שולב מנוע בנפח 2.5 ליטר בעל גל זיזים עליון יחיד, אך בשתי הגרסאות הבאות זכתה האוראקו לעדכון מנועים עם מנוע בנפח 2 ליטר , ה- P200, בעל הספק של 182 כ"ס, זאת בכדי להתאים את המכונית לדרגות המיסוי האיטלקיות, וכן מנוע בנפח 3 ליטר, ה- P300, כפול גל זיזים בעל הספק של 265 כ"ס ומהירות סופית מכובדת של 255 קמ"ש. תיבות ההילוכים ששולבו לגרסאות השונות היו תיבות ידניות בעלות חמישה הילוכים אשר מוקמו מאחורי המנוע המרכזי.

למרות שהאוראקו הייתה מכונית יפיפייה בעלת נתונים מרשימים ומבטיחים, תחילת שיווקה ארך שנתיים שלמות מיום הצגתה בשנת 1972, וההצלחה לה זכתה הייתה נמוכה משמעותית מזו שתוכננה בלמבורגיני. סיבה נוספת לחוסר המזל של למבורגיני נעוצה בכך שפרארי הוציאו את גרסת ה- V8 לפרארי דינו, אשר הייתה המתחרה העיקרית אשר זכתה להצלחה רבה.

למבורגיני השקיעה זמן רב וסכומי עתק בהקמת מפעלים אשר יבנו את האוראקו, במטרה לשפרה ולשפר את מכירותיה. השקעות עתק אלו היו אחד המרכיבים העיקריים אשר הביאו את חברת למבורגיני בסופו של דבר לפשיטת הרגל בשנת 1978.

במשך ארבעת שנות ייצורה, עד שנת 1976, נבנו 66 יחידות מדגם ה- P200 ו-205 יחידות מדגם ה- P300.

Lamborghini Urraco אוראקו איטלקי למבורגיני מכוניות
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
האימפריה שהייתה ונכחדה – Cord

האימפריה שהייתה ונכחדה – Cord

קרא עוד ←
קליטת עליה – וולגה גאז 22 שנת 1969

קליטת עליה – וולגה גאז 22 שנת 1969

קרא עוד ←
"מכוניות אלטרנטיביות" – יצרני רכב של איש אחד

"מכוניות אלטרנטיביות" – יצרני רכב של איש אחד

קרא עוד ←
אלפא רומאו 2600 ספרינט 1966

אלפא רומאו 2600 ספרינט 1966

קרא עוד ←
קלאסיקה מודרנית – פרארי F40

קלאסיקה מודרנית – פרארי F40

קרא עוד ←
דודג' צ'ארג'ר – מפלצת חוקית

דודג' צ'ארג'ר – מפלצת חוקית

קרא עוד ←
קלאסיות מודרניות – ישר מהמפעל

קלאסיות מודרניות – ישר מהמפעל

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס