• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-הרכב שעשו היסטוריה » דודג' צ'ארג'ר – מפלצת חוקית

דודג' צ'ארג'ר – מפלצת חוקית

בתחילת דרכם, האחים ג'ון והוראס דודג' ( John & Horace Dodge ) היו בעלי מניות בחברת פורד. בשנת 1914 חדרו לעולם תעשיית הרכב עם המכונית הראשונה מתוצרתם אשר נשאה בגאון את סמל ה- Dodge. זו הייתה מכונית "קשוחה" וחזקה אשר זכתה מהר מאוד לכינוי "הבלתי שבירה/מנוצחת" ונמכרה בהצלחה. שגשוגה של דודג' הביא לרכישתה ע"י חברת קרייזלר בשנת 1928 בעבור $175,000,000 ארה"ב.

רכישתה של דודג' ע"י קרייזלר הייתה חלה מהתוכנית הגדולה של קרייזלר, להפוך למעצמת רכב. תוך תקופה קצרה רכשה את דודג' כאמור, את דה-סוטו ( De Soto ) ואת פליימות' ( Plymouth ). המנועים ומכלולים מכאניים רבים היו משותפים לכל אחד מהחברות בקבוצה ובכך הוזילה קרייזלר עלויות.



במשך שנים רבות, ההבדל העיקרי בין דודג' לבין החברות האחרות בקבוצה היה בעיקר האבזור והמחיר, שכן חלק גדול מהמכוניות חלקו גם את אותו מרכב. בשנות החמישים, מנועי V8 חדשים אשר שווקו בשם 'Red Ram', הקנו לדודג' את התדמית הספורטיבית והשרירית ומאז שמרה על תדמית זו באדיקות.

בשנת 1964, החלה הפורד מוסטאנג טרנד חדש של מכוניות קומפקטיות (במונחים אמריקאיים) והשאירה את יתר יצרניות המכוניות "עם התחתונים למטה". הראשונה מקונצרן קרייזלר אשר נתנה מענה למוסטאנג הייתה הפליימות' בראקודה ובעקבותיה הדודג' צ'ארג'ר קופה בשנת 1966 ( Dodge Charger Coupe ) ומיד הציבה סטנדרטים חדשים.

במשך ארבע השנים שבאו לאחר השקתה, הצ'ארג'ר נמכרה כמכונית קופה גדולה ומרווחת, מצויידת ב-4 מושבי באקט עד שנת 1967 וספסל אחורי בשנים שבאו לאחר מכן, עם גרסאות מנועים שונות, כשהחזק ביניהם היה מנוע המי ( Hemi ) בנפח 7 ליטר ו-425 כ"ס (!).
בסיס הגלגלים של הצ'ארג'ר הראשונית היה 292.5 ס"מ, ארוך בהשוואה למכוניות ספורט קופה מתחרות. חלקי פח רבים מהצ'ארג'ר היו משותפים לדודג' קורונט אך היא שמרה על ייחודיות בגריל הקדמי, בעל הפנסים המתקפלים וכמובן במנוע האימתני שלה.

גם בגרסאות ה"חלשות" של הצ'ארג'ר, בנות מנוע בנפח 6.3 ליטר ו-325 כ"ס, הייתה היא מהירה וחזקה, עם מהירויות שחצו את קו ה-200 קמ"ש והאצה מ0-100 בפחות מ10 שניות. נתונים מכובדים לתקופה, אך ללא ספק היה זה מנוע ה-7 ליטר אשר כבש את ליבם של צעירי אמריקה.

בשנת 1968 בוצע שינוי מהותי בעיצובה של הצ'ארג'ר. עיצובה עודן לעיצוב מכונית קופה בעלת קווים זורמים ומשוכים. לא פחות מ-7 גרסאות מנועים שונות הוצעו כאופציה. הצלחתה הייתה מסחררת. שילוב של מראה כובש וכוח אינסופי מיקמו אותה יחד עם המובילות במכירות מכוניות הספורט-קופה האמריקאיות.

דגם הצ'ארג'ר במתכונתו זו יוצר עד שנת 1970, שנה בה בוצע עדכון קוסמטי נוסף. לצערם של רבים, גרסא זו הייתה פחות מושכת, פחות חזקה ובשל כך, פחות מצליחה. ללא ספק, השנים החזקות של הצ'ארג'ר היו ארבע השנים הראשונות, בהן נמכרו 53,132 יחידות מהדגם הראשון וכ-52,000 יחידות מהצורה השנייה.

Charger Dodge אמריקאי דודג' מכוניות צ'ארג'ר
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
 קורבט 1962- חסרת מימד וזמן

 קורבט 1962- חסרת מימד וזמן

קרא עוד ←
קיצור תולדות – NSU

קיצור תולדות – NSU

קרא עוד ←
מורגן סופר-ספורט

מורגן סופר-ספורט

קרא עוד ←
שברולט אל-קמינו 1959

שברולט אל-קמינו 1959

קרא עוד ←
Monteverdi – תקומתה ודעיכתה

Monteverdi – תקומתה ודעיכתה

קרא עוד ←
קלאסיקה נצחית – פורשה 959

קלאסיקה נצחית – פורשה 959

קרא עוד ←
קליטת עליה – וולגה גאז 22 שנת 1969

קליטת עליה – וולגה גאז 22 שנת 1969

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס