• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
The Dreamer
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
  • העולם המוטורי
    • כלי-רכב קלאסיים בישראל
    • כלי הרכב שעשו היסטוריה
    • קיצור תולדות – היסטוריה
    • קלאסיקה מודרנית
    • ספורט מוטורי – היסטוריה
  • כל מיני
    • צעצועים, דגמים ועתיקות
    • היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות
    • גלריות תמונות
    • בלוג והגיגים
  • תעופה וחלל
    • עולם התעופה
    • חלל ואסטרונומיה
    • שידורים חיים ומדיה
  • פרויקטים
  • אנגלית
  • איטלקית
  • גרמנית
  • אודות
ראשי » כתבות ומאמרים » כלי-רכב קלאסיים בישראל » אלפא רומאו 2600 ספרינט 1966

אלפא רומאו 2600 ספרינט 1966

שורשיה חברת אלפא רומאו האיטלקית החלו מכישלון מכירות של סוכן צרפתי בשם אלכסנדר דאראקס. היה זה בשנת 1906 כשדאראקס ניסה לשווק ולמכור שני דגמי מכונית מתוצרת איטלקית בשם SAID, ללא הצלחה. שלוש שנים לאחר מכן SAID פשטה את הרגל ובשנת 1910 הוקמה חברת ALFA (Anomina Lombardi Fabbrica Automobili) על בסיס SAID לשעבר, בשיתוף עם מעצבה של חברת פיאט ג'יוזפה מרוסישנשכר לעבודה במטרה לתכנן ולייצר מכוניות אשר יתאימו לדרכים ולכבישים הרעועים באיטליה של תחילת המאה הקודמת.

אלפא החלה להטביע את חותמה בתעשיית הרכב האיטלקית בשלהי מלחמתהעולם הראשונה, המכירות בתקופה זו עלו מ-20 יחידות בשנת 1910 ללמעלה מ-200 בששתהחודשים הראשונים של שנת 1915, נתון מרשים יחסית בזמנו ליצרנית רכב מקומית קטנה. כיצרנית רכב מקורית ואיכותית, החברה פרחה והייתה בנתיב שגשוג, אך הבנק והמשקיעים באלפאחששו מתוצאות המציאות הכלכלית של מלחמת העולם הראשונה וכפו על אלפא גורם חיצוני בכדי להצעיד את החברהקדימה. גורם חיצוני זה היה מהנדס בשם ניקולה רומאו, שהשתלט במהרה על תפקיד ניהול החברהושם החברה שונה בהתאם מ-אלפא לאלפא רומאו.



במהלך המלחמה, התמקדה אלפא רומאו בייצור טרקטוריםוכלי רכב אחרים החברה ובתומה, להבדיל מיצרניות רכב אחרות, נותרה עם מלאי המספיק לייצור כ-100 מכוניות, עובדה שהקנתה להם יתרון על יצרנירכב מתחרים מבחינת זמינות ותהליך ייצור. המכירות בשנת 1920 החלו לאט אך סידרת ה-RL, אשר שינתה את גורל החברה והשיגה ניצחונות במרוצים שונים וכן דגמים נוספים, מוצלחים ומעוצבים להפליא לתקופה כגון ה- 6C בשנת 1929 וה-8C בשנת 1931.

בעזרת מעצב הרכב המבריקוויטוריו ג'אנו שהצטרף לחברה ונהג מרוצים מוכר – אנזו פרארי, אשר ניהל את מחלקתהמרוצים של החברה, מכירות החברה גאו וכמו כן ביסוסה כיצרנית מכוניות ייחודיות, מהירות, בעלות מנועיםאקזוטיים בעלי שישה ושמונה צילינדרים. כל אלו הביאו להישגים מרשימים במסלול המרוציםובכבישים ובנוסף, סדרות מנועים אלו הפכו לסטנדרט בזמנו, אשר אילץ יצרניות רכב אחרות להתאים את עצמן אליו, אם רצו ואם לא.


החברה שרדה את מלחמת העולם השנייה, בקושי. מכונית המרוץ שלהחברה מלפני פרוץ המלחמה, ה-Alfetta  שלטה בדומיננטיות במרוצי הגראנד-פרי לרכביםמלפני המלחמה )קטגורית Pre-War) וייצור מכוניות כביש עדיין לא היה מרכז פעילות החברה, עד לפיתוח מנוע ארבעהצילינדרים הקלאסי בעל שני גלי זיזים על ידי ד"ר אוראזיו סאטה פוליגה בשנת 1950 ולמרות שאלפא רומאו כיכבה בשווקים ובאולמות התצוגה בשנות ה-50 עם מכוניותיה המעוצבות ומרוביהצילינדרים, היו אלו רכבי הארבע צילינדר שהיוו את עמוד התווך של החברה כגון ה-Giulietta בשנת 1954 וה- Giulia בשנת 1962.

38 שנים לפני שהאלפא המדגמנת בכתבה זו עלתה לארץ, בשנת 1961, לאחר עשרות שנות ייצור מנועים עשויים ברזל, ייצרה אלפא רומאו מנוע שישה צילינדרים עשוי אלומיניום, בעל גל-זיזים עילי כפול ושלישיית קרבורטורים מתוצרת Solex. האלפא רומאו 2600 אשר זכתה לשאת בקירבה את המנוע הנ"ל, יוצרה במספר תצורות כגון הברלינה, הספיידר הפתוחה וזו המצולמת, הספרינט.

ה-2600 הייתה אחת מהאחרונות אשר יוצרו באלפא רומאו בזמנו בסימן של איכות ויופי קלאסי, שכן הבאות אחריה היו בסימן ביצועים ויופי ספורטיבי. כשהוצגה בתערוכת ג'נבה בשנת 1962 בתצורותיה השונות, לאור התלהבות הקהל, ציפו באלפא רומאו להתלהבות הקהל ולגל של הזמנות ולצערה, לא כך היה, עקב מחירה הגבוה יחסית. למרות המנוע החדש והמוצלח, רוב מכלוליה של ה-2600 הושאלו מדגם ה-2000 הותיק ובשל כך למעשה, הייתה מעוצבת כחדשה אך בעלת מכלולים מיושנים למדי יחסית לטכנולוגיה בת זמנה.

כששומעים את מנוע ה-2600 עובד, נעלמות כל המחשבות על אם נמכרה טוב ומתחלפות במחשבות זימה מעלות חיוך… את הניגון של מנוע שישה צילינדרים, מוזן ע"י שלושה קרבורטורים כפולים ניתן להשוות לשישיית כלי-נגינה המשמיעים כל אחד צליל בתורם וביחד נשמעים כמו הרמוניה נפלאה של סיבובים לדקה… לחיצות אקראיות דוושת הדלק בהילוך סרק, במעלה הסל"ד מעלים חיוך אף גדול יותר מזה שהיה לפני רגע שכן עכשיו האלפא לא רק נשמעת אלא גם מורגשת, מבקשת, קח אותי לסיבוב…

את העובדה בכך שמדובר במכונית פאר איכות ויופי מתוצרת אלפא רומאו ולא מכונית ספורט מתוצרתה מרגישים בעיקר בסיבובי, כשהמרכב נוטה בנדיבות לכיוון ההפוך מהסיבוב ומגביר את האחיזה בהגה, כדי להתמודד עם חוסר אחיזת הישבן אך כטבעם של כל נטיה וסיבוב, לאחריהם ישנה ישורת ובכל ישורת כזו, תוך זינוק הסל"ד עד לאיזור ה-5,000 סל"ד והעברת הילוך מהירה, לקראת הסיבוב הבא. בנסיעה רגועה ושלווה ה-2600 מזכירה את ייעודה, עם ריפודי העור, לוח המחוונים המהודר ומערכת מיזוג האוויר המפוצל(!!) משדרים יופי נקי, קלאסי, מהודר יחסית לאלפות האחרות מתוצרתה באותן השנים. סמלי אלפא רומאו מעטרים כל אביזר בפנים המכונית וכן ריבוי סמלים מחוצה לה מתזכרים כל העת, למי ששכח, מדובר באלפא רומאו, שונה מכל דבר אחר, עם עיצוב שנראה יוקרתי לרגע אחד וספורטיבי ברגע אחר והכי חשוב, עם צליל ותחושה שרק אלפא רומאו יכולה להעביר.

כתב וצילם: ליאור ברוך

Alfa Romeo איטלקי אלפא רומאו מכוניות ספרינט
חיפוש ב-The Dreamer
אז…. מה זה בעצם The Dreamer?

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

ליאור ברוך
קטגוריות נבחרות
היסטוריה, מוזיאונים, תערוכות ומסעות הסדנא הקלאסית חלל ואסטרונומיה כלי-הרכב שעשו היסטוריה כלי-רכב קלאסיים בישראל כתבות ומאמרים מרוצי מכוניות ונהגים (היסטוריה) עולם התעופה פרויקטים צעצועים, דגמים ועתיקות קיצור תולדות קלאסיקה מודרנית שידורים חיים תהיות-בלוג והגיגים תעופה וחלל
כתבות נבחרות
1950: רובר מכריזה : מכונית הכביש הסילונית הראשונה!

1950: רובר מכריזה : מכונית הכביש הסילונית הראשונה!

קרא עוד ←
מכוניות הבועה – הגודל קובע!

מכוניות הבועה – הגודל קובע!

קרא עוד ←
קיצור תולדות – Alfa Romeo

קיצור תולדות – Alfa Romeo

קרא עוד ←
הונדה MB5 – סיפורו של שיפוץ

הונדה MB5 – סיפורו של שיפוץ

קרא עוד ←
אלפא רומאו מונטראול – הגביע הקדוש?

אלפא רומאו מונטראול – הגביע הקדוש?

קרא עוד ←
מאזדה  110S– ה"לוטוס אלאן" היפנית

מאזדה 110S– ה"לוטוס אלאן" היפנית

קרא עוד ←
פולקסווגן חיפושית – הסיפור המלא

פולקסווגן חיפושית – הסיפור המלא

קרא עוד ←
שידור חי - NASA
פרויקטי שיפוץ
BOT - Back On Two
התשובה לכל השאלות ביקום
0
אודות The Dreamer

האתר הוקם בכדי לתעד כתבות ומאמרים שכתבתי במשך שנים בערוצי המדיה השונים.  באתר יעלו מדי פעם כתבות חדשות, מאמרים,  בלוג הגיגים, סרטונים ועוד בעולמות שונים ומגוונים, ממכוניות ואופנועים, דרך היסטוריה, חלל ותעופה, עתיקות ועוד. לסיפור המלא לחצו כאן

נושאים נבחרים
Alfa Romeo Chevrolet Corvette Dodge Ferrari Fiat Ford Jaguar Lamborghini Montreal Mustang NASA Oldsmobile Pontiac SpaceX V8 אולדסמוביל אופנועים איטלקי אלפא רומאו אמריקאי בריטי גרמני דודג' חלל יגואר יפני למבורגיני לנצ'יה מונטריאול מוסטנג מטוסים מכוניות נאסא סילון פונטיאק פורד פיאט פרארי פרויקטים קאדילק קורבט שברולט שרירים תעופה
מה חדש?
לעוף כמו ציפור
חסר לכם בורג? מה זה בעצם מברג?
שידור חי – שיגור ארתמיס לירח ובחזרה
The History Guy
גלריות אחרונות באתר

לא נמצאו פוסטים.

כל הזכויות שמורות © ליאור ברוך 2020
Design by TheDreamer
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס